Prošlogodišnji pobjednici natjecanja Social Impact Award

INTERVJU: Aplikacija AuThink pomaže autističnoj djeci s učenjem

SIA

„Ako bih SIU opisao jednom riječju, ona bi ona bila – nadahnjujuće. Toliko entuzijastičnih ljudi na jednom mjestu, i to sa super idejama za rješavanje određenih probleme svoje zajednice...“

– Nemoj samo promatrati probleme u okolini koji te frustriraju! Odluči ih ukloniti: okupi tim, osmisli rješenje i sudjeluj na drugom Social Impact Award natjecanju u Hrvatskoj. – poruka je kojom se želi angažirati mlade da sudjeluju na natjecanju Social Impact Award.

Jedan od četiriju prošlogodišnjih pobjednika skupina je koja već nekoliko godina radi na svojem projektu, a radi se o aplikaciji koja autističnoj djeci pomaže pri učenju. Istraživanja su pokazala da autistična djeca više koncentracije i pozornosti zadržavaju kada se nalaze u virtualnom okruženju, dok im dosad korištene metode terapija i učenja znaju brzo dosaditi. Osim što aplikacija AuThink nudi zabavan način učenja, omogućuje učiteljima i roditeljima da zadatak personaliziraju, odnosno kreiraju prema potrebama svakog djeteta.

Za projekt i aplikaciju zaslužni su Ivan Pavičić, Luka Vidačak, Marko Marinović, Ivan Božić i Marko Matijević, koji su članovi udruge mladih programera DUMP, a svoja su znanja i sposobnosti odlučili ujediniti na ovoj inovativnoj i društveno korisnoj ideji.

Osim što nas zanima kako je nastala sama ideja te koliko je bilo potrebno za njen razvoj, zanima nas i što su sve naučili tijekom radionica na Social Impact Awardu. U razgovoru s nama sudjelovao je Ivan Pavičić

Krenimo od početka. Kako ste došli do ideje za ovu aplikaciju i koliko već dugo radite na njoj? Koliko je bilo potrebno da se iz ideje razvije barem okvir projekta?

Na ideju smo došli na prijedlog Mie Topić, kolegice iz srednje škole, u to vrijeme studentice na rehabilitacijskom fakultetu, koja nas je upoznala sa svojom mentoricom Tanjom Mravak iz Centra za autizam u Splitu. Tanja je imala sličnu ideju u prošlosti, pa smo od prvog dana s njom krenuli u planiranje i realizaciju. To je sve počelo negdje polovicom 2012. godine. Za prvi prototip koji je radio trebalo nam je nekoliko mjeseci programiranja, dok je mnogo više vremena trebalo za sve ostale stvari koje treba napraviti kad je u pitanju rad na projektu od nule.

Ima li svatko određenu zadaću unutar projekta? Tko je zaslužan za što?

Da, kolega Luka je se najviše bavio programiranjem aplikacije za tablet, Marinović je najviše programirao našu mrežnu aplikaciju, Božić je bio dizajner, a ja sam se najviše bavio svime ostalim (smijeh). Marko Matijević nam je bio mentor te nam je jako pomogao svojim iskustvom i znanjem.

Prije sudjelovanja na Social Impact Awardu već ste bili na nekoliko natjecanja i osvojili ste vrijedne nagrade za AuThink aplikaciju. Možete li nam reći koje i za koju smatrate da je najviše doprinijela daljnjem razvoju aplikacije?

Prvo natjecanje je bilo Imagine Cup koje je bilo originalni cilj našeg projekta. Inače je u cilj Imagine Cupa da tehnologijom poboljša svijet u kojem živimo. Po završetku Imagine Cup-a, imali smo gotovu testnu verziju, pa možemo reci da je ono najviše pridonijelo što se tiče programerske strane posla. Iza toga smo se natjecali i na Software startup akademiji. To nam je natjecanje najviše pomoglo s poslovnog aspekta i želje da pokušamo nešto ostvariti i s te strane. Na kraju nas je Social Impact Award natjecanje zapravo i definitivno usmjerilo u kojem pravcu želimo ići dalje s projektom! 

AuThink - autizam
 
Izvor: AuThink
 

Imate li u planu prijaviti se na još nekakvo natjecanje?

Zapravo ne, već smo svi u međuvremenu ili završili studij ili smo pri kraju studija. Zaposlili smo se, tako da je naše vrijeme prošlo što se natjecanja tiče.

