Znanstveno istraživanje

Jedenje kasno navečer negativno utječe na rad mozga

jedenje kasno navečer

Prema novim istraživanjima, konzumiranje hrane u kasnim noćnim satima negativno utječe na naše pamćenje i učenje.

Svima nam je poznat onaj osjećaj kada nas uhvati glad u kasnim večernjim satima. Gledanje televizije, surfanje na internetu, učenje i slično - troši našu energiju pa često u tim kasnim satima posežemo za hranom, i to uglavnom nezdravom. A već i vrapci na grani znaju da jedenje poslije 20 sati negativno utječe na naš organizam jer se debljamo.

Osim problema s kilogramima, jedenje u kasnim satima utječe i na funkcioniranje mozga. Prema istraživanju Sveučilišta u Kaliforniji, obroci u kasnim satima negativno utječu na hipokampus, dio mozga zadužen za učenje i pamćenje, zbog čega dolazi do otežanog učenja novih sposobnosti i vještina te zaboravljanja, jer mozak ne pohranjuje informacije iz kratkoročnog pamćenja u dugoročno.

Kako bi naš mozak i organizam mogli pravilno funkcionirati, važno je uskladiti ritam spavanja i buđenja. Nedovoljno sna i hrana u kasnim satima narušavaju rad metabolizma, odnosno uravnoteženo odvijanje kemijskih procesa u organizmu važnih za život. Pun ili prazan želudac prije spavanja utječu na kvalitetu sna, koja zatim utječe na koncentraciju i ostale kognitivne procese.

Iako je danas teško uskladiti vrijeme i obaveze jer zbog užurbanog načina života ne stignemo pravilno jesti i spavati te često ostajemo budni do kasno u noć, trebali bismo barem kontrolirati hranu koju jedemo. Zato umjesto sendviča, sladoleda i sličnih namirnica treba odabrati hranu koja se brzo i lako probavlja.

Sljedeći put kad vas ulovi glad u to vrijeme, uzmite omiljeno voće ili povrće. Preporučaju se jabuke jer su pune vitamina i lako utažuju glad. Dobar izbor su i orašasti plodovi ili niskokalorični sir jer sadrže mnogo magnezija koji će umiriti mozak i poboljšati kvalitetu sna. 

Zobena kaša s mlijekom jedan je od najboljih izbora jer ima dovoljno ugljikohidrata da se oslobodi serotonin koji umiruje mozak i potiče spavanje. Na tom popisu trebala bi i biti čaša mlijeka ili jogurta. Mlijeko je zasitno i sadrži aminokiselinu tripoftan koja poboljšava san.

Također, važno je da preko dana jedete što više manjih obroka koji će zadovoljiti vaše dnevne potrebe pa navečer nećete doći u napast opustošiti hladnjak.

Komentari na članak

Vezani članci

1915

1915. godina

Kako je sve izgledalo prije 100 godina?

Marihuana, heroin i morfij bili su dostupni u lokalnim ljekarnama. Farmaceuti bi za heroin rekli da čisti ten, daje osjećaj plovnosti, regulira želudac i crijeva te je savršen čuvar zdravlja.

Klopa i cuga za tulum

Tulum za pamćenje

Podignite tulum na novu razinu uz ove kombinacije hrane i pića

Vikend je pred nama! Pripremate li kod sebe kakvo okupljanje ili tulum, učinite to kreativno. Shootersi od želea u obliku lubenica, meksičke kokice ili nešto drugo od naših prijedloga zadivit će vaše prijatelje.

Čokoladna torta

Razvijte kognitivno razmišljanje

Konzumiranje čokolade ujutro dobro je za mozak i struk

Nutricionisti vjeruju da čokolada ima pozitivan efekt zato što se u njoj nalaze hranjive tvari flavonoidi.

3D protetika

Izrada jeftinije protetičke opreme

Studenti koriste 3D printer za izradu protetskih ruku

Troje studenata biotehnološkog fakulteta sa Sveučilišta Washington u St. Louisu uspjelo je trinaestogodišnjoj djevojčici napraviti mioelektričnu podlaktnu protezu pomoću 3D printera za samo 200 dolara.

Cigaretni dim

Međunarodno istraživanje

Hrvatska mladež voli "kafane" više od seksualnih odnosa

Za razliku od hrvatske, britanska mladež je poprilično odgovornija u konzumiranju navedenoga.