LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Cikus tribina "Politički leksikon"

Što se skriva iza liberalizacije medijskog tržišta?

Treća tribina u ciklusu "Politički leksikon" održava se 28. travnja. Rapravljat će se o novim mehanizmima pritiska na medije.

Treća tribina u ciklusu "Politički leksikon" održava se 28. travnja. Rapravljat će se o novim mehanizmima pritiska na medije.

Na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu ovog se tjedna održava treća tribina ciklusa Politički leksikon koji organiziraju sadašnji i bivši studenti te profesori Akademije. Ovog tjedna tribina na temu medija održat će se u četvrtak, 28. travnja, u 20 sati u Kazališnoj dvorani Akademije (Trg maršala Tita 5).

U raspravi će kao govornici nastupiti Ladislav Tomičić, glavni urednik neovisnog medijskog portala Lupiga, Maja Sever, novinarka HRT-a i Andrea Milat, novinarka i urednica neovisnog medijskog portala Bilten. Moderirat će je student filmske i TV režije Viktor Zahtila, a prethodit će joj  projekcija filma Lorette Alper ClassDismissed: How TV FramestheWorkingClass.

Pregled povijesti demokratskog društava kao važan faktor njegova razvoja ističe stasanje medija, budući da slobodan protok informacija pridonosi formiranju političkih subjekata. Tome u prilog govori i činjenica da sve demokratske države u temeljne ustavne odrednice ubrajaju i slobodu medija. Unatoč tome, povijest medija daleko je od pravocrtnog razvoja i skladnih odnosa s političkim okruženjem. U svim periodima postojale su tendencije ograničavanja i zatiranja njihovih sloboda, koje su sezale čak do fizičkih eliminacija.

Iako je u tom smislu zamjetan napredak, mediji se danas i u demokratskim sustavima suočavaju sa sve većim ugrozama. Autokratske vladare i političke strukture zamijenili su puno suptilniji mehanizmi pritiska koji se često skrivaju iza krinke slobodnog tržišta. U takvim okolnostima puno je teže locirati i konkretizirati izvor prijetnji, što uvelike otežava razumijevanje situacije u kojoj se mediji nalaze.

Što se zapravo skriva iza sintagme liberalizacija medijskog tržišta? Mogu li se mediji smatrati javnim dobrom? Je li potrebna državna regulacija u medijskom polju ili je tržište najbolji okvir za razvoj tog polja? Kakve posljedice aktualne političke dinamike imaju na obrazovanje novinara? Posjetite tribinu i izrazite svoj stav!

FOTO: ADU