Fakultet političkih znanosti i Akademija za politički razvoj

Tribina o budućnosti obrazovanja potvrdila da hrvatski sustav treba reforme

Tribina- budućnost obrazovanja

Na Fakultetu političkih znanosti održana je tribina o budućnosti hrvatskog obrazovanja. Zaključak je tribine potreba za cjelovitom reformom hrvatskog školstva.

Produžavanje rada ekspertne radne skupine na provođenje kurikularne reforme najbolji je put naprijed za obrazovanje, složili su se sudionici tribine Budućnost obrazovanja u Hrvatskoj: reforme, izazovi, mogućnosti, koja je održana 29. veljače s početkom u 17:15 na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu. Sudionici tribine, povjesničar sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta Hrvoje Klasić, izvršna direktorica Foruma za slobodu odgoja Eli Pijaca Plavšić, predsjednik Sindikata preporod Željko Stipić te dr.sc. Vesna Dodiković Jurković, zamjenica ravnateljice Agencije za znanost i visoko obrazovanje, složili su se da su reforme neizbježne za modernizaciju hrvatskog školstva.

Tribinu su organizirali Fakultet političkih znanosti i Akademija za politički razvoj u sklopu projekta EU Educa, koji se financira iz programa Erasmus + Europske unije. Glavne teme koje su potaknule raspravu sudionika bile su odlazak obrazovanih ljudi iz Hrvatske, financiranje i provedba reformi, edukacija i priprema nastavnika, spremnost na promjene te cjeloživotno obrazovanje.

Hrvoje Klasić istaknuo je da Hrvatska ulaže manje od prosjeka EU-a u znanost i obrazovanje, zbog čega odlaze mladi stručnjaci. Smatra da je riječ o procesu koji se nikako ne zaustavlja.

– Nažalost, ovogodišnji proračun donio je smanjenje predviđenih sredstava za školstvo i obrazovanje. Kada ćemo konačno dobiti vladu koja će školstvo istaknuti kao prioritet kroz proračun? – pita se Željko Stipić, izražavajući zabrinutost za financijsko praćenje reformskih zahtjeva i modernizacije školstva.

S druge strane, Klasić je poručio da nije sve u novcu. Skeptičan je jer smatra kako velik broj nastavnika voli svoj ustaljeni način rada, a samim time nisu spremni na reforme, koliko su učenici i studenti. Smatra kako je najbitnije da si svi postavimo pitanje – Jesmo li mi spremni na ove reforme?

Reforme se neće dogoditi bez adekvatne poduke onih koji će ju provoditi, smatra Ela Pijaca Plavšić iz Foruma za slobodu odgoja. Naglasila je kako će to biti dvosmjeran proces u kojem će obje strane biti u fokusu, nastavnici i učenici. No osim na formalno, ona smatra kako nove generacije treba pripremati na cjeloživotno obrazovanje kako bi mogli uspješno izgraditi karijeru, prekvalificirati se ili čak krenuti ispočetka u nekom periodu života u pogledu obrazovanja. Prema njenim riječima, porazna je statistika da se ono kod nas odnosi na samo 2 posto stanovništva. Slično upozorava i Vesna Dodiković Jurković, koja je poručila da djecu treba pripremati za tržište rada, učiti ih samozapošljavanju i projektnom zapošljavanju.

Unatoč mogućim prijeporima, smanjenom proračunu i bojazni oko načina provedbe reformi, sudionici tribine složili su se kako su reforme obrazovnog sustava u Hrvatskoj neophodne.

– Ovo je prvi zahvat o kojem nisam rekao niti jednu kritičnu riječ. Nadam se da imamo snage ostvariti te ciljeve kako bismo ostavili iza sebe bolju školu od one koju smo već ostavili iza nas. – rekao je Stipić za kraj.

Klasić zaključuje da je potrebna cjelovita reforma od koje će cijelo društvo imati koristi. Dodao je kako se nada promjeni i izgradnji novog građanskog društva u kojem ćemo uspostaviti kvalitetan dijalog.

Komentari na članak

Vezani članci

SSA

Software Startup Akademija

„SAA Kickoff” – prijavi se i pokreni vlastiti „startup”!

Odvojite nekoliko sati za stručna predavanja i radionice, složite tim, realizirate svoju ideju i budete korak ispred ostalih!

Cure čitaju

Luka Šipić

Zajedno do novog i boljeg obrazovnog sistema

Važno je primijetiti da se djeca rađaju sa stvaralačkim potencijalima, ona su kreativna, radoznala, vole promatrati svijet oko sebe. Uzimajući to u obzir, moguća su dva scenarija - prvi je praćenje procesa i poticanje djeteta na aktivnosti pomoću kojih će razviti svoj potencijal, a drugi jest blokiranje tog procesa i tih aktivnosti.

Knjige

Erasmus iskustvo

Njemački dnevnici, peti dio: Zašto su knjige važne?

U pauzi od čitanja i predavanja, došlo mi je pitanje: „A zašto su knjige važne?“ Odgovor je suviše jednostavan.

Predstavljena knjiga „Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju”

Konferencija na Sveučilištu u Zadru

Predstavljena „Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju”, knjiga 31 autora

U sklopu PUBMET-a predstavljena je knjiga od 19 poglavlja koju je napisao 31 znanstvenik i stručnjak koji se u svojem svakodnevnom radu bavi nekim od oblika otvorenosti u hrvatskoj i svjetskoj znanosti i visokom obrazovanju.

SRCE logo

Besplatna edukacija

Nauči nešto novo - SRCE nudi besplatne online tečajeve!

Budite spremni za nove izazove, budite jedan od onih koji će na svom prvom radnom mjestu znati više od drugih jer je radio na sebi i izvan studija. Iako mnogi to zanemaruju, istraživanja pokazuju kako baš ta neformalna edukacija čini presudnu točku pri zapošljavanju. Iskoristite ove mogućnosti koje SRCE nudi.