Ravnateljica Gordana Raos reagirala

Gordana Raos odgovorila na pritužbe oko natječaja za logo splitskog SC-a te stavila točku na i

Gordana Raos

Ravnateljica splitskog Studentskog centra odlučila je uputiti očitovanje svima onima koji se bune protiv pobjedničkog uratka na natječaju za izbor logotipa.

14. studenog 2014. objavili smo rezultate natječaja za logo splitskog Studentskog centra koji smo napravili u suradnji s istim SC-om, no čini se kako se prašina i dalje ne sliježe zbog pobjedničkog uratka.

Prvi je reagirao student Marko Borota, koji je bio duboko ogorčen odabirom prva dva mjesta. Borota je u svojem otvorenom pismu istaknuo kako je razočaran ignoriranjem struke u izboru:

– Reagiram jer me sram što studiram na sveučilištu koje godinama ignorira struku na svim razinama. Ne samo da je ovakva provedba natječaja, gdje se od peteročlane komisije zna samo ime ravnateljice Gordane Raos, dipl. iur., sramotna i netransparentna, već je uvreda svim studentima koji se na tom istom sveučilištu školuju da bi kasnije bili dio dizajnerske struke. Sama činjenica da na sveučilištu postoji studij Dizajna vizualnih komunikacija govori o tome koliko vi kao djelatnici Studentskog centra uopće poznajete okruženje u kojem radite i studente za koje biste trebali raditi.

Ravnateljici splitskog SC-a pritužbu je uputio i studentski pravobranitelj, Pasko Tomaš.

Tomaš je u svojemu pismu naveo kako studentski centar Split nije na svojim službenim stranicama objavio natječaje niti njegove kriterije te da su zbog toga studenti bili zakinuti za vitalne informacije oko izrade logotipa. Ponovio je misli Marka Borote kako smatra da je natječaj bio netransparentan u svim stavkama:

– S obzirom na to da je svakom studentu vidljiva razlika golim okom i da se logotip Studentskog centra nije promijenio, već su se promijenile boje na njemu, molim Vas da ne ponižavate studentsku pamet te da ovaj natječaj i njegove rezultate poništite. – stoji u pismenom priopćenju studentskog branitelja.

Tomaš je u svojemu mailu predložio ravnateljici Raos da ne ponovi natječaj bez povjerenstva, nego da studenti sami odluče svojim glasom koji im logo se više sviđa.

Logo koji je predložio Marko Borota za natječaj
 
Logo koji je predložio Marko Borota za natječaj
 
 

Reakcija ravnateljice Gordane Raos

Ravnateljica splitskog Studentskog centra, Gordana Raos, uputila je očitovanje na logo u kojemu je objasnila sve aspekte na koje su se studenti do sada žalili. Raos je objasnila kako većina sudionika nije razumjela natječajni zadatak te je istaknula kako se nije tražio potpuno novi logo SC-a, već samo redizajn postojećeg logotipa koji bi se koristio u poslovnoj komunikaciji ljetnog smještaja te na dijelu stranice podređenome ljetnom smještaju.

U samom natječaju koji je objavljen 12. rujna na Studentskom.hr stoji:

– Naime, odbor Studentskog centra Split u suradnji sa Studentskim.hr pokrenuo je natječaj za kreiranje novog loga za studentski centar. Dajte mašti na volju, poigrajte se i zaradite dodatni džeparac. Jedino ograničenje koje imate jest da logo mora biti u ljetnom điru jer će se koristiti prilikom reklamiranja ljetnog smještaja u splitskim studentskim domovima naredne godine.

Raos je istaknula kako se ispričava ako pojedincima nije bilo jasno iz navedenih riječi što se traži, no upozorila je kako nije zaprimila nijedan e-mail koji traži dodatno pojašnjenje natječaja te je objasnila kako natječaj nema karakter formalnog natječaja jer nije objavljen na temelju zakonske forme, a samim time nije ostavio ni mogućnost za prigovore.

– U protivnom, da se htjelo ovom poslu pristupiti ozbiljnije, očigledno je da bi SC napisao tekst natječaja u propisanom obliku, objavio ga na svojoj web stranici ili u dnevnim novinama te proveo po strogo formalnom uobičajenom postupku i u njegov izbor svakako uključio struku. Kako je namjera bila isključivo marketinška, a što je i očito iz načina i stila objavljivanja tog poziva na zabavu i igru „Dajte mašti na volju, poigrajte se i zaradite dodatni džeparac…“, navedeni portal studentski.hr sve je to simpatično i napravio uz suglasnost SC-a.

– Očekivali smo da ćemo tako motivirati  studente u kreativnom izražavanju i dobiti neka rješenja i prijedloge koje ćemo eventualno upotrijebiti za marketing i promociju naše nove turističke web stranice čija je izrada bila ugovorena i još je u tijeku. Sudeći po Vašim reakcijama, u tome smo i uspjeli. – navodi Raos.

