Blagdanska depresija

7 praktičnih savjeta za preživljavanje blagdana ako niste u prazničnom raspoloženju

Blagdanska depresija

Donosimo vam praktične savjete koji će vam olakšati ovo blagdansko vrijeme ako se osjećate tužno ili anksiozno.

Blagdani u nama mogu probuditi raznorazne osjećaje. Povratak u roditeljski dom i provođenje vremena s obitelji može biti veoma ispunjavajuće i radosno. Uživanje u nekim obiteljskim tradicijama koje smo voljeli kao djeca pruža osjećaj topline, utjehe i sigurnosti. No za mnoge od nas blagdani mogu biti iznimno teški i stresni. Pojavu tuge i anksioznosti koja ponekad prati ovo doba godine znanstvenici su nazvali blagdanska depresija, a istraživanja pokazuju kako pogađa oko 15% populacije. Donosimo vam sedam savjeta koji će vam pomoći prebroditi ove blagdanske dane ako su i za vas oni posebno teški.

Prepoznajte i prihvatite svoje osjećaje

Tuga je sastavni dio života, jednako kao i radost. Možda ste nedavno prekinuli vezu i još uvijek je niste preboljeli. Možda ste ove godine izgubili neku voljenu osobu i ovo su prvi blagdani koje slavite bez nje. Možda je 2018. godina jednostavno bila teška i niste u slavljeničkom raspoloženju. Prihvatite svoju tugu i ne tjerajte se da glumite sreću. Forsiranje nikada nije donijelo ništa dobro.

Budite realistični

Često naše neraspoloženje i frustracija dolaze od nepoklapanja naših očekivanja i realnosti. To osobito vrijedi za blagdane, kada nas iz svakog kuta bombardiraju slikama prekrasno uređenih drvaca i stambenih prostora, bogatih stolova i blagdanske idile. Pokušajte prilagoditi svoja očekivanja svojoj trenutnoj realnosti i izvući nabolje što možete iz onoga što vam se pruža. Ostanite otvoreni za nova iskustva, možda vas ugodno iznenade.

Ostanite povezani

Usamljenost može biti iznimno teška oko blagdana jer se čini kako su svuda oko nas nepodnošljivo sretni i zaljubljeni parovi. Zato je vrlo važno da ostanemo povezani s nama bliskim osobama. Družite se s osobama koje volite i čija prisutnost u vama pobuđuje radost i zadovoljstvo. Ili se ponovno povežite s osobom ili osobama s kojima ste bili veoma bliski, ali s kojima ste pomalo izgubili kontakt.

Planirajte unaprijed

Svaki student zna kako dolazak kući i obiteljska okupljanja znače bezbroj pitanja o studiju, ljubavi i sličnim temama koja vrlo brzo postanu iritantna. Zato unaprijed smislite i uvježbajte odgovore na takva pitanja koji će efikasno zatvoriti bilo kakvu daljnju raspravu. Povratak kući i boravak među ljudima koji nas poznaju od rođenja može ponekad značiti i ponavljanje starih obrazaca ponašanja, zato razradite strategiju koja će vam pomoći prekinuti takve situacije kada ih primijetite, bilo da se radi o svađama sa roditeljima i braćom i sestrama ili nečemu drugome.

Predahnite

Ako osjetite potrebu za samoćom, uzmite predah od obitelji, prijatelja i svih blagdanskih događanja. Zatvorite se u svoju sobu i preslušajte omiljeni album ili pogledajte omiljeni film. Odite prošetati u park, uz rijeku, u šumu ili bilo gdje drugdje, a ako imate psa, povedite i njega. Ili skinite neku od besplatnih aplikacija za meditaciju na svoj mobitel i, kada osjetite da vam je dosta gužve i prazničnog veselja, zatvorite se na 15 minuta u kupaonicu i jednostavno dišite.

Fokusirajte se na ono što je važno

U vrijeme blagdana vrlo se lako izgubiti u detaljima kojima smo bombardirani, a za koje nam filmovi i društvene mreže govore kako su neophodni za fantastične, prave blagdane. Okićeno božićno drvce ispod kojeg je mnoštvo darova, bogati blagdanski stol pun ukusne hrane i slasnih kolača, cijela obitelj koja se okupila i uživa u međusobnom druženju. No za mnoge od nas takva blagdanska slika jednostavno nije dostižna. Neki su od nas u teškoj financijskoj situaciji i jednostavno si ne mogu priuštiti trošak koji bi takva proslava prouzročila. Za neke obitelj nije okrilje ljubavi, sreće i sigurnosti. Zato se fokusirajte na one stvari i ljude koji su vam važni i zaboravite na sve ostalo. Možda je klišej, ali ljubav i zadovoljstvo najbolji su božićni darovi koje možete dati.

Recite ne

Ne bojte se reći ne ako nešto ne želite napraviti. Naravno, kompromis je veoma važan, posebno u obitelji, i ponekad moramo napraviti nešto što baš i ne želimo, no to ne znači da morate pristati baš na sve. Ako osjetite da ste premoreni i fizički i mentalno, postavite čvrste granice i kažite ne.

Komentari na članak

Vezani članci

andrea dugandžić

Intervju s Andreom Dugandžić

Osnivačica stranice „FitMess Diary" prepričava kako joj je vježbanje pomoglo u borbi protiv depresije

„Rekreacija je nešto što nam svima treba. Nakon treninga smo ispunjeni hormonom sreće, opušteni i, realno govoreći, preumorni za fokusiranje na nebitne stvari."

Ljubavni par

Ljubavni savjeti

Šest savjeta zbog kojih ćete biti još bolji partner u vezi

Donosimo nekoliko savjeta s kojima ćete svoju vezu dići na još višu razinu i učiniti ju boljom i uspješnijom.

Diet

Smršavite lakše

10 namirnica koje sigurno tope kilograme

Popis namirnica koje će vam pomoći u održavaju, ali i pri gubitku vaše tjelesne mase!

Sveučilište u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu

Novi akademski kalendar: Nastava započinje 1. 10, prvi slobodan dan slijedi vrlo brzo

U kalendaru za 350. akademsku godinu Sveučilišta u Zagrebu vidljivi su točni termini svih ispitnih rokova, periodi odmora za studente, ali i ono najvažnije mnogima – popis blagdana koji će smanjiti broj radnih dana u tjednu.

Stres

Na današnji dan

Pozitivnim mislima, smijehom i čokoladom protiv stresa

Udruga ISMA proglasila je 2. studeni Međunarodnim danom podizanja svijesti o stresu. Zamislite stres kao napornu osobu koja vam smeta dok nešto radite. Otjerajte tu osobu pozitivnim mislima i ne dozvolite da se vrati i pokvari vam planove.