Znanstveno istraživanje

Jedenje kasno navečer negativno utječe na rad mozga

jedenje kasno navečer

Prema novim istraživanjima, konzumiranje hrane u kasnim noćnim satima negativno utječe na naše pamćenje i učenje.

Svima nam je poznat onaj osjećaj kada nas uhvati glad u kasnim večernjim satima. Gledanje televizije, surfanje na internetu, učenje i slično - troši našu energiju pa često u tim kasnim satima posežemo za hranom, i to uglavnom nezdravom. A već i vrapci na grani znaju da jedenje poslije 20 sati negativno utječe na naš organizam jer se debljamo.

Osim problema s kilogramima, jedenje u kasnim satima utječe i na funkcioniranje mozga. Prema istraživanju Sveučilišta u Kaliforniji, obroci u kasnim satima negativno utječu na hipokampus, dio mozga zadužen za učenje i pamćenje, zbog čega dolazi do otežanog učenja novih sposobnosti i vještina te zaboravljanja, jer mozak ne pohranjuje informacije iz kratkoročnog pamćenja u dugoročno.

Kako bi naš mozak i organizam mogli pravilno funkcionirati, važno je uskladiti ritam spavanja i buđenja. Nedovoljno sna i hrana u kasnim satima narušavaju rad metabolizma, odnosno uravnoteženo odvijanje kemijskih procesa u organizmu važnih za život. Pun ili prazan želudac prije spavanja utječu na kvalitetu sna, koja zatim utječe na koncentraciju i ostale kognitivne procese.

Iako je danas teško uskladiti vrijeme i obaveze jer zbog užurbanog načina života ne stignemo pravilno jesti i spavati te često ostajemo budni do kasno u noć, trebali bismo barem kontrolirati hranu koju jedemo. Zato umjesto sendviča, sladoleda i sličnih namirnica treba odabrati hranu koja se brzo i lako probavlja.

Sljedeći put kad vas ulovi glad u to vrijeme, uzmite omiljeno voće ili povrće. Preporučaju se jabuke jer su pune vitamina i lako utažuju glad. Dobar izbor su i orašasti plodovi ili niskokalorični sir jer sadrže mnogo magnezija koji će umiriti mozak i poboljšati kvalitetu sna. 

Zobena kaša s mlijekom jedan je od najboljih izbora jer ima dovoljno ugljikohidrata da se oslobodi serotonin koji umiruje mozak i potiče spavanje. Na tom popisu trebala bi i biti čaša mlijeka ili jogurta. Mlijeko je zasitno i sadrži aminokiselinu tripoftan koja poboljšava san.

Također, važno je da preko dana jedete što više manjih obroka koji će zadovoljiti vaše dnevne potrebe pa navečer nećete doći u napast opustošiti hladnjak.

Komentari na članak

Vezani članci

spavanje

Ljetne noćne more

Sedam trikova za preživljavanje vrućih ljetnih noći

Donosimo vam sedam trikova kako preživjeti vruće ljetne noći bez klima-uređaja i kvalitetno se naspavati.

FOTO: imgur

Europljani žive dulje od svjetskoga prosjeka

Dugovječni Europljani nisu nužno i zdraviji

Najnoviji podatci Europske komisije i OECD-a tvrde kako Europljani žive dulje od svjetskoga prosjeka. No, to nužno ne znači da su stanovnici zdravi jer velik postotak starijih osoba boluje od kroničnih bolesti.

Oreo

Alkoholna poslastica

VIDEO: Napravite „pijane” Oreo kekse

Naučite kako napraviti ovu poslasticu.

Linija u menzi

Studentska prehrana u Zagrebu

Sve zagrebačke menze na jednom mjestu

Ako ne znate gdje jesti za vrijeme studiranja, donosimo vam pregled svih menzi u Zagrebu kako biste mogli odabrali onu koja vam najbolje odgovara.

http://cdn.theatlantic.com

Savjet dana

Savjet: riješite se mrlja od znoja na lak način

Otkrivamo vam nekoliko jednostavnih načina da se riješite neugodnih mrlja.