Nova istraživanja ukazuju na loše djelovanje visokoproteinskih dijeta

Dijete štetne poput pušenja?

proteinske

Bilo da birate Atkinskovu, Dukanovu ili bilo koju drugo visokoproteinsku dijetu, nova istraživanja pokazuju da mogu biti štetne za vas čak onoliko koliko i cigarete!

Ljeto više ne odbrojavamo u mjesecima nego u danima, i svi mi želimo izgledati kao utegnute tete sa Instagrama ili njihovi nauljeni zgodni ljepotani. Većina nas će, prije nego li krene u neku vrstu rekreacije, radije izabrati dijetu. Ako možemo jednostavno izbaciti neke namirnice, zašto bismo se preznojavali u teretani?

No istraživanja su još jednom dokazala onu staru: no pain, no gain. Ne preporučuje se riskirati sa prehranom, malo fizičke aktivnosti donosi željene rezultate. Bilo da birate Atkinskovu, Dukanovu ili bilo koju drugo visokoproteinsku dijetu, nova istraživanja pokazuju da mogu biti štetne za vas čak onoliko koliko i cigarete!

Istraživači iz Kalifornije na uzorku od 6318 odraslih ljudi i prateći ih više od dva desetljeća ustvrdili su da oni koji su na proteinskim dijetama imaju mogućnost da umru od raka baš kao i dugogodišnji pušači. Naime drugi istraživači tvrde da istraživanje nije dovoljno reprezentativno da bi se donijeli ovakvi zaključci.

Studija je također istaknula životinjske proteine kao krivca za povećan rizik od smrti u promatranom razdoblju, čak za 74%. Životinjski proteini uključuju meso, sireve, jaja i mlijeka. Kad se govori o biljnim proteinima koji dolaze iz mahunarki i graha, tada se štetni učinci smanjuju, ali ne nestaju.

Antropolog Vilhjamur Stefansson početkom 20-og stoljeća proučavao je Eskime na Aljasci čija se prehrana sastojala od 90% mesa i ribe. Za vrijeme boravka nije vidio nijedan slučaj debljine ili dijabetesa. I sam je sa svojom ekipom prihvatio njihov način prehrane, te svake godine u trajanju od 6 do 9 mjeseci jeo je samo meso i ribu (čiste proteine). Kad se vratio u civilizaciju, liječnici su bili zapanjeni kako taj način prehrane nije ostavio nimalo lošeg utjecaja na njegovo zdravlje

Visokoproteinske dijete godinama su teme rasprava među zdrastvenim stručnjacima i nutricionistima. U svakom slučaju, pretjerivati nije dobro, a pretjerati u šetnji na svježem zraku ili vožnji biciklom sigurno nećete. Rezultati neće izostati.

Komentari na članak

Vezani članci

Obnova studentskih domova - paviljon na Cvjetnom

Stanje nakon obnove

U Cvjetnom još uvijek ne cvjetaju ruže

Pristižu studenti u obnovljeni SD Cvjetno naselje. Saznajte čime su nezadovoljni i zbog čega su oduševljeni.

Plaža

CIRF je odabrao za vas:

Ljetna playlista: Pjesme za chillanje na plaži

Vrijeme je za kupanje, sunčanje, čitanje knjige i slušanje glazbe.

Plaža, hrana; izvor: https://pixabay.com/en/beach-bikini-blanket-clean-eating-1851002/

Grickajte pametno

10 savjeta za održavanje zdravih navika na odmoru

Kada dođe vrijeme za odmor, ili ćete ostati kod kuće ili negdje otputovati. Kako god bilo, nemojte zaboraviti na sve odluke o prehrani i aktivnosti koje ste donijeli i poštivali tijekom godine.

Početnik

Katarina Marjanović

Hijerarhija u teretani: Od GYMnazijalca do Lane

Kada se dvoje iz GYMnazijskog klana sretnu, recimo neka to budu Mrle i Kiki, prvo se pozdrave sa 100 sklekova, a onda Kiki pita Mrleta: E, Mrle, jel znaš možda koliko je sati? Mrle na to ispali k’o iz topa: 15 minuta do seta vježbi za nogu. I Kiki automatski zna da je 19:15 sati. Također, kada Mrle pita Kikija što radi u četvrtak popodne, Kiki odgovara: Ruke i prsa.

Josipa Lisac

Festivalski i solo nastupi ovoga ljeta

Radno ljeto Josipe Lisac, velike glazbene umjetnice

Nakon nekoliko „maestralnih“ nastupa Josipe Lisac u srpnju, njezine obožavatelje u kolovozu očekuju još jedan festivalski nastup i dva solo koncerta.