Intervju s voditeljima seminara na Danima komunikacija

„Svaki je student kreativan, ali nije nužno toga svjestan”

Dani komunikacija 2018

Zanima vas kako i želite postati „kreativac“? Za vrijeme Dana komunikacija na seminaru o tome će govoriti Ivan Tušek i Andrej Virant Sadiković.

Nezaobilazan događaj koji okuplja stručnjake za komunikaciju s tržištem poznat pod nazivom Dani komunikacija ove će se godine održavati od 12. do 15. travnja u hotelu Lone u Rovinju. Posjetitelji šestoga izdanja festivala čut će stručnjake koji diktiraju trendove i budućnost naše industrije, a koji će im kao vrhunski govornici pričati o zanimljivim temama iz područja tehnologije i kreativnosti. 

Bogat će sadržaj programa rijetko koga ostaviti ravnodušnim, a najmanje, sigurni smo, studente koji imaju priliku sudjelovati na više radionica i seminara. Voditelji seminara kreativnog naziva Na kreativcima svijet ostaje bit će Ivan Tušek i Andrej Virant Sadiković. Ivan je zaposlen u Degordianu, agenciji za digitalnu proizvodnju i marketing gdje je trenutno voditelj sadržaja i kreativne strategije, dok je Andrej kreativni direktor marketinške i oglašivačke agencije Size.

Za početak, možete li nam reći nešto o sebi i svom profesionalnom putu? Kako ste se odlučili za svoj sadašnji poziv i možete li našim studentima opisati o kakvom je poslu riječ?

Ivan: Znao sam da želim raditi u marketingu jer sam na faksu (Ekonomski fakultet u Zagrebu) imao prilike puno učiti o teoriji marketinga, ali i sudjelovati u raznim projektima gdje sam na praktičnim primjerima osjetio kako bi takav profesionalni život mogao izgledati. Mislim da su mi tu najviše pomogla case study natjecanja, pogotovo Case Study Competition. Imaš priliku raditi na stvarnim projektima stvarnih firmi, bolja prilika od toga ne postoji. Riječ je o dinamičnom i zanimljivom poslu gdje tvoja kreativnost stvarno može doći do izražaja. Imaš priliku pisati, fotkati, snimati i na druge načine stvarati nešto novo. S obzirom na brzi razvoj tehnologije i širenje njene dostupnosti, mogućnost stvaranja inovativnih marketinških rješenja svakim je danom sve veća.

Ivan Tušek; izvor: Ivan Tušek

Andrej: Moj put počinje na faksu. Na jednom su predavanju gostovali renomirani kreativci Hrvoje Škurla i Danijel Vuković iz agencije Fahrenheit koji su nam prenijeli svoja iskustva iz kreativne industrije. Tad sam znao da želim biti copywriter i raditi u kreativnoj agenciji. Kao copywriter uglavnom se baviš smišljanjem oglasa i marketinških kampanja. Ali, zapravo je puno više od toga. Stvarate brendove od nule, razvijate njihov identitet i ton komunikacije.

Andrej Virant Sadiković; izvor: Andrej Virant Sadiković

Na Danima komunikacija vodite seminar pod nazivom Na kreativcima svijet ostaje. Što studenti od vas mogu očekivati i kakav ćete tip seminara voditi, kojih ćete se sve tema dotaknuti?

Ivan: Dotaknut ćemo se čitanja, pisanja, razmišljanja, pričanja i glupiranja. Pričat ćemo o važnosti kreativnosti za marketing i općenito za svakog od nas individualno. Nadamo se da ćemo potaknuti interes kod studenata za bavljenje marketingom, odnosno kreativnom komunikacijom u marketingu. Neće biti toliko motivacijskih citata koliko primjera iz stvarnog života. Mislimo da je to ipak korisnije za motivaciju.

Andrej: Pokušat ćemo im prenijeti svoja iskustva i dati korisne savjete. Pričat ćemo o brandingu, oglašavanju, kreativnoj strategiji, a možda im zadamo i poneki kreativni zadatak. Voljeli bismo čuti kako današnji studenti razmišljaju kada su u pitanju kreativni zadaci i motivirati ih da razvijaju svoje kreativne skillse.

Imaju li studenti priliku na ovom seminaru vidjeti vaše primjere iz prakse?

Ivan: Svakako. Moći će i komentirati i kritizirati.

Andrej: Da, ali nećemo se puno hvaliti.

Riječ koja će se na seminaru često spominjati jest kreativno. Kako biste definirali taj pojam i može li svaki student postati kreativac?

