LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
INTERVJU: Different – Mirko Logožar

Hoće li studenti uskoro pljeskavicu iz menze koja jede želudac zamijeniti nutritivno bogatom hranom?

Predstavljamo vam Mirka Logožara, osobu koja stoji iza brenda „Different" na čijem ćete profilu naći korisne savjete koji će vam život učiniti potpuno drugačijim, ali i osobu koja ekskluzivno otkriva da je počela pisati projekt uvođenja nutritivno bogate hrane u menze.

Predstavljamo vam Mirka Logožara, osobu koja stoji iza brenda „Different" na čijem ćete profilu naći korisne savjete koji će vam život učiniti potpuno drugačijim, ali i osobu koja ekskluzivno otkriva da je počela pisati projekt uvođenja nutritivno bogate hrane u menze.

U modernom razdoblju razvijenih tehnologija i života na mrežama, u razdoblju obilja lako dostupne (nezdrave) hrane i sjedilačkog načina života više je nego potrebno osvijestiti pojedince o važnosti kretanja i biranja namirnica koje će uvrstiti u svakodnevnu prehranu. Brojne su društvene mreže tako i iznjedrile mnoge profile koji mladim ljudima postaju uzorima i poticajima u ostvarenjima vlastitih ciljeva. Ipak, jedan se od njih posebno istaknuo svojim pristupom, kreativnim objavama i motivacijskim pričama – Mirko Logožar stoji iza brenda Different koji na društvenim mrežama postaje sve popularniji.

Mirko Logožar rođen je i živi u Zagrebu, a prisjećajući se svojih studentskih dana i, kako kaže, najboljeg faksa ikad, TVZ-a, napominje kako je živio posve drugačije nego sada. Svaki bi se student mogao poistovjetiti s njegovim tadašnjim načinom života – izlasci, alkohol, nutritivno siromašna hrana i premalo sna obilježili su razdoblje do njegovih ranih dvadesetih godina. Navodi da je tada trenirao Capoeiru, a kada se paralelno počeo baviti Wing Chunom, kineskom borilačkom vještinom, shvatio je da je vrijeme za promjene – njegovo se tijelo uz sve treninge nije moglo nositi sa studentskim načinom života.

– Onda sam sam skužio da nije loša ideja početi mijenjati prehranu, pa sam korak po korak izbacivao nutritivno siromašne i ubacivao nutritivno bogate namirnice. Nisam imao neko centralno mjesto edukacije, čitao sam forume i portale i vjerovao svemu, isprobavao sve. Praktički do 23. godine nisam imao 80% navika koje imam danas. –

Kada je promijenio način razmišljanja i života, shvatio je da mu je, kada je učio o prehrani, nedostajalo centralno i relevantno mjesto za edukaciju. Potaknut kreativnošću i željom za stvaranjem novih stvari, odlučio je pokrenuti Facebook-stranicu koja bi educirala o svijetu nutritivno bogate prehrane dijeljenjem jednostavnih i jeftinih recepata.

Budući da je tip osobe koja prvo započne s radom, a tek onda planira i detaljno razrađuje ideju, u realizaciju projekta upustio se bez previše razmišljanja. Isprva mu je u pomoć uskočila sestra koja mu je pomogla osmisliti logo brenda Eat different te ga mnogo podučila o grafičkom dizajnu i vizualnim komponentama. Prijatelji su pak bili pomoć u snimanju zabavnih videa, a uz to su i promovirali, lajkali, shareali.

– I to je ustvari temelj. Nakon šest mjeseci projektu se s produkcijske strane priključila udruga Tvornica ideja pa smo online TV podignuli na višu razinu, a i danas se trudimo svaku epizodu učiniti boljom od prethodne. Danas u principu sav sadržaj pišem i prevodim samostalno, a Tvornica ideja producira online TV-epizode. –

Odabravši popularne društvene mreže koje okupljaju milijune ljudi umjesto web-stranice ili bloga, lako je dopro do publike koja je veoma brzo prepoznala kvalitetu njegovih objava.

