Intervju s voditeljima seminara na Danima komunikacija

„Svaki je student kreativan, ali nije nužno toga svjestan”

Dani komunikacija 2018

Zanima vas kako i želite postati „kreativac“? Za vrijeme Dana komunikacija na seminaru o tome će govoriti Ivan Tušek i Andrej Virant Sadiković.

Nezaobilazan događaj koji okuplja stručnjake za komunikaciju s tržištem poznat pod nazivom Dani komunikacija ove će se godine održavati od 12. do 15. travnja u hotelu Lone u Rovinju. Posjetitelji šestoga izdanja festivala čut će stručnjake koji diktiraju trendove i budućnost naše industrije, a koji će im kao vrhunski govornici pričati o zanimljivim temama iz područja tehnologije i kreativnosti. 

Bogat će sadržaj programa rijetko koga ostaviti ravnodušnim, a najmanje, sigurni smo, studente koji imaju priliku sudjelovati na više radionica i seminara. Voditelji seminara kreativnog naziva Na kreativcima svijet ostaje bit će Ivan Tušek i Andrej Virant Sadiković. Ivan je zaposlen u Degordianu, agenciji za digitalnu proizvodnju i marketing gdje je trenutno voditelj sadržaja i kreativne strategije, dok je Andrej kreativni direktor marketinške i oglašivačke agencije Size.

Za početak, možete li nam reći nešto o sebi i svom profesionalnom putu? Kako ste se odlučili za svoj sadašnji poziv i možete li našim studentima opisati o kakvom je poslu riječ?

Ivan: Znao sam da želim raditi u marketingu jer sam na faksu (Ekonomski fakultet u Zagrebu) imao prilike puno učiti o teoriji marketinga, ali i sudjelovati u raznim projektima gdje sam na praktičnim primjerima osjetio kako bi takav profesionalni život mogao izgledati. Mislim da su mi tu najviše pomogla case study natjecanja, pogotovo Case Study Competition. Imaš priliku raditi na stvarnim projektima stvarnih firmi, bolja prilika od toga ne postoji. Riječ je o dinamičnom i zanimljivom poslu gdje tvoja kreativnost stvarno može doći do izražaja. Imaš priliku pisati, fotkati, snimati i na druge načine stvarati nešto novo. S obzirom na brzi razvoj tehnologije i širenje njene dostupnosti, mogućnost stvaranja inovativnih marketinških rješenja svakim je danom sve veća.

Ivan Tušek; izvor: Ivan Tušek

Andrej: Moj put počinje na faksu. Na jednom su predavanju gostovali renomirani kreativci Hrvoje Škurla i Danijel Vuković iz agencije Fahrenheit koji su nam prenijeli svoja iskustva iz kreativne industrije. Tad sam znao da želim biti copywriter i raditi u kreativnoj agenciji. Kao copywriter uglavnom se baviš smišljanjem oglasa i marketinških kampanja. Ali, zapravo je puno više od toga. Stvarate brendove od nule, razvijate njihov identitet i ton komunikacije.

Andrej Virant Sadiković; izvor: Andrej Virant Sadiković

Na Danima komunikacija vodite seminar pod nazivom Na kreativcima svijet ostaje. Što studenti od vas mogu očekivati i kakav ćete tip seminara voditi, kojih ćete se sve tema dotaknuti?

Ivan: Dotaknut ćemo se čitanja, pisanja, razmišljanja, pričanja i glupiranja. Pričat ćemo o važnosti kreativnosti za marketing i općenito za svakog od nas individualno. Nadamo se da ćemo potaknuti interes kod studenata za bavljenje marketingom, odnosno kreativnom komunikacijom u marketingu. Neće biti toliko motivacijskih citata koliko primjera iz stvarnog života. Mislimo da je to ipak korisnije za motivaciju.

Andrej: Pokušat ćemo im prenijeti svoja iskustva i dati korisne savjete. Pričat ćemo o brandingu, oglašavanju, kreativnoj strategiji, a možda im zadamo i poneki kreativni zadatak. Voljeli bismo čuti kako današnji studenti razmišljaju kada su u pitanju kreativni zadaci i motivirati ih da razvijaju svoje kreativne skillse.

Imaju li studenti priliku na ovom seminaru vidjeti vaše primjere iz prakse?

Ivan: Svakako. Moći će i komentirati i kritizirati.

Andrej: Da, ali nećemo se puno hvaliti.

Riječ koja će se na seminaru često spominjati jest kreativno. Kako biste definirali taj pojam i može li svaki student postati kreativac?

