Hidratacija tijela

5 savjeta kako povećati unos vode u organizam

Isto

Voda kao piće često studentima izaziva odbojnost jer danas postoji veliki izbor napitaka s dodanim sladilima i različitim okusima. Nekoliko vas savjeta ipak može potaknuti na uvođenje zdrave navike ispijanja vode, a bez osjećaja odricanja ili pritiska.

Mnogi od nas imaju određenu vrstu odbojnosti prema ispijanju vode. Poznato je da je mnogim studentima najdraže piće kava, a većina ih ne zna ili zaboravi da je upravo voda ta koja daje najviše energije ljudskom tijelu i čini dobro cjelokupnom organizmu. Osim što smanjuje apetit, održava težinu i prirodno detoksira tijelo, dovoljna količina vode u stanju je pozitivno utjecati čak i na razmišljanje i koncentraciju. Preporuča se ispijanje 8 čaša dnevno. 

Budući da je pored kave, energetskih napitaka, čajeva i raznih sokova pomalo zapostavljeno piće, donosimo nekoliko savjeta na koje načine možete povećati hidrataciju tijela unošenjem više vode te tako iskoristiti sve prednosti koje to piće sa sobom donosi.

1. Nosite sa sobom bocu vode

Ponekad je teško držati se odluke koju postavimo strogo i iznenada jer može doći do osjećaja pritiska te, na koncu, do odustajanja. Međutim, postavljanje ovakvog cilja čak se i ne čini nemogućom misijom. Sve što trebate jest napuniti bocu vodom i nositi je svuda sa sobom, odnosno držati je na sebi vidljivom mjestu. Imajte ju sa sobom na faksu, u šetnji, u društvu s prijateljima ili dok učite. Tako, kada budete ožednili, možda nećete svaki put otići u prvu trgovinu da si kupite neko gazirano piće, nego ćete se sjetiti da sa sobom već imate tekućinu koja vam ustvari jedina može utažiti žeđ i spriječiti dehidraciju. Za početak, odredite si da morate popiti jednu takvu bocu do kraja dana, a kasnije ćete možda poželjeti i povećati dozu na dvije ili tri boce dnevno.

Boce za vodu, FOTO: Pixabay

2. Dodajte okus

Ako ste navikli konstantno piti sokove pune umjetnih sladila, pojačivača okusa i aroma, bit će vam neobičan prelazak isključivo na vodu koja nema nikakva okusa. No čak i vodi možete dodati različite sastojke kako vam ona ne bi bila dosadna za nepce dok ju pijete. Ipak, nemojte odmah posegnuti za kupovnom vodom poput npr. one od limuna, nego napravite vlastite eksperimente kod kuće – ubacite u svoju čašu vode malo limuna, krastavaca, mente, ružmarina ili bosiljka te uživajte u napitku punom vitamina.

Voda s okusom, FOTO: Pixabay

3. Koristite slamku

Slamke se obično povezuju s voćnim sokovima i koktelima, ali nisu loše za uporabu ni kada je u pitanju obična voda. Uz pomoć slamke nećete ni primijetiti koliko ste vode popili u kratkom vremenu. Ako pak brinete oko bora koje vam se mogu pojaviti oko usana, znajte da voda hidratizira vašu kožu i čini ju glatkom i zdravijom. Uostalom, bolje je imati jednu ili dvije bore kod usta, nego njih stotinu po cijelom licu.

4. Rashladite vodu

Iako su ljetne vrućine završile, ideja o čaši hladne vode u svako godišnje doba zvuči privlačnije od one koja je mlaka ili topla. Dodavanje leda u čašu obične vode učinit će ju primamljivijom za piće, samo pripazite da vodu previše ne rashladite radi kasnijih bolova u grlu. Također, pobrinite se da nabavite bocu koja može održavati temperaturu pića kako vam se voda na suncu ili u nekoj toplijoj prostoriji ne bi zagrijala.

Voda s ledom, FOTO: Pixabay

5. Instalirajte aplikacije

Srećom, živimo u 21. stoljeću gdje nam je sve dostupno, pa tako danas postoje aplikacije koje na kreativne načine mogu pratiti vaš dnevni unos vode ili vas pak zvukom podsjetiti da je vrijeme da popijete vodu. Osim toga, postoje i programi koje možete instalirati na svoje mobilne uređaje, a koji su osmišljeni tako da doniraju novčani iznos dobrotvornim organizacijama svaki put kada vi popijete čašu vode. Ako ste pak natjecateljskog duha, postoje aplikacije u kojima možete izazvati svoje prijatelje na tzv. vodene utrke.

Bezbroj je načina na koje možete povećati unos vode u organizam, a od vas se traže samo volja, upornost i motiviranost. Stvaranje novih navika jednostavno, spontano, bez pritiska i uklopljeno u vaš postojeći životni stil učinit će da se te navike zadrže dugoročno u vašem životu. Naravno da se ne morate odmah odreći svih napitaka koje ste dosad pili – uz njih krenite polako s unošenjem i obične vode u svoje tijelo te imajte na umu koliko ćete se bolje osjećati kada budete bili hidratizirani. Ubrzo će voda postati piće koje najviše želite piti, što ne znači da se ponekad nećete smjeti počastiti dobrom kavom, posebice prije ili poslije ispita.

Komentari na članak

Vezani članci

Posao

Posao bez muke

Savjeti za bolju usredotočenost na poslu

Za sve one kojima je teško usredotočiti se na zadatke i kojima misli s posla odlutaju brzinom svjetlosti donosimo savjete koji će povećati efikasnost, produktivnost i zadovoljstvo poslom.

Find job

Trikovi za zapošljavanje

Pogreške koje radimo pri pronalaženju posla

Ove će vam jednostavne smjernice povećati šansu za pronalaskom posla. Vaše će se prijave isticati između ostalih i poslodavci će vas percipirati kao ozbiljnog i zrelog kandidata za radno mjesto.

Ljevak

Voda – izvor života

Kako ostati hidriran tijekom zime

Znamo da je voda izvor života, no s prolaskom ljeta i visokih temperatura naša potreba za unosom vode se smanjuje. Koje probleme to sve može donijeti i kako ih možete spriječiti, pročitajte u članku.

U korak sa svima

Lude dvadesete

Deset odluka kojih se morate držati za lakši korak prema svijetu odraslih

Svi koji ove godine slave 24. rođendan opasno se približavaju pravoj zrelosti i odraslim odgovornostima. Taj prelazak nije lagan, ali ovo su savjeti koji vam mogu pomoći.

Povrće

Čuvanje namirnica

Kreativni načini kako će vam hrana duže trajati

Zbog krivog načina držanja hrane može nam se dogoditi da moramo prisilno baciti neiskorištene namirnice. Ponekim savjetima pomoći ćemo vam da produljite vijek trajanja hrane, a na taj način i uštedite novac.