Hrana za mozak

10 namirnica koje poboljšavaju koncentraciju

Zdrava hrana

Postoji velik broj faktora koji utječu na mozak, a prehrana je jedan od važnijih. Namirnice koja osoba svakodnevno unosi utječu na pamćenje i koncentraciju. Borovnice i drugo tamno bobičasto voće poboljšavaju memoriju, dok jaja usporavaju starenje moždanih stanica.

Vrijeme kolokvija je došlo, a ispitnih rokova samo što nije. Strašni siječanj i veljača zakucali su na vrata i svima su više od svega potrebni energija i koncentracija. Vježbe disanja, pauze između učenja, knjižnice ili kafići – sve metode za bolju koncentraciju odavno su isprobane. No prehrana također može biti iznimno djelotvorna. Postoje određene namirnice koje pozitivnu utječu na mozak, a njihov popis donosimo u nastavku.

1. Riba s puno masti

U ovu kategoriju ulaze losos, pastrva i sardine. Ribe su to bogate omega-3 kiselinama koje mozak koristi kako bi gradio neurone. Dodatna korist omega-3 kiselina jest što pomažu u borbi protiv Alzheimerove bolesti i usporavaju starenje moždanih stanica.

2. Kava ili zeleni čaj

U umjerenim količinama kofein može pozitivno djelovati na mozak. Dovodi do bolje koncentracije, poboljšava raspoloženje i povećava reaktivnost mozga. Neka istraživanja tvrde da antioksidanti u kavi pomažu u borbi protiv Alzheimerove i Parkinsonove bolesti. Zeleni čaj, osim kofeina, sadrži L-teanin, koji pojačava aktivnost neuroprijenosnika. Od ove komponente tijelo je opuštenije i raspoloženje je bolje.

3. Borovnice

Borovnice i drugo tamno bobičasto voće prepuno je antioksidantima koji negativno utječu na stres i bore se protiv bolesti povezanih uz starenje moždanih stanica. Poboljšavaju memoriju i mogu pomoći u slučajevima kratkoročnog gubitka pamćenja.

4. Sjemenke bundeve

Osim što štite stanice u mozgu, sjemenke su izvor magnezija, željeza i cinka. Magnezij je ključan element potreban za bolje pamćenje i lakše učenje. Također, može pomoći kod drugih problema poput migrene, depresije ili epilepsije. Cink je važan dio procesa slanja signala u mozgu. Nedostatak željeza često je povezan sa slabijim radom mozga, stoga treba paziti na razinu željeza koja se unosi.

5. Tamna čokolada

Kakao i tamna čokolada sadrže antioksidante koji utječu na dijelove mozga vezane uz pamćenje i učenje. Čokolada je također dobra ideja kada je osoba loše volje jer podiže raspoloženje.

FOTO: Pixabay

6. Orašasti plodovi

Konzumacija orašastih plodova povezana je sa zdravijim srcem, što je izravno povezano i sa zdravijim mozgom. Mnoga provedena istraživanja pokazala su da su osobe koje su konzumirale orašaste plodove tijekom dužeg razdoblja imale puno bolje pamćenje naspram osoba koje ih nisu konzumirale.

7. Kurkuma

Kurkuma, ključni sastojak curryja, ali i zaseban začin, pozitivno djeluje na mozak na više načina. Poboljšava pamćenje, smanjuje depresiju te izlučuje vrstu hormona koji pomaže kod razvoja stanica u mozgu.

8. Naranče

Vitamin C ključan je u borbi protiv odumiranja moždanih stanica, a jedan od njegovih najvažnijih izvora jesu naranče. Barem jedna naranča dnevno unijet će u tijelo veliku količinu vitamina C, koji tijekom cijelog života čuva mozak i jača njegove funkcije.

9. Brokula

Brokula je prepuna antioksidantima i vitaminom K, koji je izrazito važan za moždane stanice. Također je povezan i s boljim pamćenjem. Bez obzira na to, brokula je vrlo zdravo povrće s mnogim prednostima koje bi svatko trebao uvrstiti u svoju prehranu.

10. Jaja

Osim što predstavljaju izrazito hranjiv obrok, jaja su bogata vitaminima B6, B9 i B12 te vitaminu sličnim spojem kolinom. Njega mozak koristi pri stvaranju važnog neuroprijenosnika koji utječe na pamćenje i raspoloženje. Vitamini B usporavaju starenje moždanih stanica i pomažu kod depresije.

Komentari na članak

Vezani članci

Sveučilište u Splitu

Splitski studenti još uvijek bez objekta prehrane u centru grada

Umjesto menze dobili kafić – splitski studenti i dalje bez menze?

Splitski studenti, umjesto najavljivane nove menze u centru grada, dobili su novi kafić. Nakon zatvaranja objekta prehrane „Indeks” prije sedam godina, studenti se svakodnevno suočavaju s nedostatkom vremena za topli obrok jer za odlazak na kampus ili Spinut nemaju dovoljno vremena.

glavobolja

Traume ispitnih rokova

5 razloga zašto osjećate vrtoglavicu i nakon ispitnih rokova

Glavobolja ne prestaje iako ispiti jesu. Donosimo vam 5 problema koja muče svakog studenta i nakon „kobnog mjeseca“ te njihova rješenja koja bi trebala olakšati studentsku svakodnevicu.

Mozak voli zdravo

Javna rasprava

Kako poboljšati prehranu u studentskim restoranima?

Ovo je drugi od tri zacrtana koraka projekta ''Mozak voli zdravo'', koji je pokrenut 2011. godine u sklopu kolegija na Ekonomskom fakultetu.

Klub Zona: Kutak za učenje

Ispitno razdoblje

Klimatiziran prostor za učenje i kava – besplatno za splitske studente

– Blizu su Marjan i Riva, besplatna je kava, a ima mira. – zaključak je studentice koja već nekoliko ispitnih rokova uči u prostorijama Kluba Zona.

Kuhano jaje

Student u kuhinji

Većina studenata ne zna kako skuhati jaje, polovica nije sigurna kako se priprema pire krumpir

Dvoje od pet studenata ističe da su njihove prehrambene navike nezdrave, a trećina ih barem jednom tjedno jede gotovo jelo pripremljeno u mikrovalnoj pećnici.