Joga kao lijek za psihu

Bavljenje jogom povećava koncentraciju, fokusiranje i multitasking

Joga

Mnogi posežu za jogom kako bi ostvarili pravilnije disanje i fleksibilnost tijela. Brojna su istraživanja pokazala kako joga u velikoj mjeri utječe i na psihičko stanje čovjeka te na mentalne sposobnosti.

U zadnjih nekoliko godina joga je postala najpopularniji način kako uz fizičko stanje tijela poboljšati i ono psihičko. Prakticiranjem joge stvara se jedinstvo duha i tijela, a već je mnogima poznato da se jogom može postići mršavljenje, jačanje mišića, ali i bolja fleksibilnost tijela. Zanimljivo je vidjeti da su istraživanja pokazala kako joga može utjecati i na vraćanje blagog gubitka pamćenja, ali i na psihičko zdravlje koje je mnogima narušeno današnjim ubrzanim stilom života.

Istraživanja provedena prošle godine bila su usmjerena na utjecaj joge na kognitivno stanje čovjeka. Kako bi to mogli proučiti, znanstvenici su odabrali dvije grupe u kojima su bili ljudi srednjih godina i oni stariji. Zajednički su im bili problemi s gubljenjem pamćenja, a nekima je od njih čak bio dijagnosticiran blagi gubitak pamćenja kao simptom Alzheimerove bolesti.

Istraživači su za početak skenirali mozak svim pacijentima kako bi mogli vidjeti njihovu početnu mentalnu aktivnost. Nakon toga podijelili su ih u dvije skupine: u prvoj su skupini pacijenti svaki dan morali raditi jednosatni mentalni trening, dok su u drugoj grupi pacijenti morali raditi jednosatne vježbe joge. Uz to su morali i kod kuće raditi iste vježbe 15 minuta, što znači da su pacijenti iz obiju grupa imali vremenski jednake treninge.

Nakon tri mjeseca treninga i istraživanja, svi su pacijenti išli na ponovni sken mozga kako bi se vidjelo ima li razlike između nalaza prije vježbi i onog nakon vježbi. Zaključeno je da se u objema grupama vidi poboljšanje kognitivnog zdravlja u području pamćenja i jezičnih sposobnosti. Ipak, kod pacijenata koji su sudjelovali u vježbanju joge vidljiv je i napredak u koncentraciji, multitaskingu i boljem fokusiranju. Na taj su način istraživanja pokazala kako joga može pomoći u bržem obavljanju zadataka, odnosno boljim mentalnim funkcijama. 

Ovakvo istraživanje nije prvo i jedino, već su mnogi i prije pokušavali objasniti vezu između joge i psihičkog zdravlja. Zanimljivo je da ona može pomoći i kod depresije, anksioznosti, pa čak i kod poremećaja hiperaktivnosti (ADHD-a) i posttraumatskog poremećaja (PTSP-a). Joga pomaže i pri disanju te uspravnom držanju. Uz ovakve prednosti ostaje vam jedino krenuti istraživati vježbu koja će vam donijeti ljepši i zdraviji život.

Komentari na članak

Vezani članci

stres

Briga za zdravlje

U pet jednostavnih koraka do smanjenja blagdanskog stresa

Iako lijepo, blagdansko razdoblje sa sobom donosi i mnogo stresa. Uz nervozu oko sitnica poput odabira darova za najmilije, za studente su tu i akademske obaveze koje su se odjednom nagomilale. Ako vam je dosta svega i trebate pomoć kako biti opušteniji i zdraviji, ovo je tekst za vas.

Kap krvi/igla

Test krvi VirScan u probnoj fazi

Kap krvi od sada može pokazati s čim ste sve bili zaraženi!

Test VirScan trenutno je u probnoj fazi, ali kada bude dostupan u javnosti smatra se da će moći ukazati na sve virusne infekcije koje je pojedinac imao u životu.

https://pixabay.com/en/doctor-medical-medicine-health-563428/

Stručno-znanstveno okupljanje

Studentski kongres Sanitas posvećen zaštiti zdravlja

Sanitas se održava 13. i 14. travnja na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, a uključuje plenarna predavanja stručnjaka iz raznih grana znanosti, studentska usmena i poster izlaganja te tematske radionice.

https://pxhere.com/en/photo/1548671

Fit i u ljetne dane

Kako ostati motiviran za vježbanje i za vrijeme ljeta

Ljetne vrućine mogu dovesti do osobnog zamora vježbanjem, stoga vam donosimo par savjeta kako ostati u formi i za vrijeme ljeta.

5 zdravih namjernica koje će vam stvoriti zdrave prehrambene navike

Zdrava hrana

Pet zdravih grickalica za tulume u studentskim sobama

Kako bismo vam pomogli u razvijanju zdravih prehrambenih navika, donosimo popis pet izvrsnih namirnica i grickalica, koje će vam pomoći u održanju optimalne tjelesne težine.