Znanstveno istraživanje

Jedenje kasno navečer negativno utječe na rad mozga

jedenje kasno navečer

Prema novim istraživanjima, konzumiranje hrane u kasnim noćnim satima negativno utječe na naše pamćenje i učenje.

Svima nam je poznat onaj osjećaj kada nas uhvati glad u kasnim večernjim satima. Gledanje televizije, surfanje na internetu, učenje i slično - troši našu energiju pa često u tim kasnim satima posežemo za hranom, i to uglavnom nezdravom. A već i vrapci na grani znaju da jedenje poslije 20 sati negativno utječe na naš organizam jer se debljamo.

Osim problema s kilogramima, jedenje u kasnim satima utječe i na funkcioniranje mozga. Prema istraživanju Sveučilišta u Kaliforniji, obroci u kasnim satima negativno utječu na hipokampus, dio mozga zadužen za učenje i pamćenje, zbog čega dolazi do otežanog učenja novih sposobnosti i vještina te zaboravljanja, jer mozak ne pohranjuje informacije iz kratkoročnog pamćenja u dugoročno.

Kako bi naš mozak i organizam mogli pravilno funkcionirati, važno je uskladiti ritam spavanja i buđenja. Nedovoljno sna i hrana u kasnim satima narušavaju rad metabolizma, odnosno uravnoteženo odvijanje kemijskih procesa u organizmu važnih za život. Pun ili prazan želudac prije spavanja utječu na kvalitetu sna, koja zatim utječe na koncentraciju i ostale kognitivne procese.

Iako je danas teško uskladiti vrijeme i obaveze jer zbog užurbanog načina života ne stignemo pravilno jesti i spavati te često ostajemo budni do kasno u noć, trebali bismo barem kontrolirati hranu koju jedemo. Zato umjesto sendviča, sladoleda i sličnih namirnica treba odabrati hranu koja se brzo i lako probavlja.

Sljedeći put kad vas ulovi glad u to vrijeme, uzmite omiljeno voće ili povrće. Preporučaju se jabuke jer su pune vitamina i lako utažuju glad. Dobar izbor su i orašasti plodovi ili niskokalorični sir jer sadrže mnogo magnezija koji će umiriti mozak i poboljšati kvalitetu sna. 

Zobena kaša s mlijekom jedan je od najboljih izbora jer ima dovoljno ugljikohidrata da se oslobodi serotonin koji umiruje mozak i potiče spavanje. Na tom popisu trebala bi i biti čaša mlijeka ili jogurta. Mlijeko je zasitno i sadrži aminokiselinu tripoftan koja poboljšava san.

Također, važno je da preko dana jedete što više manjih obroka koji će zadovoljiti vaše dnevne potrebe pa navečer nećete doći u napast opustošiti hladnjak.

Komentari na članak

Vezani članci

Jasna Ožanić

Navike kupaca

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj porasla za 27 posto od 2014. godine

Mastercard Love Index objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 regija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku.

Savjeti

Super savjeti pomoću kojih nećete gladovati za vrijeme dijete

Uz ove savjete jest ćete više i mršaviti

Jednom kada svoje tijelo naviknete na unos zdravih namirnica, moći ćete ih jesti u izobilju, ne osjećati glad, a na svome tijelu vidjet ćete toliko željene rezultate.

Voće i povrće

Neka vaša kuhinja postane vaš laboratorij

VIDEO: Kuhajte jednostavnije i brže uz par kemičarskih savjeta

Donosimo vam nekoliko jednostavnih kemičarskih savjeta uz koje će vaši obroci biti svježiji, zdraviji i ukusniji.

Depresija

Vlastitom terapijom do zdravlja

Ublažite simptome depresije u pet jednostavnih koraka

Postoje manji i veći koraci koji vam mogu pomoći da uspješno upravljate depresivnim stanjem. Ti postupci možda neće iskorijeniti ili izliječiti ovu bolest, no ublažit će osjećaj tjeskobe, kako vas on ne bi tako lako preuzeo na mračnu stranu.

skok u zrak

Pametno uloženo vrijeme

Pet sati učenja tjedno garantira uspjeh u karijeri

Dijelimo s vama pravilo od pet sati koje obične ljude pretvara u uspješne. Provjerite kako poboljšati studentsku i svaku drugu karijeru.