Znanstveno istraživanje

Jedenje kasno navečer negativno utječe na rad mozga

jedenje kasno navečer

Prema novim istraživanjima, konzumiranje hrane u kasnim noćnim satima negativno utječe na naše pamćenje i učenje.

Svima nam je poznat onaj osjećaj kada nas uhvati glad u kasnim večernjim satima. Gledanje televizije, surfanje na internetu, učenje i slično - troši našu energiju pa često u tim kasnim satima posežemo za hranom, i to uglavnom nezdravom. A već i vrapci na grani znaju da jedenje poslije 20 sati negativno utječe na naš organizam jer se debljamo.

Osim problema s kilogramima, jedenje u kasnim satima utječe i na funkcioniranje mozga. Prema istraživanju Sveučilišta u Kaliforniji, obroci u kasnim satima negativno utječu na hipokampus, dio mozga zadužen za učenje i pamćenje, zbog čega dolazi do otežanog učenja novih sposobnosti i vještina te zaboravljanja, jer mozak ne pohranjuje informacije iz kratkoročnog pamćenja u dugoročno.

Kako bi naš mozak i organizam mogli pravilno funkcionirati, važno je uskladiti ritam spavanja i buđenja. Nedovoljno sna i hrana u kasnim satima narušavaju rad metabolizma, odnosno uravnoteženo odvijanje kemijskih procesa u organizmu važnih za život. Pun ili prazan želudac prije spavanja utječu na kvalitetu sna, koja zatim utječe na koncentraciju i ostale kognitivne procese.

Iako je danas teško uskladiti vrijeme i obaveze jer zbog užurbanog načina života ne stignemo pravilno jesti i spavati te često ostajemo budni do kasno u noć, trebali bismo barem kontrolirati hranu koju jedemo. Zato umjesto sendviča, sladoleda i sličnih namirnica treba odabrati hranu koja se brzo i lako probavlja.

Sljedeći put kad vas ulovi glad u to vrijeme, uzmite omiljeno voće ili povrće. Preporučaju se jabuke jer su pune vitamina i lako utažuju glad. Dobar izbor su i orašasti plodovi ili niskokalorični sir jer sadrže mnogo magnezija koji će umiriti mozak i poboljšati kvalitetu sna. 

Zobena kaša s mlijekom jedan je od najboljih izbora jer ima dovoljno ugljikohidrata da se oslobodi serotonin koji umiruje mozak i potiče spavanje. Na tom popisu trebala bi i biti čaša mlijeka ili jogurta. Mlijeko je zasitno i sadrži aminokiselinu tripoftan koja poboljšava san.

Također, važno je da preko dana jedete što više manjih obroka koji će zadovoljiti vaše dnevne potrebe pa navečer nećete doći u napast opustošiti hladnjak.

Komentari na članak

Vezani članci

Beba spava

Odmori se, za promjenu

Kako neprospavana noć djeluje na tvoj organizam

Shvaćamo olako ideju o nespavanju, gledajući na to kao odličan izlaz iz kroničnog nedostatka vremena. Međutim, posljedice su nespavanja dramatične.

balancedbabe.com

Pisanjem protiv stresa

Vođenje dnevnika pozitivno utječe na zdravlje

Iznosimo vam valjane razloge zašto biste trebali ispunjavati stranice vlastitog dnevnika. To nipošto nije predodređeno samo za tinejdžere. Prenošenje emocija na papir dokazano poboljšava kvalitetu vašeg života.

meditacija

Meditacija

Lijek za dušu i tijelo

Često se osjećate nezadovoljno, umorno i depresivno - vrijeme je da isprobate lijek koji će smanjiti i/ili riješiti sve vaše patnje.

Lana Jurčević 7

Lana Jurčević: Biti fit lavovski je posao!

FOTO: Pet savjeta Lane Jurčević kako biti fit

Kako Lana Jurčević uspijeva ne samo zadržati formu nego i iz godine u godinu izgledati sve bolje, saznajte u tekstu.

Nuklearna testiranja

Na današnji dan

Međunarodni dan borbe protiv nuklearnih testiranja

Iako se slavi tek nekoliko godina, činjenica da se obilježava Međunarodni dan borbe protiv nuklearnih testiranja ulijeva nadu da se ipak radi na promicanju mira i sigurnosti u svijetu.