Ivan: Po meni kreativno znači istraženo, promišljeno i zanimljivo. Ideje padaju s neba samo onima koji su prije toga kopali i istraživali i prošli devet krugova pakla bezidejnosti. Dobro, nije baš tako strašno, ali da je potrebno puno truda i napora, jest.
Svaki je student kreativan, ali nije nužno toga svjestan/svjesna. Većina toga što mladi ljudi naprave na neki je način kreativno. Svatko ima poseban pogled na svijet i to treba iskoristiti.

Andrej: Kreativno znači zanimljivo. Sve je više sadržaja oko nas, ali samo zanimljive stvari postižu rezultate. Mislim da su svi ljudi kreativni, ali nisu svi za rad u kreativnoj industriji jer kreativac u isto vrijeme mora savršeno razumjeti business, tj. pravila poslovanja i biti kreativan u zadanim okvirima.

Što mislite, koliko se mladih odlučuje za specijalizaciju u području kreativne komunikacije? Jesu li brojke dostatne?

Ivan: Mislim da bi interes mogao biti puno veći. Kreativna se komunikacija, izuzev nekoliko fakulteta, ne podučava u dovoljnom obujmu da bi se među studentima stvorio interes, osim ako ih to ne zanima izvan nastavnog programa. U vrijeme hiperprodukcije i hiperkonzumacije, sve je teže biti kreativan, ali i sve važnije. Zato se nadamo da će naše predavanje potaknuti interes među studentima za karijerom u kreativnoj komunikaciji. 

Andrej: Kreativna komunikacija u današnjem je svijetu sve važnija, a sve manje mladih zanima to područje. Zato smo i organizirali ovaj seminar.

Koje su prednosti rada u kreativnoj industriji i koje su vaše preporuke u vezi s tim pitanjem?

Ivan: Svaki dan učiš i srećeš nove izazove. Nakon nekog vremena naučiš da ne postoji prepreka preko koje ne možeš prijeći. Također, rad u timu s ljudima koji dijele vaše kreativne interese i ambicije, ako ih mogu tako nazvati, izvrstan je osjećaj jer svaki član tima utječe na konačno rješenje na određeni način i nikad ne znaš što ćeš na kraju dobiti. Preporuka: budite znatiželjni. 

Andrej: To je jedno od rijetkih zanimanja u kojima možeš biti kreativan i od toga živjeti. Ako voliš razmišljati i smišljati, onda ti to ni nije posao jer zapravo nemaš radno vrijeme. Radiš i dok spavaš, moraš pratiti trendove, kulturu, filmove, glazbu, društvene događaje.

Za kraj, što biste poručili studentima? Ostaje li zaista svijet na njima?

Ivan: Na kome će drugome. Ali bez brige, znaju oni što će s njim.

Andrej: Da, ali bez pritiska!

Komentari na članak

Vezani članci

Internet za studente

B.net i CARNet šokiraju genijalnom akcijom

Besplatan internet čak šest mjeseci!

Pa vi recite da se ne isplati biti student! B.net i CARNet su pripremili genijalnu ponudu, detalji su na linku!

studentski kredit

Studentski troškovi

Jesi li štedljivi student ili uopće ne paziš na potrošnju?

Kako se bliži nova akademska godina, sigurno sve više razmišljate o ozbiljnijim stvarima, odnosno, financijama koje su sastavni dio studentskog života. Saznajte koji su najčešći studentski troškovi osim izlazaka i kava.

Izložba 2

Odjel za medijski dizajn Sveučilišta Sjever

Studentska izložba umjetničke i medijske fotografije u Zagrebu

Radovi nastali na Odjelu za medijski dizajn Sveučilišta Sjever bit će izloženi do 19. ožujka u Zagrebu. Pogledajte umjetničke i medijske fotografije 15 studenata i dvoje profesora.

Tomislav Primorac

Intervju: Tomislav Primorac

Hrvatska strip scena ima budućnost: Pogledajte radove splitskog stripera

Tomislav Primorac student je računarske fizike na splitskom PMF-u. U slobodno vrijeme crta stripove i aktivno se bavi glazbom. Saznajte radi li se o striperu ili samo jednom crtaču stripa!

ri

Sveučilište u Rijeci

Sedmodnevna proslava obljetnice Filozofskog fakulteta, organiziran i besplatni koncert

Riječki studenti imat će ispunjen tjedan u svibnju povodom obilježavanja 20. obljetnice postojanja Filozofskog fakulteta u Rijeci. Održat će se razne radionice, predavanja, kvizovi te koncert s bogatim programom koji će se održati 10. svibnja.