Community management

Zavladaj društvenim mrežama Studentskog informativnog kutka i stekni praksu za posao budućnosti

društvene mreže

„Ako uspješno odgovorite na upit, osjećate se kao 'superman' koji je spasio stvar. Naravno, vrlo su važni brzina i točnost jer bez toga ne možete, ali tu je cijela ekipa koja je na raspolaganju i uskače ako je potrebno, pa se ne trebate brinuti.“

Tehnologija je u zadnjih nekoliko godina toliko napredovala da mobitelima možemo učiniti sve za što nam je prije trebalo računalo – čak i više od toga. Ključan faktor predstavljaju društvene mreže koje nam omogućavaju komunikaciju, razonodu, uspješan grupni rad – i posao. Njihova je važnost za svakodnevni život tolika da je postalo neophodno koristiti alate koje nude za uspješan rast i razvoj u svakom smislu, zbog čega ne čudi činjenica da je današnjim generacijama mladih mobitel uvijek u rukama. Na društvenim mrežama svatko može pokazati svoju individualnost i kreativno se izražavati. Imaju najveći utjecaj na širenje informacija i najrazličitijih sadržaja, zbog čega se njihovi potencijali sve više koriste.

Community management bavi se izradom strategije za upravljanje društvenim mrežama i zanimanje je u kojemu se pronalazi sve više mladih osoba koje su uvidjele mogućnosti koje društvene mreže nude. Ako ti je ovaj članak iskočio na nekoj od društvenih mreža na kojima si aktivan, a kliknuo si na njega kako bi se informirao o tome što community manageri rade, nastavi čitati jer je naš CM tim odlučio pojasniti koji su ključni čimbenici ovoga zanimanja i kako izgleda jedan radni dan osoba koje se kriju iza objava na Facebooku, Instagramu, Twitteru i Viberu portala Studentski.hr, jednog od najvećih studentskih portala u Hrvatskoj. Možda shvatiš da baš tebe tražimo i da je ovo tvoja prilika za stjecanje stručne prakse u digitalnim medijima.

Dinamičnost i fleksibilnost

Jutro jednog CM-a izgleda tako da čim se probudi, odmah otvara Face i stavlja post, a to je ionako prva stvar koju napraviš čim otvoriš oči!, kaže Marina, jedna od vrijednih članica CM tima udruge Studentski informativni kutak. Velika je prednost ovoga posla činjenica da jedan CM-ovac može raditi iz kreveta, kao i iz ureda. Važno je samo biti prisutan na društvenim mrežama, što je moguće svugdje gdje je signal postojan. Posao možeš obavljati iz kreveta, tramvaja, pijući jutarnju kavu, u hodu; ima svakakvih opcija, zvuči predobro da bi povjerovao, dodaje Marina. S njom se slaže i njezin kolega Andrej po kojemu je najveća prednost ovoga zanimanja raznolikost: Prosječan dan CM-a je dosta fluidan. Uz kavicu objavljujete sadržaje koje vam je priredila urednica, pregledate inbox u slučaju nekih upita, osmišljavate instagramske storyje, kreirate oglase za studentske poslove i još puno toga. Ističe da mu je vrhunac dana kada nekoga uspije informirati i uspješno odgovoriti na pitanje koje je nekom studentu od presudne važnosti: 

– Ako uspješno odgovorite na upit, osjećate se kao superman koji je spasio stvar. Naravno, vrlo su važni brzina i točnost jer bez toga ne možete, ali tu je cijela ekipa koja je na raspolaganju i uskače ako je potrebno, pa se ne trebate brinuti.

Usmjerenost na cilj uz dozu kreativnosti

Svi mi u manjoj ili većoj mjeri koristimo Facebook, Instagram, Viber ili možda Snapchat. No to najčešće činimo za vlastite potrebe – spontano i bez nekoga određenog cilja. Glavna je razlika između običnoga korisnika i osobe koja je stručna za društvene mreže stvaranje najrazličitijih strategija. Strategija se gradi s obzirom na to što se predstavljanjem na društvenim mrežama želi postići i prati se na koji način publika reagira na sadržaj. I na društvenim mrežama pojavljuju se različiti trendovi te često dolazi do zasićenja. Zato spretan CM-ovac bira najrazličitije načine na koje će predstaviti sadržaj kako bi on drugima bio zanimljiv i, što je još važnije, kako bi informacije doprle do onima kojima su potrebne.

