LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Problemi u riječkom prijevozu

Ukinuto pola polazaka autobusa do Kampusa – zbog manjka vozača

Obavijest o korigiranju voznoga reda riječkog prijevoznika došla je kao neugodno iznenađenje. Istražili smo kakve je posljedice ostavilo na studente.

Obavijest o korigiranju voznoga reda riječkog prijevoznika došla je kao neugodno iznenađenje. Istražili smo kakve je posljedice ostavilo na studente.

Komunalno društvo Autotrolej bavi se javnim prijevozom na području grada Rijeke te sa svojih 180 autobusa na pedeset i jednoj liniji povezuje dvanaest gradova i općina – navedeni opis vrijedio je do 14. siječnja 2019. godine kada je na snagu stupio novi vozni red. Riječki prijevoznik je zbog nedovoljnog broja vozača na tržištu rada bio prisiljen korigirati i smanjiti broj postojećih linija. 

Izvor: Autotrolej.hr

Jedna od linija koja je ostala bez velikog broja polazaka jest linija 8a koja povezuje centar grada s Kampusom, studentskim naseljem grada Rijeke. Upravo se na kampusu nalaze četiri fakulteta (Filozofski fakultet, Učiteljski fakultet, Građevinski fakultet i Akademija primijenjenih umjetnosti) te četiri sveučilišna Odjela (Odjel za biotehnologiju, Odjel za matematiku, Odjel za fiziku i Odjel za informatiku). Studentsko naselje u sklopu kampusa dom je 754 redovnih studenata Sveučilišta i Veleučilišta u Rijeci ili studenata s međunarodne razmjene.

Prije nove obavijesti Autotroleja o smanjenju polazaka, broj linija koje spajaju centar grada s kampusom već je bio malen i prometovale su svakih sat vremena

Izvor: Autotrolej.hr

Nakon korigiranja linije 8a vozni red je prikazan u nastavku. Isti je promijenjen na način da su zadržane linije u vrijeme povećanog prometa, a ostale su ukinute. Navedeni postupak učinjen je zbog što manjeg oštećenja građana te su najprometnije linije ostale nedirnute.

Izvor: Autotrolej.hr

Od ukupnog broja polazaka broj je smanjen s deset na pet što označava smanjenje za 50%. No, potrebno je navesti činjenicu kako navedena linija nije jedina poveznica centra grada s kampusom, ali je jedina studentska. Naime, ostale poveznice su autobusi koji prometuju na svojim uobičajenim linijama i zaustavljaju se u blizini studentskog naselja, ali samo pet autobusa dnevno radnim danima ulazi u samo naselje. Podsjećamo kako u studentskom naselju na Trsatu živi i veliki broj studenata koji ne studiraju na nekom od navedena četiri fakulteta nego svakodnevno putuju do svojih fakulteta. Za njih, vrijeme putovanje javnim prijevozom od fakulteta do mjesta prebivanja iznimno se povećalo.

Razlozi su smanjenja broja polazaka, kako navodi Autotrolej, zbog nedostatnog broja vozača na tržištu rada. Upravo zbog navedene činjenice odlučili smo pogledati trend iseljavanja mladih u zadnjih deset godina te dobnu skupinu koja je prije dvije godine najviše napuštala našu državu.

Izvor: Državni zavod za statistiku
 
Ukupno iseljavanje od 2008. godine do danas ima negativni trend eksponencijalnog rasta te od početno iseljenih 7 488 pojedinaca godišnje tijekom perioda od 10 godina, brojka se penje na nezamislivi broj od 47 tisuća i 352 stotine pojedinaca koji su odlučili potražiti bolje uvjete života u inozemstvu.
 

Izvor: Državni zavod za statistiku

Tijekom prošle godine najveći udio iseljenog stanovništva bile su upravo mlade osobe u dobi od 20 do 39 godina starosti.

Iseljavanje mladih osoba gorući je problem koji je prisutan u svakom aspektu našega društva te svi osjećaju posljedice navedenoga. Ovoga puta posljedice osjećaju studenti riječkog Sveučilišta na svojoj koži. Studentsko naselje stvoreno je sa svrhom ispunjavanja svih potreba studenta na jednom mjestu, no nije stvoreno kao jedino mjesto gdje će se studenti kretati. Nakon smanjenja povezanosti s ostatkom Rijeke za 50%, studenti će dvaput promisliti je li njihov odlazak s kampusa istinski nužan.

U zadnjih nekoliko godina Rijeka je grad koji je doživio pozitivne aspekte razvoja te osim izgradnje novih domova i stvaranja studentskog naselja na Trsatu zaradila je i laskavu titulu Europske prijestolnice kulture 2020. Kao takva, organizatori se ponose njezinim razvojem te ističu:

– Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture projekt je kojim Rijeka želi poboljšati opseg i raznolikost kulturne ponude u gradu, proširiti pristup i sudjelovanje u kulturi, jačati kapacitete kulturnog sektora i njegove veze s drugim sektorima te povećati međunarodnu vidljivost i profil grada i regije.

Uz opis projekta na web stranici EPK-a pronašli smo i popis dosad održanih događaja u sklopu projekta. Cjelokupni je projekt hvalevrijedan, ali pitanje koje se nameće jest – je li zbilja primjereno da se u Europskoj prijestolnici kulture 2020. autobusne linije smanje za jednu trećinu te da studenti gube 50% svojih mogućnosti dolazaka na predavanja i izvanastavne aktivnosti poput aktivnosti koje se održavaju u sklopu projekta Rijeka EPK 2020?

FOTO: PIXABAY