– Izabrao sam videoformat, koji je najpopularniji, umjesto tekstualnog formata za koji svi već znamo. Odabrao sam raditi recepte koji su jeftini i isticati okvirnu cijenu recepata što je odskakalo od svakog recepta dotada prikazanog, a i danas još uvijek ne pronalazim recepte koji imaju navedenu cijenu, a što je prilično važno kod planiranja kućnog budžeta. Sve navedeno prepoznato je i probilo je put do svoje publike. –

Iako je brend isprva bio poznat pod imenom Eat different, Mirko navodi da je s vremenom počeo obuhvaćati i druga područja, a ne samo ono vezanu uz hranu. Fizička aktivnost, pozitivan način razmišljanja, brendiranje na društvenim mrežama i slične teme iskakale su iz okvira govora o hrani, stoga se odlučio za rebranding stvorivši tako profile koji su nam danas poznati. Edukativna platforma Different zasada sadrži kategorije eat, train i think – uz informacije o nutricionizmu te fizičkoj aktivnosti važnu ulogu igraju i korisni savjeti vezani uz svakodnevicu, pozitivan način razmišljanja, organizaciju vremena te novosti iz svijeta društvenih mreža. Glavni je cilj edukacija o zdravom načinu života, a ova to platforma čini na najrazličitije i najkreativnije načine, pomoću neovisnih znanstvenih studija, informativnim sličicama i inovativnim videima.

– Uskoro pokrećemo i videopodcast, s obzirom na to da ćemo svoju inovativnost i želju da već viđene stvari prikažemo drugačije vrlo lako primijeniti na podcast sceni, a okrećemo se i tehnološkim inovacijama o kojima više riječi uskoro. –

Tko god samo baci oko na profil Different, primijetit će da se objave ne mogu usporediti ni s jednim drugima. Šaljive priče o smoothijima, informacije o namirnicama poput prokulica, hrena ili đumbira ili ideje o biciklističkim i trkačkim rutama čine ga specifičnim. Mirko navodi da inspiraciju crpi iz okoline i upita fanova, no ponekad mu ideja jednostavno sine. Naglašava da je najvažnije pak kako se izraziti drugačije od očekivanoga, kako se izraziti na zabavan i neobičan način, stoga ističe da često najviše vremena provede tragajući za kreativnim inovacijama i načinima kako biti bolji nego jučer jer, kaže, sami smo sebi jedina konkurencija.

Mirkove su objave redovite, posebno na Facebooku gdje se zna točan raspored i vrsta objava, no ni na Instagramu ne zaostaje isječcima iz svoje svakodnevice. Ipak zaključuje da mu nipošto nije naporno svakodnevno biti aktivan – kreiranje zanimljivih postova postalo je njegova svakodnevica. Škicnete li na njegov profil, zaključit ćete da mu ni kamera nije strana, a kaže da je došao na svoje posebno pri snimanju kratke dokumentarne serije Ostaše koja između ostalog prati i proces pokretanja poduzeća projekta Different.

– Ništa mi nije problem snimiti, samo danas, u odnosu na početke prije dvije godine kada smo lansirali prvi video, ipak inzistiram na produkcijskoj kvaliteti jer nam se ne smije dogoditi da spustimo letvicu. –

Popularnost Differenta iz dana u dan raste, a Mirko ističe da je zadovoljan interakcijom sa svojim pratiteljima. Svakodnevnim analiziranjem objavljenog sadržaja nastoji ga poboljšati te razrađuje daljnje strategije objava kako bi osigurao konstantno napredovanje. Kao i u svakom poslu uvijek postoje negativni komentari, no Mirko zaključuje da je njegov dan prekratak da bi se bavio čitanjem negativnih komentara i širenjem negative.