FOTO: Flickr

Suradnja s lektorima, novinarima i marketingašima

Community manager može biti svatko tko voli visiti na društvenim mrežama, a jedna je od velikih prednosti činjenica da on nije izoliran u svome poslu i da je dio jednoga velikoga tima te se usavršava u raznim područjima. Prati o čemu se piše u redakciji kako bi mogao dobro prezentirati sve ono što novinari napišu, a često blisko surađuje i s lektorima koji mu pomažu u izvršavanju svakodnevnih zadataka, kako kroz smijeh tvrdi CM-ovka Ana: Najveći (ne)prijatelji postat će ti lektori koji će poput orlova lebdjeti nad tvojom glavom i ispravljati tvoje pravopisne i gramatičke pogreške. Zato ne čudi činjenica da neki članovi CM tima mnogo nauče o novinarskim tehnikama te i sami požele napisati članak – ili se pak nađu u jezikoslovnoj raspravi s lektorima. Važno je napomenuti blisku suradnju s marketinškim timom koja osobi zainteresiranoj za digitalne medije može biti važan korak za buduću karijeru. Marketing i CM su povezani i mislim da se ono što se u jednom timu nauči, može lako primijeniti i u drugom timu, kaže Mateja koja znanja sakupljena u jednom timu uspješno koristi i u drugome.

Lajkovi – šlag na torti

Najdraža stvar u poslu CM-a mi je kad mi mema dobije puno lajkova, kaže CM-ovka Iva i znamo da ne laže. Ako koristiš društvene mreže, lajk je nešto što ti sigurno nije mrsko. Ako voliš igre riječima, a svoj rad voliš prezentirati na društvenim mrežama na zanimljiv i domišljat način, ovo je tvoja prilika. Steći ćeš dragocjena iskustva i imat ćeš priliku raditi na brojnim zanimljivim projektima. Kao volonter udruge Studentski informativni kutak dobit ćeš pravu priliku utjecati na vlastiti život. Ako misliš da nisi dorastao zadacima jer nemaš nikakvog iskustva, ne očajavaj jer tu smo baš zato da kod nas napraviš prve korake. Dovoljni su entuzijazam i želja za učenjem – izgubiti ne možeš ništa, a dobiti možeš jako puno.

Na poveznici pronađi tim čijim bi članom želio postati jer uz community managere tražimo pojačanje i u drugim timovima. Riješi zadatke i prijavi se do 21. listopada 2018. kako bi što prije postao savršenim materijalom za zapošljavanje na željenoj poziciji, a ne materijal za meme koje naši CM-ovi svakodnevno marljivo izrađuju. Čekamo te!

FOTO: Studentski.hr

Komentari na članak

Vezani članci

Filozofski fakultet u Zagrebu

Istraživanje za izradu doktorske disertacije

Anketni upitnik: „Uloga društvenih mreža u predstavljanju hrvatskih visokoškolskih ustanova“

„Glavni fokus mojeg studija, a samim time i radova koje sam radio, jest na društvenim mrežama i njihovoj upotrebi u našim visokoškolskim ustanovama.“

AIESECstručna praksa

AIESEC poziva

Podučavajte engleski jezik u Rusiji i steknite radno iskustvo!

Odlična prilika za posjetit Rusiju!

YouTube i Vevo

Velika suradnja

Vevo najavio 7 novih emisija i prijenose koncerata uživo

Neke će emisije biti usmjerene na analizu modnog identiteta glazbenika dok će se druge orijentirati na fanove i na njima stvarati look superzvijezde.

EUSA

Krajnji rok za prijavu je 1. studenog 2015.

Europsko studentsko sportsko udruženje otvara fotografski natječaj

EUSA foto natječaj otvoren je za sve one koji su fotografirali ili će fotografirati na Europskim sveučilišnim igrama, koje traju diljem Europe od 16. lipnja do 13. studenog 2015. godine.

Samovozivi auto

Samovozivi automobil

Predstavljamo vam Googleov automobil koji vozi sȃm!

Tehnološki pothvat koji nam daje uvid u buduće izume.