Ivan: Po meni kreativno znači istraženo, promišljeno i zanimljivo. Ideje padaju s neba samo onima koji su prije toga kopali i istraživali i prošli devet krugova pakla bezidejnosti. Dobro, nije baš tako strašno, ali da je potrebno puno truda i napora, jest.
Svaki je student kreativan, ali nije nužno toga svjestan/svjesna. Većina toga što mladi ljudi naprave na neki je način kreativno. Svatko ima poseban pogled na svijet i to treba iskoristiti.

Andrej: Kreativno znači zanimljivo. Sve je više sadržaja oko nas, ali samo zanimljive stvari postižu rezultate. Mislim da su svi ljudi kreativni, ali nisu svi za rad u kreativnoj industriji jer kreativac u isto vrijeme mora savršeno razumjeti business, tj. pravila poslovanja i biti kreativan u zadanim okvirima.

Što mislite, koliko se mladih odlučuje za specijalizaciju u području kreativne komunikacije? Jesu li brojke dostatne?

Ivan: Mislim da bi interes mogao biti puno veći. Kreativna se komunikacija, izuzev nekoliko fakulteta, ne podučava u dovoljnom obujmu da bi se među studentima stvorio interes, osim ako ih to ne zanima izvan nastavnog programa. U vrijeme hiperprodukcije i hiperkonzumacije, sve je teže biti kreativan, ali i sve važnije. Zato se nadamo da će naše predavanje potaknuti interes među studentima za karijerom u kreativnoj komunikaciji. 

Andrej: Kreativna komunikacija u današnjem je svijetu sve važnija, a sve manje mladih zanima to područje. Zato smo i organizirali ovaj seminar.

Koje su prednosti rada u kreativnoj industriji i koje su vaše preporuke u vezi s tim pitanjem?

Ivan: Svaki dan učiš i srećeš nove izazove. Nakon nekog vremena naučiš da ne postoji prepreka preko koje ne možeš prijeći. Također, rad u timu s ljudima koji dijele vaše kreativne interese i ambicije, ako ih mogu tako nazvati, izvrstan je osjećaj jer svaki član tima utječe na konačno rješenje na određeni način i nikad ne znaš što ćeš na kraju dobiti. Preporuka: budite znatiželjni. 

Andrej: To je jedno od rijetkih zanimanja u kojima možeš biti kreativan i od toga živjeti. Ako voliš razmišljati i smišljati, onda ti to ni nije posao jer zapravo nemaš radno vrijeme. Radiš i dok spavaš, moraš pratiti trendove, kulturu, filmove, glazbu, društvene događaje.

Za kraj, što biste poručili studentima? Ostaje li zaista svijet na njima?

Ivan: Na kome će drugome. Ali bez brige, znaju oni što će s njim.

Andrej: Da, ali bez pritiska!

Komentari na članak

Vezani članci

Primatijada 2014

Okupljanje studenata europskih sveučilišta

Primatijada 2014.: izlet u Bugarsku za sve studente Sveučilišta u Puli

Budući da mjesta u autobusu za odlazak na Primatijadu nisu potpuno ispunjena, otvorena je mogućnost ostalim studentima da se priključe pulskim ekipama.

Futura radionice

Sveučilište u Dubrovniku

Novi ciklus besplatnih radionica „Od ideje do aplikacije“

Informatički klub FUTURA organizira novi ciklus besplatnih radionica „Od ideje do aplikacije“. Radionice će se održavati subotom tijekom ožujka, travnja i svibnja, a bit će organizirane u četiri modula.

Galaxy Note 7

Tehnologija

Samsung objavio uzrok zapaljenja „najboljeg pametnog telefona na svijetu“

Procjenjuje se da je Samsung zbog nastalog problema već izgubio oko 5,3 milijardi američkih dolara. Na burzi je, pak, u jednom danu izgubio 10 milijardi dolara vrijednosti.

Studentski ugovori, HSZ

Intervju s Markom Lepoglavcom

Zbor zatražio satnicu od 18 kuna, pravo obavljanja studentskih poslova dijelu izvanrednih studenata, digitalizaciju, transparentnost i maksimalnu zaštitu studenata

Marko Lepoglavec gotovo je godinu dana uključen u Radnu skupinu izrade Nacrta prijedloga o obavljanju studentskih poslova. U razgovoru nam je pojasnio što očekuje studente od siječnja 2018. godine.

Dunja Vejzović

Indeks je porazgovarao sa...

Dunja Vejzović sa Muzičke akademije u Puli: „Studij solo pjevanja zahtijeva mnogo odricanj”a

Od početka listopada s radom je startao i odsjek solo pjevanja. Ovdje predavanja drže slavne operne pjevačice kao što su Lidija Horvat Dunjko i Dunja Vejzović.