– Negativni komentari uglavnom se pojave kada objavim članak koji razbija neka ustaljena i zastarjela vjerovanja kao što je bilo kada sam pisao da ugljikohidrati ne debljaju ili da zdrava hrana ne postoji, ali uvijek razlikujem dvije vrste negativnih komentara: one koji dolaze od pojedinaca koji ni ne pročitaju članak nego im je cilj isključivo napad te one koji dolaze od nedovoljno educiranih. Kada odgovaram, uvijek nastojim biti profesionalan i pozitivan, a u većini slučajeva fokusiram se na needucirane pokušavajući educirati. Prvu vrstu komentara uglavnom ignoriram. –

Budući da je i sam bio student koji se hranio u studentskim menzama, osvrnuo se na hranu koja se u njima poslužuje ističući njezine nedostatke – osim toga što je nutritivno siromašna te osim toga što nemamo nadzor nad njezinom pripremom, studenti često posežu za pohanom smjesom koja predstavlja piletinu ili pljeskavicom iz brze menze koja jede želudac, kaže Mirko. Ipak naglašava da se dobar dio dnevnih potreba može zadovoljiti hranom iz menzi u kojima valja birati meso, povrće ili dobre ugljikohidrate, no uz to je važno osvješteno posegnuti za namirnicama koje u menzi nisu dostupne kako bi se namirile potrebe za proteinima i drugim važnim mikronutrijentima.

– Eksluzivno mogu reći da sam počeo pisati projekt uvođenja nutritivno bogate hrane u menze i prezentirat ću ga nadležnim institucijama po završetku, jednostavno želim da se uvede u menze i realizirat ću to kad-tad. Statistike pokazuju da nismo narod koji mršavi, naprotiv, sve smo deblji, sve smo neaktivniji, nutritivno siromašna hrana bogata kalorijama dostupna nam je na svakom koraku, u pekarama, fast foodovima ili pak u menzama za manje od 10 kuna. –

Mirko je prošao svoju transformaciju od jednog prosječnog studenta do pokretača iznimno uspješnog i utjecajnog projekta koji se vodi načelima zdravog života, a svojim radom i druge pokušava potaknuti na slične promjene. Mladima punima kreativnih ideja poručuje neka one ne ostanu samo misli i želje – važno ih je realizirati, krenuti i ispričati svoju priču.

– Okej, sto drugih radi istu stvar, ali ne izražavaju je na isti način kao što bi je ti mogao izraziti, zato ne vjerujem u konkurenciju jer ne postoje dvije osobe koje će istu stvar napraviti na identičan način. –

Ako ste pak među onima koji su nezadovoljni svojim nezdravim načinom života, i za vas Mirko ima savjet – postupno i s vremenom.

– Navika po navika, prvih tjedan dana, svaki dan jednu nutritivno siromašnu namirnicu zamijenite nutritivno bogatom, idući tjedan dodajte još jednu – na taj način tijelo neće shvatiti što se događa. Postupno uvodite nove namirnice i manje su šanse da će tijelo pružiti veliki otpor.

Ista je stvar s fizičkom aktivnošću. Ako se uopće ne krećete, počnite s hodanjem od sat vremena, upalite neku audioknjigu i samo slušajte i hodajte, nakon deset dana ubrzajte hodanje, zatim na kraju hodanja dodajte par iskoraka i istezanje, potom ubacite još vježbi s vlastitom težinom. S vremenom, kada se tijelo navikne na takve vježbe, dodajte mu vanjsko opterećenje poput utega, dodatno ojačajte mišiće i tako riješite bol u zglobovima i kralježnici, s vremenom ćete stvoriti tijelo koje će bez problema moći napraviti sve osnovne pokrete i živjet ćete život bez ikakvih bolova. –

Iako i sam svjedoči o ljepotama bezbrižnog studentskog života i svemu što se uz njega veže, dodaje kako mu je žao što se ranije nije uključio u volontiranje u udrugama što smatra neprocjenjivim iskustvom. Nova poznanstva, organiziranje konferencija, praktična znanja – sve to pridonosi budućem uspjehu, a okruženost istomišljenicima i pozitivom potiče na ustrajnost u osobnim ciljevima.

– Nemojte slijediti svoje snove; ganjajte ih, prestignite i nadmašite! – zaključuje naposljetku Mirko.

Mirka možete pronaći na Steemitu, društvenoj mreži baziranoj na blockchain-tehnologiji koja sadržaj plaća u kriptovalutama, pod korisničkim imenom different, a o tjednim akcijama, bosiljku, kalciju i jutarnjim rutinama više možete saznati i ako na Facebooku ili Instagramu potražite njegov profil upisivanjem u tražilicu different.hr.

FOTO: MIRKO LOGOŽAR