Na vašoj mrežnoj stranici piše da je dostupna lite verzija u Windows Storeu. U kojoj je fazi projekt i koji su planovi za budućnost aplikacije?

Tako je, na Windows Storeu može se pronaći verzija kojoj je cilj pokazati kako AuThink izgleda. Inače, nisam odavno gledao, ali u trenutku ovog razgovora aplikacija je skinuta 1411 puta, što me, moram priznati, jako iznenadilo. Pustili smo je u 7. mjesecu 2013. godine te se i dalje skoro svakodnevno skida! S druge strane, još uvijek nismo javno pustili cjelokupan sustav koji je već neko vrijeme u testnoj fazi u Centru u Splitu. Jedan od razloga za to je u tome što većina ljudi ne koristi Windows 8, pa zapravo moramo napraviti downgrade aplikacije kako bi je što više ljudi moglo koristiti. Trenutno se radi i na tome, ali nažalost ne mogu još obećati kada će biti gotovo... Što se daljnjih planova tiče, zapravo želimo, kada sve bude konačno gotovo, besplatno pružiti sustav svima koji ga žele koristiti. Također, otvori ćemo naš kod jer nam je želja da se i drugi potencijalno zainteresirani programeri uključe u naš projekt.

Tko vam je bio najveća podrška što se tiče financija za daljnji razvoj projekta?

Najveća i jedina podrška što se financija tiče bile su novčane nagrade koje smo osvojili. S obzirom na to da smo pobijedili na dvama Microsoftovim natjecanjima, možemo reći da su to onda bili oni. 

Ipak, najveća podrška bio nema je naš fakultet, splitski FESB na čelu s dekanom Srđanom Podrugom. Sve što nam je trebalo za projekt i njegovu realizaciju omogućili su nam – i na tome smo im neizmjerno zahvalni!

Kako ste se odlučili na prijavu na natjecanje SIA?

Nakon što sam saznao za SIA, nekako je bilo logično da se prijavimo jer su tema i koncept natjecanja u potpunosti odgovarali onome čime se bavimo!

Kako biste vi opisali natjecanje SIA? Što ste najviše naučili i kakav je osjećaj biti jedan od pobjednika?

Ako bih SIU opisao jednom riječju, ona bi ona bila – nadahnjujuće. Toliko entuzijastičnih ljudi na jednom mjestu, i to sa super idejama za rješavanje određenih probleme svoje zajednice, a da zarada pritom nije uopće u planu (ili barem nije u prvom planu) inače je teško naći! Rado se sjetim tih iskustava, što mislim da dovoljno govori o tome kakav je bio osjećaj!

A što smo naučili? Uz mnoge vrijedne stvari koje se mogu naučiti na takvim natjecanjima, osim dobivenog iskustva i prijateljstva, nekako bih na prvo mjesto stavio to da smo dobili odgovor na pitanje koje nam se postavljalo kroz cijelo vrijeme prije SIE: u kojem smjeru ići dalje s projektom? Već sam rekao koji je to smjer i definitivno od njega nećemo odustati!

Komentari na članak

Vezani članci

CNET.com (Top 5)

CNET.com predstavio iznenađujući popis

VIDEO: Top pet uređaja koje će uskoro pregaziti vrijeme

Razloge zbog kojih se CNET.com odlučio na upravo te uređaje možete pogledati u priloženom videu.

3D printeri izrađuju slatkiše

Consumer Electronics Show u Las Vegasu

3D printeri izrađuju prave slatkiše i čokoladu

Ovih su dana na Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu predstavljeni 3D pisači koji mogu izraditi različite stvari, a između ostalog slatkiše i čokoladu.

Kravata oko Arene

Na današnji dan

Svjetski dan kravate

Na današnji dan diljem svijeta obilježava se dan jednog on najpoznatijih hrvatskih proizvoda, Svjetski dan kravate!

Ena rajić

Intervju s Enom Rajić

„Mladi su nezadovoljni jer sve shvaćaju preozbiljno“

„Ne želim govoriti ljudima kako da žive svoje živote. Ono što zagovaram je da uzmu u obzir moje i svačije savjete te da o njima kritički razmisle i odluče jesu li oni za njih korisni ili nisu.“

Izum

Inovativno prijevozno sredstvo

Japanski inženjeri predstavili WalkCar

Zabavno prijevozno sredstvo koje stane u torbu.