Trojica studenata osnivaju svoju zrakoplovnu kompaniju

"Sretni smo jer imamo podršku instruktora letenja i profesora na fakultetu i ne odustajemo"

Air Zagreb

Studenti aeronautike odlučili su se pokrenuti i osnovati svoju vlastitu zrakoplovnu kompaniju. U intervjuu s jednim od osnivača Air Zagreba otkrit ćemo vam neke detalje ovog hvalevrijednog poteza.

Trojica studenata s Fakulteta prometnih znanosti odlučili su se pokrenuti i osnovati sami svoju zrakoplovnu kompaniju pod nazivom Air Zagreb. O njihovom projektu, o tome kako je do svega toga došlo te o problemima s kojima se suočavaju mladi piloti nakon što završe fakultet porazgovarali smo s jednim od osnivača, Markom Tufegdžićem.

Za početak, reci nam nešto o tome tko su pokretači projekta „Air Zagreb“ i kako ste došli na tu ideju?

Pokretači su dvojica kolega s faksa, Matko Babić, Marin Pavlović i ja. Svi studiramo aeronautiku i na obuci smo za civilne pilote. Ideja je došla od naše „frustriranosti“ položajem naših studenata koji završe fakultet i nakon toliko danih novaca za letenje idu na burzu – većina, ne svi. Drugi je razlog to što želimo pokrenuti nešto i sami se izboriti za sebe.

Kako se mladi piloti zapošljavaju, koji su problemi?

Da dođem do kompanije, na fakultetu plaćam pilotsku obuku oko 30 tisuća eura i to sam još dobro prošao jer sam bio subvencioniran zbog dobrih ocjena ( neki plate 5000 - 7000 eura više ) i s time dobijem 195 sati naleta. Ako bi htio raditi u Croatia Airlinesu, moram platiti type+line trening kojim mi se garantira obuka na putničkom zrakoplovu i 500 sati naleta (cijena type rating-a+line treninga je minimalno 40 tisuća eura). Znači doslovno ja još njima dodatno plaćam da letim, umjesto da zarađujem kao kopilot?! A poslije tih 500 sati ili nas prime, ili si dalje tražimo sami posao. Ostale kompanije traže 1000 i više sati naleta na putničkom zrakoplovu ili pilote s već plaćenim type ratingom.

Kakav je odnos naših zrakoplovnih kompanija prema studentima s fakulteta?

Do negdje 2000. godine Croatia Airlines je uzimala studente s fakulteta i plaćala daljnju obuku za putnički zrakoplov. Zadnji put, 2009. zaposlili su 5 studenata i platili su im školovanje u inozemstvu što su im oduzimali od plaće i to mi je u redu, no to danas više nije slučaj.

Mislite li da ste sposobni biti samostalni piloti nakon fakulteta ili mislite da trebate još iskustva?

Mislim da jesmo jer i tijekom obuke letimo oko 30 sati samostalno, a obuka je stvarno zahtjevna. Uz to, na kraju svake faze imamo ispitni let, a na kraju cijele obuke imamo završni ispitni let nakon kojeg dobivamo dozvolu, a to se ne dobiva tako lako.

Let iznad Zagreba, FOTO: Facebook
 

Koji je vaš cilj u svemu ovome i koji bi se problemi mogli pojaviti u njegovom ostvarenju?

Ovim bi mi htjeli sami letjeti i skupljati nalete, a ako bi nam sve to uspjelo, htjeli bi dovoditi i kolege nakon završetka fakulteta da skupljaju letačko iskustvo. Smatramo da nam ovakav projekt (ako se ostvari) može puno značiti u životopisu. Znamo da je naš projekt zapravo dosta ambiciozan, a glavni problem će biti skupiti novac za kupnju aviona, što je minimalno 20 tisuća eura plus još održavanje i druge stvari. Sretni smo jer imamo podršku instruktora letenja i profesora na fakultetu i ne odustajemo.

Što zapravo nudite građanima, kakve letove? Kakve su reakcije ljudi zasad?

U planu su panoramski letovi, možda i air taxi. Ovisi jer su zahtjevi za air taxi od Europske agencije za sigurnost zračnog prometa jako veliki jer nema prevelike razlike između velikih i malih kompanija (što se tiče potrebne dokumentacije), a i mora se započeti s velikim kapitalom. U cilju nam je ponuditi niže cijene, želimo skupljati nalete i pokriti troškove – bitno nam je da ne budemo u minusu. Bilo bi odlično kada bi našli nekog investitora, a plan nam je iskoristiti i razne fondove i poticaje. Također, otvorit ćemo mogućnost doniranja preko crowfundinga. Na Facebooku smo postavili anketu da vidimo zainteresiranost ljudi za letenje i što se toga tiče odgovor je 88% pozitivan.

Za kraj, reci nam kada možemo očekivati ostvarenje ovog projekta i kad ćemo moći letjeti s vama?

Naš okvirni plan je sve realizirati do kraja 2016. godine, prije svega sve ovisi o financijama, a kad se skupe sredstva za početak rada, moramo srediti dokumentaciju s Hrvatskom agencijom za civilno zrakoplovstvo kako bi bili ovlašteni za obavljanje spomenutih djelatnosti.

Komentari na članak

Vezani članci

Shift konferencija

Intervju s Ivanom Burazinom, pokretačem Shift konferencije

Novi koncept Shift konferencije nudi odlične prilike mladim programerima i dizajnerima

Osnivač Shifta i tvrtke Codeanywhere Ivan Burazin najavio je što nas očekuje na ovogodišnjoj konferenciji i mladima dao savjete kako skupiti što više znanja i poznanstava.

Social networks icons

Od chat rooma do novinarskih izvora

Svakodnevnica društvenih mreža

Društvene mreže primarno služe za održavanje postojećih i stvaranje novih socijalnih veza i kontakata.

Ena rajić

Intervju s Enom Rajić

„Mladi su nezadovoljni jer sve shvaćaju preozbiljno“

„Ne želim govoriti ljudima kako da žive svoje živote. Ono što zagovaram je da uzmu u obzir moje i svačije savjete te da o njima kritički razmisle i odluče jesu li oni za njih korisni ili nisu.“

Matija, Fedde Le Grand i Matej

Projekt ClubTV

INTERVJU: Talentirani dvadesetogodišnjaci snimaju videe za najbolje svjetske DJ zvijezde

Matej Matijević i Matija Škalić u sklopu vlastitog projekta ClubTV-a ostvarili su suradnje s brojnim poznatim glazbenicima. Trenutno rade na velikom video projektu za jednu od najboljih svjetskih DJ zvijezda, Feddea Le Granda, kojim se namjeravaju plasirati na svjetsku glazbenu scenu.

Darko Rundek

Intervju s Darkom Rundekom

„Očekujte festivnu atmosferu na Pozitivcu, bez previše balada“

Ususret 12. Pozitivnom koncertu, popričali smo s Darkom Rundekom. Rundek Cargo triju ovo će biti premijeran nastup na Pozitivcu.