Hidratacija tijela

5 savjeta kako povećati unos vode u organizam

Isto

Voda kao piće često studentima izaziva odbojnost jer danas postoji veliki izbor napitaka s dodanim sladilima i različitim okusima. Nekoliko vas savjeta ipak može potaknuti na uvođenje zdrave navike ispijanja vode, a bez osjećaja odricanja ili pritiska.

Mnogi od nas imaju određenu vrstu odbojnosti prema ispijanju vode. Poznato je da je mnogim studentima najdraže piće kava, a većina ih ne zna ili zaboravi da je upravo voda ta koja daje najviše energije ljudskom tijelu i čini dobro cjelokupnom organizmu. Osim što smanjuje apetit, održava težinu i prirodno detoksira tijelo, dovoljna količina vode u stanju je pozitivno utjecati čak i na razmišljanje i koncentraciju. Preporuča se ispijanje 8 čaša dnevno. 

Budući da je pored kave, energetskih napitaka, čajeva i raznih sokova pomalo zapostavljeno piće, donosimo nekoliko savjeta na koje načine možete povećati hidrataciju tijela unošenjem više vode te tako iskoristiti sve prednosti koje to piće sa sobom donosi.

1. Nosite sa sobom bocu vode

Ponekad je teško držati se odluke koju postavimo strogo i iznenada jer može doći do osjećaja pritiska te, na koncu, do odustajanja. Međutim, postavljanje ovakvog cilja čak se i ne čini nemogućom misijom. Sve što trebate jest napuniti bocu vodom i nositi je svuda sa sobom, odnosno držati je na sebi vidljivom mjestu. Imajte ju sa sobom na faksu, u šetnji, u društvu s prijateljima ili dok učite. Tako, kada budete ožednili, možda nećete svaki put otići u prvu trgovinu da si kupite neko gazirano piće, nego ćete se sjetiti da sa sobom već imate tekućinu koja vam ustvari jedina može utažiti žeđ i spriječiti dehidraciju. Za početak, odredite si da morate popiti jednu takvu bocu do kraja dana, a kasnije ćete možda poželjeti i povećati dozu na dvije ili tri boce dnevno.

Boce za vodu, FOTO: Pixabay

2. Dodajte okus

Ako ste navikli konstantno piti sokove pune umjetnih sladila, pojačivača okusa i aroma, bit će vam neobičan prelazak isključivo na vodu koja nema nikakva okusa. No čak i vodi možete dodati različite sastojke kako vam ona ne bi bila dosadna za nepce dok ju pijete. Ipak, nemojte odmah posegnuti za kupovnom vodom poput npr. one od limuna, nego napravite vlastite eksperimente kod kuće – ubacite u svoju čašu vode malo limuna, krastavaca, mente, ružmarina ili bosiljka te uživajte u napitku punom vitamina.

Voda s okusom, FOTO: Pixabay

3. Koristite slamku

Slamke se obično povezuju s voćnim sokovima i koktelima, ali nisu loše za uporabu ni kada je u pitanju obična voda. Uz pomoć slamke nećete ni primijetiti koliko ste vode popili u kratkom vremenu. Ako pak brinete oko bora koje vam se mogu pojaviti oko usana, znajte da voda hidratizira vašu kožu i čini ju glatkom i zdravijom. Uostalom, bolje je imati jednu ili dvije bore kod usta, nego njih stotinu po cijelom licu.

4. Rashladite vodu

Iako su ljetne vrućine završile, ideja o čaši hladne vode u svako godišnje doba zvuči privlačnije od one koja je mlaka ili topla. Dodavanje leda u čašu obične vode učinit će ju primamljivijom za piće, samo pripazite da vodu previše ne rashladite radi kasnijih bolova u grlu. Također, pobrinite se da nabavite bocu koja može održavati temperaturu pića kako vam se voda na suncu ili u nekoj toplijoj prostoriji ne bi zagrijala.

Voda s ledom, FOTO: Pixabay

5. Instalirajte aplikacije

Srećom, živimo u 21. stoljeću gdje nam je sve dostupno, pa tako danas postoje aplikacije koje na kreativne načine mogu pratiti vaš dnevni unos vode ili vas pak zvukom podsjetiti da je vrijeme da popijete vodu. Osim toga, postoje i programi koje možete instalirati na svoje mobilne uređaje, a koji su osmišljeni tako da doniraju novčani iznos dobrotvornim organizacijama svaki put kada vi popijete čašu vode. Ako ste pak natjecateljskog duha, postoje aplikacije u kojima možete izazvati svoje prijatelje na tzv. vodene utrke.

Bezbroj je načina na koje možete povećati unos vode u organizam, a od vas se traže samo volja, upornost i motiviranost. Stvaranje novih navika jednostavno, spontano, bez pritiska i uklopljeno u vaš postojeći životni stil učinit će da se te navike zadrže dugoročno u vašem životu. Naravno da se ne morate odmah odreći svih napitaka koje ste dosad pili – uz njih krenite polako s unošenjem i obične vode u svoje tijelo te imajte na umu koliko ćete se bolje osjećati kada budete bili hidratizirani. Ubrzo će voda postati piće koje najviše želite piti, što ne znači da se ponekad nećete smjeti počastiti dobrom kavom, posebice prije ili poslije ispita.

Komentari na članak

Vezani članci

Voda - before and after

Četiri litre vode dnevno za savršeno zdravlje

Pije 120 litara vode mjesečno i ima odlične rezultate

Preporučena dnevna doza vode kreće se između 2 do 3 litre. Rijetki su oni koji tu količinu zapravo i unose, no ovaj članak će vas natjerati da se počnete držati te preporuke.

Crne cipele

Sam svoj majstor

Jednostavni trikovi pomoću kojih ćete svaku tvrdu cipelu učiniti udobnom

I najuži i najtvrđi model cipela može se prilagoditi vašem stopalu uz malo topline ili hladnoće.

Ljubavni par

Savjeti za studentice

Ljubavne avanture na ljetovanju: kako izbjeći razočaranje

Na ljetni odmor mnoge će studentice otputovati na more, često u nadi da im se dogodi romantična avantura. No valja biti spreman na svakakve situacije i izbjeći neugodnosti i razočaranja. Zato donosimo savjete za djevojke o tome na što valja obratiti pozornost na ljetovanju.

Djevojka leži u krevetu

Budite se odmorni i veseli

Pet savjeta za uklanjanje smetnji koje vam narušavaju san

Naše zdravlje uvelike ovisi o pravilnom spavanju. Iako nam često san narušavaju bolovi i ostale smetnje poput hrkanja, postoji nekoliko načina koji će vam pomoći da se budite s osmijehom.

Vježbanje u teretani

Prijeko potrebna motivacija

Sedam lukavih načina kako se natjerati na vježbu

Odluka o odlasku u teretanu ne mora biti toliko teška, dovoljno je nekoliko malih trikova.