Ljepota je u očima promatrača

Beer goggles: Alkohol nas čini ljepšima

Beer goggles

Bili ste sinoć s osobom svojih snova, a jutros se pitate gdje vam je bila pamet i oči? Znanost je pronašla odgovor i na to pitanje: beer goggles. Fenomen u kojem, zbog količine alkohola koju je osoba konzumirala, inače fizički neprivlačne osobe izgledaju ljepše.

Jeste li ikad čuli za termin beer goggles? Prema definiciji Urbanog rječnika to je stanje inducirano količinom konzumiranog alkohola zbog kojeg inače fizički neprivlačne osobe izgledaju ljepše. Činjenica je da su šale dok pijemo smješnije, plesanje puno lakše, tolerancija na svaku vrstu glazbe poraste ali i ljudi su nam zgodniji.

Je li vas ikad zanimalo zašto je to tako? I mijenja li konzumacija alkohola našu percepciju atraktivnosti baš u tolikoj mjeri? Znanost se pozabavila i tim pitanjem.

Časopis Journal of Social Psychology 2009. objavio je zanimljivo istraživanje. U razdoblju od 21 sat do ponoći regrutirali su oko 80 australskih studenata iz lokalnih barova i sa zabava. Odabrali su otprilike jednak broj heteroseksualnih žena i muškaraca.

Prvo su podvrgnuti alkotestu, a potom su dobili zadatak da riješe anketu o privlačnosti lica. Točnije, pokazali su im slike 15 osoba suprotnog spola sa stranica za online upoznavanje te su morali ocijeniti privlačnost osobe na slici od 1 (izrazito neprivlačna) do 10 (vrlo privlačna).

FOTO: blogspot
 
FOTO: blogspot
 

Rezultati su pokazali pozitivnu korelaciju između količine alkohola u krvi i ocjene atraktivnosti. Dakle, što je osoba bila pijana više je percipirala osobe privlačnima – to vrijedi i za žene i za muškarce. Jasniju sliku o ovom efektu daju nam podaci da su trijezni ljudi u prosjeku dali ocjenu 3,3/10, dok su najpijaniji sudionici ocijenili s prosječnom ocjenom 4,5/10. Ocjene se jesu prilično popravile, ali izgleda da, usprkos definiciji Urbanog rječnika, alkohol ne učini baš svakoga ljepšim.

S promilima raste i samopouzdanje

Jedno drugo, novije istraživanje otkriva nam još jednu stranu utjecaja alkohola na percepciju privlačnosti. Osim što mijenja naše mišljenje o drugima, utječe i na to kakvim vidimo sebe! Rad objavljen 2013. u časopisu British Journal of Psychology iznosi rezultate ispitivanja muškaraca u francuskim kafićima. Zanimalo ih je što misle koliko su privlačni, pametni i smiješni te ne iznenađuje činjenica da su osobe s više alkohola u krvi sebi davale veće ocjene za svaki od atributa.

To ispitivanje popratio je i laboratorijski eksperiment u kojemu su otkrili da konzumacija alkohola i nije bitna koliko uvjerenje osobe da ga konzumira. Doista, muškarci koji su pili bezalkoholna pića, a znanstvenici su ih uvjerili da sadrže alkohol, ocijenili su vlastitu privlačnost jednako visoko kao oni koji su ga zbilja pili.

To dokazuje da učinci alkohola nisu samo fiziološki, nego su barem djelomično uzrokovani onim što očekujemo od njegova utjecaja.

FOTO: wordpress
 
FOTO: wordpress


Izgleda da lovačke priče iz noćnih klubova nisu u potpunosti izmišljene; vaš prijatelj je stvarno bio s najljepšom curom koju je ikad vidio, a vi ste zbilja pronašli najzgodnijeg dečka / curu u posljednjih nekoliko desetljeća. Svi smo barem jednom posvjedočili ovakvom događaju, a u slučaju da ste na neki način uspjeli to izbjeći donosimo anegdotu jednog zagrebačkog studenta:

„Bila je subota, išli smo u Mansion, pilo se u stanu, putem i u klubu. A onda sam je ugledao. Savršena je bila, valjda najljepša cura koju sam vidio u dugo vremena! Prelijepa i prezgodna. Sličila mi je na Kim Kardashian! Cijelu sam se večer vrtio oko nje, plesao s njom, obećavao joj sve što mi je palo na pamet i nekim čudom svidio sam se i ja njoj. Slikali smo se, poljubili…  Kad mi je dala svoj broj bio sam najsretniji čovjek na svijetu! Ne pretjerujem! U imenik sam je spremio kao „Beautiful girl from Mansion“ i već putem u stan slao sam joj poruke kako ima najljepši osmijeh na svijetu i kako mi ne izlazi iz glave. Ujutro sam se probudio, zaljubljen i presretan i odmah otišao vidjeti njezinu sliku. Koje razočaranje je to bilo... Moja „Kim Kardashian“ je u biti sličila na „vjevericu“.

Komentari na članak

Vezani članci

Growww 2015

Growww program

46 pripravnika započelo staž u INA Grupi

Inin Growww program rezultirao zapošljavanjem 46 pripravnika.

Savjet mladih Grada Zagreba

Savjeta mladih Grada Zagreba poziva na

Konferencija „Zagreb za udruge mladih“

Savjet mladih Grada Zagreba poziva sve udruge mladih i udruge za mlade na konferenciju pod nazivom "Zagreb za udruge mladih".

Digital m

Digitalni marketing

Visoko učilište Algebra pokreće preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga

Prepoznajući sve veću ulogu digitalnih tehnologija u marketinškim aktivnostima organizacija Visoko učilište Algebra, prvo u ovom dijelu Europe, pokreće novi preddiplomski i diplomski studij koji se usredotočava upravo na vještine koje su na tržištu rada sve traženije.

Uključivanje mladih u politiku

Pokrenimo promjene kreativnošću i inovacijama

Mladi, uključite se u politiku!

Mladi bi trebali sudjelovati u politici zato što se ona tiče i njih i zapravo određuje način na koji će živjeti. Kako bi postali bolji građani, potrebno je svojim političkim radom doprinijeti zajednici u kojoj žive i djeluju.

Pravni fakultet/Sveučilište

344. rođendan zagrebačkog sveučilišta

Tjedan Sveučilišta u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu utemeljeno je u drugoj polovini 17. stoljeća. To je ujedno i najstarije hrvatsko sveučilište, a u Europi je svrstano u sveučilišta s najdužom tradicijom.