Trojica studenata osnivaju svoju zrakoplovnu kompaniju

"Sretni smo jer imamo podršku instruktora letenja i profesora na fakultetu i ne odustajemo"

Air Zagreb

Studenti aeronautike odlučili su se pokrenuti i osnovati svoju vlastitu zrakoplovnu kompaniju. U intervjuu s jednim od osnivača Air Zagreba otkrit ćemo vam neke detalje ovog hvalevrijednog poteza.

Trojica studenata s Fakulteta prometnih znanosti odlučili su se pokrenuti i osnovati sami svoju zrakoplovnu kompaniju pod nazivom Air Zagreb. O njihovom projektu, o tome kako je do svega toga došlo te o problemima s kojima se suočavaju mladi piloti nakon što završe fakultet porazgovarali smo s jednim od osnivača, Markom Tufegdžićem.

Za početak, reci nam nešto o tome tko su pokretači projekta „Air Zagreb“ i kako ste došli na tu ideju?

Pokretači su dvojica kolega s faksa, Matko Babić, Marin Pavlović i ja. Svi studiramo aeronautiku i na obuci smo za civilne pilote. Ideja je došla od naše „frustriranosti“ položajem naših studenata koji završe fakultet i nakon toliko danih novaca za letenje idu na burzu – većina, ne svi. Drugi je razlog to što želimo pokrenuti nešto i sami se izboriti za sebe.

Kako se mladi piloti zapošljavaju, koji su problemi?

Da dođem do kompanije, na fakultetu plaćam pilotsku obuku oko 30 tisuća eura i to sam još dobro prošao jer sam bio subvencioniran zbog dobrih ocjena ( neki plate 5000 - 7000 eura više ) i s time dobijem 195 sati naleta. Ako bi htio raditi u Croatia Airlinesu, moram platiti type+line trening kojim mi se garantira obuka na putničkom zrakoplovu i 500 sati naleta (cijena type rating-a+line treninga je minimalno 40 tisuća eura). Znači doslovno ja još njima dodatno plaćam da letim, umjesto da zarađujem kao kopilot?! A poslije tih 500 sati ili nas prime, ili si dalje tražimo sami posao. Ostale kompanije traže 1000 i više sati naleta na putničkom zrakoplovu ili pilote s već plaćenim type ratingom.

Kakav je odnos naših zrakoplovnih kompanija prema studentima s fakulteta?

Do negdje 2000. godine Croatia Airlines je uzimala studente s fakulteta i plaćala daljnju obuku za putnički zrakoplov. Zadnji put, 2009. zaposlili su 5 studenata i platili su im školovanje u inozemstvu što su im oduzimali od plaće i to mi je u redu, no to danas više nije slučaj.

Mislite li da ste sposobni biti samostalni piloti nakon fakulteta ili mislite da trebate još iskustva?

Mislim da jesmo jer i tijekom obuke letimo oko 30 sati samostalno, a obuka je stvarno zahtjevna. Uz to, na kraju svake faze imamo ispitni let, a na kraju cijele obuke imamo završni ispitni let nakon kojeg dobivamo dozvolu, a to se ne dobiva tako lako.

Let iznad Zagreba, FOTO: Facebook
 

Koji je vaš cilj u svemu ovome i koji bi se problemi mogli pojaviti u njegovom ostvarenju?

Ovim bi mi htjeli sami letjeti i skupljati nalete, a ako bi nam sve to uspjelo, htjeli bi dovoditi i kolege nakon završetka fakulteta da skupljaju letačko iskustvo. Smatramo da nam ovakav projekt (ako se ostvari) može puno značiti u životopisu. Znamo da je naš projekt zapravo dosta ambiciozan, a glavni problem će biti skupiti novac za kupnju aviona, što je minimalno 20 tisuća eura plus još održavanje i druge stvari. Sretni smo jer imamo podršku instruktora letenja i profesora na fakultetu i ne odustajemo.

Što zapravo nudite građanima, kakve letove? Kakve su reakcije ljudi zasad?

U planu su panoramski letovi, možda i air taxi. Ovisi jer su zahtjevi za air taxi od Europske agencije za sigurnost zračnog prometa jako veliki jer nema prevelike razlike između velikih i malih kompanija (što se tiče potrebne dokumentacije), a i mora se započeti s velikim kapitalom. U cilju nam je ponuditi niže cijene, želimo skupljati nalete i pokriti troškove – bitno nam je da ne budemo u minusu. Bilo bi odlično kada bi našli nekog investitora, a plan nam je iskoristiti i razne fondove i poticaje. Također, otvorit ćemo mogućnost doniranja preko crowfundinga. Na Facebooku smo postavili anketu da vidimo zainteresiranost ljudi za letenje i što se toga tiče odgovor je 88% pozitivan.

Za kraj, reci nam kada možemo očekivati ostvarenje ovog projekta i kad ćemo moći letjeti s vama?

Naš okvirni plan je sve realizirati do kraja 2016. godine, prije svega sve ovisi o financijama, a kad se skupe sredstva za početak rada, moramo srediti dokumentaciju s Hrvatskom agencijom za civilno zrakoplovstvo kako bi bili ovlašteni za obavljanje spomenutih djelatnosti.

Komentari na članak

Vezani članci

Jinx 2016

Intervju s Jinxima

„Nemojte studirati nešto što vas stvarno ne zanima i ne proganja“

– Tko misli da živimo u šarenom lunaparku svaka mu čast, ali meni se čini da ne živimo. Nitko sretniji od mene ako me budućnost demantira, ali bojim se da je preduvjet za to da se što prije otrijeznimo, skinemo ružičaste naočale i počnemo gledati svijet oko sebe i same sebe realno. – poručuje Coco.

Avion

Jeftini letovi

Senzacionalne novosti s osječkog aerodroma

Velika novost stiže nam s aerodroma u Osijeku. Osim što će biti povezan s Londonom tijekom cijele godine, planira se uvođenje letova prema Dublinu.

Mladi kipari Zagreba

Intervju s Mladim kiparima Zagreba

"Za bavljenje kiparstvom treba biti šljaker, to je kreativna bauštela"

Adrian Marok, Luka Krešimir Stipić, Petar Ćujo i Ivan Nestić kiparski je kvartet koji je povodom proslave spomendana bl. Alojzija Stepinca pokazao svoje umijeće.

facebook stranica Ancient Histria and Dalmatia

Intervju: Valentina Zović

Posjetite Facebook stranicu „Ancient Histria and Dalmatia”!

Kulturno se uzdignite lajkanjem stranice o antičkoj Istri i Dalmaciji koju je je osnovala studentica Valentina Zović iz Zadra.

Razgovor za posao

Događanja u Zadru

CINAZ najavljuje radionicu intervjua, pub kviz i koncert

Radionica "Intervju – istakni se i osvoji poslodavca" održat će se 13. veljače, a Erasmus pub kviz i akustični glazbeni koncert Marina Modrića u srijedu, 15. veljače.