Ljepota je u očima promatrača

Beer goggles: Alkohol nas čini ljepšima

Beer goggles

Bili ste sinoć s osobom svojih snova, a jutros se pitate gdje vam je bila pamet i oči? Znanost je pronašla odgovor i na to pitanje: beer goggles. Fenomen u kojem, zbog količine alkohola koju je osoba konzumirala, inače fizički neprivlačne osobe izgledaju ljepše.

Jeste li ikad čuli za termin beer goggles? Prema definiciji Urbanog rječnika to je stanje inducirano količinom konzumiranog alkohola zbog kojeg inače fizički neprivlačne osobe izgledaju ljepše. Činjenica je da su šale dok pijemo smješnije, plesanje puno lakše, tolerancija na svaku vrstu glazbe poraste ali i ljudi su nam zgodniji.

Je li vas ikad zanimalo zašto je to tako? I mijenja li konzumacija alkohola našu percepciju atraktivnosti baš u tolikoj mjeri? Znanost se pozabavila i tim pitanjem.

Časopis Journal of Social Psychology 2009. objavio je zanimljivo istraživanje. U razdoblju od 21 sat do ponoći regrutirali su oko 80 australskih studenata iz lokalnih barova i sa zabava. Odabrali su otprilike jednak broj heteroseksualnih žena i muškaraca.

Prvo su podvrgnuti alkotestu, a potom su dobili zadatak da riješe anketu o privlačnosti lica. Točnije, pokazali su im slike 15 osoba suprotnog spola sa stranica za online upoznavanje te su morali ocijeniti privlačnost osobe na slici od 1 (izrazito neprivlačna) do 10 (vrlo privlačna).

FOTO: blogspot
 
FOTO: blogspot
 

Rezultati su pokazali pozitivnu korelaciju između količine alkohola u krvi i ocjene atraktivnosti. Dakle, što je osoba bila pijana više je percipirala osobe privlačnima – to vrijedi i za žene i za muškarce. Jasniju sliku o ovom efektu daju nam podaci da su trijezni ljudi u prosjeku dali ocjenu 3,3/10, dok su najpijaniji sudionici ocijenili s prosječnom ocjenom 4,5/10. Ocjene se jesu prilično popravile, ali izgleda da, usprkos definiciji Urbanog rječnika, alkohol ne učini baš svakoga ljepšim.

S promilima raste i samopouzdanje

Jedno drugo, novije istraživanje otkriva nam još jednu stranu utjecaja alkohola na percepciju privlačnosti. Osim što mijenja naše mišljenje o drugima, utječe i na to kakvim vidimo sebe! Rad objavljen 2013. u časopisu British Journal of Psychology iznosi rezultate ispitivanja muškaraca u francuskim kafićima. Zanimalo ih je što misle koliko su privlačni, pametni i smiješni te ne iznenađuje činjenica da su osobe s više alkohola u krvi sebi davale veće ocjene za svaki od atributa.

To ispitivanje popratio je i laboratorijski eksperiment u kojemu su otkrili da konzumacija alkohola i nije bitna koliko uvjerenje osobe da ga konzumira. Doista, muškarci koji su pili bezalkoholna pića, a znanstvenici su ih uvjerili da sadrže alkohol, ocijenili su vlastitu privlačnost jednako visoko kao oni koji su ga zbilja pili.

To dokazuje da učinci alkohola nisu samo fiziološki, nego su barem djelomično uzrokovani onim što očekujemo od njegova utjecaja.

FOTO: wordpress
 
FOTO: wordpress


Izgleda da lovačke priče iz noćnih klubova nisu u potpunosti izmišljene; vaš prijatelj je stvarno bio s najljepšom curom koju je ikad vidio, a vi ste zbilja pronašli najzgodnijeg dečka / curu u posljednjih nekoliko desetljeća. Svi smo barem jednom posvjedočili ovakvom događaju, a u slučaju da ste na neki način uspjeli to izbjeći donosimo anegdotu jednog zagrebačkog studenta:

„Bila je subota, išli smo u Mansion, pilo se u stanu, putem i u klubu. A onda sam je ugledao. Savršena je bila, valjda najljepša cura koju sam vidio u dugo vremena! Prelijepa i prezgodna. Sličila mi je na Kim Kardashian! Cijelu sam se večer vrtio oko nje, plesao s njom, obećavao joj sve što mi je palo na pamet i nekim čudom svidio sam se i ja njoj. Slikali smo se, poljubili…  Kad mi je dala svoj broj bio sam najsretniji čovjek na svijetu! Ne pretjerujem! U imenik sam je spremio kao „Beautiful girl from Mansion“ i već putem u stan slao sam joj poruke kako ima najljepši osmijeh na svijetu i kako mi ne izlazi iz glave. Ujutro sam se probudio, zaljubljen i presretan i odmah otišao vidjeti njezinu sliku. Koje razočaranje je to bilo... Moja „Kim Kardashian“ je u biti sličila na „vjevericu“.

Komentari na članak

Vezani članci

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.