Portal EduCentar

Istraživanje: Ekonomski i Filozofski fakultet najpoželjniji fakulteti za studiranje

Ekonomski fakultet III

Na koji način mladi donose odluku o izboru studija, koji faktori utječu na njihov odabir i koji im je studij najpoželjniji, istražio je portal EduCentar na više od 300 ispitanika.

Izbor daljnjeg obrazovanja, pogotovo akademskog, svakako je životna prekretnica. Na koji način mladi donose odluku o izboru studija, koji faktori utječu na njihov odabir i koji im je studij najpoželjniji, istražio je portal EduCentar na više od 300 ispitanika.

Većina ispitanika (80%) počela je razmišljati o željenom studiju tijekom srednje škole. Čak 11% ispitanika oduvijek je znalo što želi upisati, dok ih je 6% još uvijek u procesu razmišljanja, a 3% ispitanika počelo je odgovarajući studij tražiti još prije srednje škole.

Kod odabira željenog studija prevladava osobni interes – 79% ispitanika vodi se ovim načelom kada je u pitanju odabir daljnjeg obrazovanja. Malo manje od polovice ispitanika (45%) u obzir uzima kretanja na tržištu rada te se kod odabira studija vodi mogućnošću zaposlenja.

Treći kriterij odabira studija su kvaliteta i ugled: malo više od trećine ispitanika (33%) odabralo je taj kriterij najvažnijim.

Internet glavni izvor informacija

Plaća za odabrano zanimanje bitna je za 26% ispitanika, dok ih 18% u obzir uzima preporuku obitelji, a 10% iskustvo bližnjih. Najmanje ispitanika (5%) pri izboru studija bitnim smatra nizak bodovni prag za upis na željeni studij.

Do informacija o studijima najviše ispitanika dolazilo je preko interneta (74%), a čak 59% usmenom predajom. Za malo više od petine ispitanika (22%) izvor informacija o studijima bila je škola, odnosno profesori, dok ih je 19% informacije dobilo od obitelji, a 9% ispitanika 'poslužilo' se novinama. Kao izvor informacija o studijima najmanje ispitanika koristilo je brošure i razne edukativne sajmove (4%).

Budući da izbor studija nije nimalo laka odluka, većina ispitanika savjetuje se s nekim pri donošenju odluke (78%). Najviše se savjetuju s roditeljima (57%) i prijateljima (44%). Za savjet profesora pitalo je 16% ispitanika, a njih 15% odabralo je profesionalnu orijentaciju.

Muškarci bi prije pauzirali godinu ili čak odustali od studija nego žene

Ispitanicima su jednako poželjna dva fakulteta kada je u pitanju njihov prvi izbor - Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (12%) i Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (12%). Na trećem mjestu nalazi se Veleučilište VERN (8%), a slijede ga Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (5%) i Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu (5%).

Studij prvog izbora za muškarce je Veleučilište VERN' (11%), a zatim Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (8%) i Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (6%).

Studij prvog izbora za žene je Filozofski fakultet u Zagrebu (11%), zatim Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (8%). Treće mjesto kod ženskih ispitanika dijele Fakultet političkih znanosti, Hrvatski studiji i Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Po pitanju studija drugog izbora dolazi do rotacije studija – 10% ispitanika odabralo bi Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, dok bi se njih 8% odlučilo za Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Na trećem mjestu ponovno se nalazi Veleučilište VERN' koje bi odabralo 5% ispitanika.

Ako ne uspiju upisati željeni studij, više od polovice ispitanika (58%) pokušalo bi upisati studij drugog izbora. Pauziranje godine opcija je za 19% ispitanika, dok bi se 6% ispitanika odselilo u drugi grad radi upisivanja studija prvog izbora. Od akademskog obrazovanja odustalo bi 6% ispitanika koji bi zatim počeli tražiti posao, dok bi ih 4% otišlo na studij u inozemstvo.

Zanimljivo je da bi pauziranje godine odabralo više muškaraca (23%) nego žena (17%). Ujedno, na odustajanje od studija i traženje posla prije bi se odlučili muškarci (11%) nego žene (5%). 

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti s fasciklima

Posao za mlade

Postani građanin svijeta uz Global TESOL college

Rasturaš engleski? Tražiš posao? Voliš putovati?

Zajedništvo

Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

Studenti o novcu i bankama

Studenti o novcu i bankama

Hrvatska poštanska banka i Studentski.hr istražuju stavove i znanje studenata o novcu i bankama

Što je za tebe banka i što utječe na tvoj izbor banke? Znaš li što je trajni nalog ili pak dividenda? Smatraš li da je novac izvor sreće ili nužno zlo? Otkrij nam u anketi!

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata voditeljima prodaje oglasnog prostora i administratorima

Voditelji prodaje i administratori, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto voditelja prodaje oglasnog prostora ili administratora, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.