Rizici opasni za naše zdravlje kojima se svakodnevno izlažemo spavamo li predugo

8 zdravstvenih rizika predugoga spavanja

Žena koja spava

Iako bismo mnogo puta željeli produžiti svoj boravak u krevetu, možda ne bi bilo loše ustati na prvi zvuk alarma. Pročitajte koliko je štetno prekomjerno spavanje i koliko sna nam je zaista potrebno kako bismo se odmorili.

S obzirom na to da većini populacije manjka sna, teško je povjerovati da se možemo "prenaspavati". No, moguće je pretjerati i u spavanju. Teško je odrediti koliko nam je sna potrebno svake noći, ali vjeruje se u to da je odraslom čovjeku dovoljno sedam do devet sati sna kako bi se odmorio i funkcionirao cijeli dan. Spavanje koje traje više od devet sati može biti pokazatelj zdravstvenih problema, ali nas njima može i izložiti. Ovdje su navedeni neki od najozbiljnijih rizika kojima se izlažemo predugim spavanjem:

Predugo spavanje može povećati rizik od depresije

U studiji iz 2014. godine istraživači su otkrili kako spavanje koje traje duže od preporučenog povećava rizik od pojavljivanja simptoma depresije. Kod sudionika koji su spavali sedam do devet sati, zabilježeno je 27 % slučajeva depresije, a kod osoba koje su spavale devet ili više sati u 49 % slučajeva pojavili su se simptomi depresije.

Predugo spavanje narušava funkcije mozga

 
Mozak
 

FOTO: Pinterest

Studija iz 2012. godine pokazala je da se kod starijih žena koje previše (ili premalo) spavaju funkcioniranje mozga pogoršava u vremenu od šest godina. Kod žena koje su spavale svaku noć više od devet sati (ili manje od pet sati) uočene su promjene na mozgu koje odgovaraju starenju za dvije godine, izvještava HuffingtonPost.

Predugo spavanje može otežati začeće

2013. godine korejanski istraživački tim analizirao je navike spavanja na više od 650 žena koje su se podvrgnule "in vitro" oplodnji. Broj začeća bio je veći kod žena koje su spavale sedam do osam sati noću, nego kod žena koje su spavale devet do jedanaest sati.

Istraživanja nisu utvrdila snažnu uzročnu vezu između količine spavanja i uspjele, tj. neuspjele trudnoće. "Znamo da navike spavanja mogu izmijeniti cirkadijurni ritam, lučenje hormona i menstrualni ciklus", zaključio je Dr. Evan Rosenbluth, reproduktivni endokrinolog za HuffPost. " No, koji su točni uzroci neplodnosti, i dalje je teško utvrditi.

Predugo spavanje može povećati rizik od dijabetesa

U studiji provedenoj u Quebecu istraživači su otkrili da osobe koje spavaju više od osam sati noću imaju dvostruko veće šanse za razvijanje šećerne bolesti tipa II ili poremećaja tolerancije na glukozu u periodu od četiri godine od osoba koje spavaju sedam do osam sati. U obzir bi trebalo uračunati i tjelesnu masu.

Predugo spavanje može dovesti do prekomjerne tjelesne težine

Isti istraživači bavili su se i povećanjem tjelesne mase odraslih osoba u Quebecu u vremenu od šest godina. Uočili su da one osobe koje previše ili premalo spavaju dobiju više kilograma u šest godina od onih osoba koje noću spavaju sedam do osam sati. Osobe koje su noću spavale 9 ili 10 sati, bile su 25 % sklonije dobivanju gotovo pet kilograma viška tijekom provođenja istraživanja, unatoč kontroliranom unosu hrane i fizičkoj aktivnosti. "Ovi rezultati naglašavaju potrebu uključivanja varijable trajanja sna tijekom noći u skup odrednica koje doprinose debljanju i pretilosti", napisali su autori studije.

Predugo spavanje može dovesti do bolesti srca

srce
 
flickr.com
 

U istraživanju koje je predstavljeno 2012. godine na američkom fakultetu kardiologije, spavanje od osam ili više sati dovodi do povećanog rizika od bolesti srca. Istraživaći su proučavali skupinu od 3000 ljudi te su uočili da osobe koje duže spavaju imaju dvostruko veći rizik od razvijanja bolesti srčane angine te 1.1 puta veći rizik od koronarne arterijske bolesti.

Previše sna može nam skratiti život

2010. godine, izvještaj 16 različitih istraživanja pokazao je povećani rizik od prerane smrti kod osoba koje previše ili premalo spavaju. Spavanje koje traje više od osam sati, prema izvještaju, uključuje izlaganje 1.3 puta većoj smrtnosti u skupini od 1 382 999 sudionika koji su bili obuhvaćeni različitim istraživanjima.

Imajući sve ovo na umu, posve je jasno da se može pretjerati sa spavanjem i time ugroziti zdravlje. Sljedeći put dobro promislite prije nego što odgodite alarm na svom telefonu i odlučite se za još malo sna.

Komentari na članak

Vezani članci

Začini

Korelacija hrane i sna

Deset namirnica koje vas čine pospanima

Razlog zijevanju nakon obroka nije samo prejedanje. Određene namirnice u nama stvaraju osjećaj pospanosti bez obzira na to u kojoj ih količini konzumiramo.

spavanje

Ciklus spavanja

Zašto su neki ljudi ranoranioci dok su drugi noćne ptice?

Spavanje je određeno mnogim čimbenicima - neki odgovaraju prirodnoj funkciji našeg tijela, a neki nisu.

5 neobičnih načina za povečanje kvalitete sna

Savjeti za početak nove akademske godine

Pet neobičnih načina za povećanje kvalitete sna

Kako biste izbjegli nesanicu, isprobajte naše neobične savjete za podizanje kvalitete sna – uspjeh je zagarantiran!

voda

Navika koja je vrlo loša za zdravlje

Zašto je opasno držati flaširanu vodu u automobilu?

Ako ste jedni od onih koji ostavljaju flaširanu vodu u automobilu, naviku ćete definitivno morati promijeniti!

Gril, pljeskavice, roštilj; IZVOR: https://pixabay.com/en/burgers-fire-grill-grilling-1839090/

Zdravi ljetni dani

Transformacije ljetnih zalogaja koje morate isprobati ovo ljeto

Ljeto je dobro doba za početak uvođenja malih promjena u prehranu i eksperimentiranje u vlastitoj kuhinji. Izmijenite omiljeni obrok ili napitak i počastite sebe na novi način.