S obzirom na to da su odabir vršile rukovoditeljske službe SC-a, uključujući i sudjelovanje same gospođe Raos, te se odluka donijela konsenzusom u skladu s ciljevima poslovanja i ukusom uprave SC-a, Raos je istaknula da je izjava studentskog pravobranitelja kako se natječaj treba poništiti jednaka diverziji SC-ove pravne osobnosti. Izbor logotipa SC-a ne može se prepustiti nekome izvan samoga Centra:

– Pravo je svakoga biti nezadovoljan i kritizirati, ali nije lijepo vrijeđati i biti zlonamjeran i ciničan. Isto tako je pravo, ali i dužnost  ravnateljice i njene uprave, bez upliva nepozvanih određivati poslovni identitet te simbolima i marketinškim aktivnostima po svom izboru odašiljati željene poslovne, a k tome i komercijalne poruke. Slijedom toga nema ni potrebe ispričavati se niti pred Vama niti pred javnošću i polagati račune o izboru najprihvatljivijeg redizajniranog loga SC-a koji je jednoglasno prihvaćen od onih koji će ga i koristiti u svom poslovanju, i to konkretno u promociji ljetnog smještaja, koji su uostalom jedini i odgovorni za poslovanje SC-a.

– Vaše svojatanje prava na upliv u taj izbor, kao i dizanje glasa za zaštitu eventualno ugroženog prava studenata da o tom izboru odlučuju, držim nepoznavanjem pravila poslovanja jedne ustanove i zadiranje u segmente njenog poslovanja. To što je SC pozvao studente na davanje svojih prijedloga, premda i među svojim radnicima i na drugom mjestu ima mnogo kreativnih i stručnih osoba koje bi mogle ponuditi kvalitetno rješenje redizajna loga i bez nagrade te to što je SC odlučio najbolji rad nagraditi, bila je samo dobra volja i poslovna odluka animirati studente na kreativni rad i ovaj zadatak podijeliti s njima na zabavan i neobvezujući način .

Pobjednički logo Marine Dobra
 
Pobjednički logo Marine Dobra, FOTO: Marina Dobra
 
 

SC je pokušao kontaktirati struku

S obzirom da se Borota obrušio na SC, prozivajući ga da isti ignorira struku koja je stvorena za ovakve natječaje, u očitovanju je napomenuto kako je ravnateljica Raos htjela da se ovaj zadatak odraditi ozbiljno u suradnji sa strukom i to sa studentima navedenog fakulteta te im je ponudila suradnju, no odgovor SC nije zaprimio.

„Tek nakon toga studentski portal studentski.hr je prihvatio to odraditi na jedan poseban marketinški i simpatični način koristeći i obogaćujući svoj medijski prostor, ali uz odsutnost svake natječajne formalnosti i uz puno dobre volje. Cilj je svakako postignut.“

Raos se zahvalila svim sudionicima i što su svojim prijedlozima pokazali veliku kreativnost, talent i kvalitetu kako samo studenti mogu pokazati. Svoje očitovanje je zaključila sljedećim riječima:

„Još zaboravih reći da bez obzira na posvojni pridjev u imenu Studentski centar, ne možete nam ga otimati ni smatrati vašim - studentskim, jer SC nije ni moj, ni tvoj, ni naš, ni vaš, nego sviju nas, a tko ga od nas više voli i čuva, mazi i pazi, hrani i odijeva… odgovor je samo jedan.

Na kraju, ostaje mi još samo nejasno čija su to studentska prava, od koga, gdje i kako povrijeđena da se studentski pravobranitelj našao zaštiti ih i to, gle apsurda, baš od SC-a, ustanove kojoj je jedini cilj, smisao, motiv i pokretač svake aktivnosti upravo zaštita i dobrobit svakog studenta i boljitak studentskog standarda, a koje mi uvjerenje i potvrdu nitko ne može valjanim dokazom osporiti.“

Možemo zaključiti kako je ovaj slučaj raspisivanja natječaja podigao puno prašine zbog nedovoljno definiranih uputa. Naime, iako Raos spominje "redizajn logotipa", u tekstu natječaja je u jednom dijelu jasno navedeno traženje novog logotipa. Razlike u terminima redizajna i dizajna nove stvari su velike, no to će svakako biti pouka svima koji će ubuduće raspisivati natječaje i onima koji se prijavljuju na te natječaje.

Komentari na članak

Vezani članci

Vip alumni program

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Vipnet pokrenuo natječaj za dvostruko veću, drugu generaciju Vip alumni programa

U godinu dana Vipnet će u svakog kandidata uložiti preko 100 tisuća kuna kroz plaću koja će iznositi 6 tisuća kuna bruto, edukacije, program međunarodne razmjene i ostale pogodnosti. Prijavi se i ti!

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata voditeljima prodaje oglasnog prostora i administratorima

Voditelji prodaje i administratori, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto voditelja prodaje oglasnog prostora ili administratora, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

unibike

Za sve studente ljubitelje rekreacije

UNIbike biciklijada 26. rujna u Ogulinu

Voze se tri utrke, jedna rekreativna i dvije natjecateljske. Sudionici se mogu prijaviti mailom na bk.promet@ymail.com ili na dan utrke na info pultu. Prijevoz do Ogulina je besplatan i za sudionike i za njihove bicikle.

Studenti s fasciklima

Posao za mlade

Postani građanin svijeta uz Global TESOL college

Rasturaš engleski? Tražiš posao? Voliš putovati?

Red u Studentskom

Studentski centar Zagreb

Štrajka u SC-u će biti, ali veće će menze ipak raditi

Iako je najavljeno da menze neće raditi, a bilo je upitno hoće li se za vrijeme štrajka moći podizati studentski ugovori, predstavnici Zbora kažu da neće biti obustavljen rad većih studentskih restorana.