Nova studija Europske unije

Erasmus+ istraživanje: Razmjena studenata potiče zapošljivost i radnu mobilnost

Erasmus+ logo

Nova studija o utjecaju programa razmjene studenata Europske unije Erasmus pokazuje da diplomirani studenti s međunarodnim iskustvom puno bolje prolaze na tržištu rada.

Mladi koji studiraju ili se osposobljavaju u inozemstvu ne samo da stječu znanja u određenim disciplinama, već i jačaju ključne transverzalne vještine koje poslodavci izuzetno cijene.

Nova studija o utjecaju programa razmjene studenata Europske unije Erasmus pokazuje da diplomirani studenti s međunarodnim iskustvom puno bolje prolaze na tržištu rada.

Upola je manja mogućnost da će iskusiti dugotrajnu nezaposlenost u usporedbi s onima koji nisu studirali ili se osposobljavali u inozemstvu te je u pet godina nakon što su diplomirali njihova stopa nezaposlenosti 23% niža.

Studija koju su osmislili neovisni stručnjaci najopsežnija je svoje vrste te se na nju odazvalo gotovo 80 000 ispitanika uključujući studente i poduzeća.

Erasmus: zapošljavanje i razvoj karijere

Erasmus: zapošljavanje i razvoj karijere, FOTO: europa.eu

„Rezultati studije utjecaja Erasmusa izuzetno su važni s obzirom na neprihvatljivo visoke razine nezaposlenosti mladih u EU. Poruka je jasna – ako studirate ili se osposobljavate u inozemstvu, veća je vjerojatnost da ćete povećati svoje izglede za pronalaženje zaposlenja. Novi program Erasmus+ nudit će bespovratna sredstva EU za četiri milijuna ljudi između 2014. i 2020. te im omogućiti da iskuse život u drugoj zemlji studirajući, osposobljavajući se, poučavajući ili volontirajući,” rekla je Androulla Vassiliou, europska povjerenica za obrazovanje, kulturu, višejezičnost i mlade.

Nova studija pokazuje da 92% poslodavaca traži osobine koje se potiču programom, kao što su: tolerancija, povjerenje, vještine rješavanja problema, znatiželja, poznavanje vlastitih prednosti i slabosti te odlučnost pri odlučivanju. Ispitivanja prije razdoblja razmjene u inozemstvu i nakon njega pokazuju da su kod studenata programa Erasmus te osobine više izražene, čak i prije početka njihove razmjene.

Do trenutka kad se vrate, razlika u vrijednosti tih osobina u prosjeku se povisi 42% u usporedbi s drugim studentima.

Erasmus: zapošljavanje i razvoj karijere II

Erasmus: zapošljavanje i razvoj karijere II, FOTO: europa.eu

Studenti koji se financiraju iz programa Erasmus mogu odabrati studiranje ili pripravništvo u inozemstvu. U izvješću se navodi da među troje pripravnika iz programa Erasmus više od jednog dobije ponudu za zaposlenje u poduzeću u kojem je bio na pripravničkom stažu.

Pripravnici iz programa Erasmus imaju i više poduzetničkog duha nego njihove kolege koji ostaju kod kuće – 1 od 10 osnovalo je vlastito poduzeće, a od njih četvero, više od troje planira to ili vjeruje da će to učiniti.

Također mogu očekivati brže napredovanje u karijeri. Prema 64% poslodavaca, osoblje s međunarodnim iskustvom ima veću profesionalnu odgovornost.

Erasmus: radna praksa

Erasmus: radna praksa, FOTO: europa.eu

Erasmusom ne samo da se poboljšavaju izgledi za karijeru, nego se studentima nudi i širi obzor te društvene veze. Zemlju boravišta ili rada promijenilo je 40% studenata najmanje jedanput nakon što su diplomirali, što je gotovo dvostruko veći broj od onih koji nisu mobilni tijekom studija.

Dok 93% studenata s međunarodnim iskustvom može zamisliti život u inozemstvu u budućnosti, to može samo 73% onih koji ostaju u istoj zemlji tijekom studija.

Bivši studenti programa Erasmus također će vjerojatnije biti u transnacionalnoj vezi: 33 % bivših studenata programa Erasmus ima partnera druge nacionalnosti u usporedbi s 13% onih koje ostaju kod kuće tijekom studija; 27% studenata programa Erasmus upozna svojeg dugotrajnog partnera dok su u programu. Na temelju toga Komisija procjenjuje da se vjerojatno oko milijun djece rodilo parovima iz Erasmusa od 1987.

Erasmus: međunarodni život

Erasmus: međunarodni život, FOTO: europa.eu

Novim programom Erasmus+ pružit će se prilika za četiri milijuna ljudi, uključujući dva milijuna studenata u visokoškolskim ustanovama i 300 000 članova osoblja tijekom sljedećih sedam godina.

Komentari na članak

Vezani članci

Očijukanje

Istraživanje o navikama flertovanja

Očijukanje – zašto to radimo?

Očijukanje definiramo kao pokazivanje simpatija drugoj osobi i sredstvo je kojim nalazimo partnera. Usprkos tome, svakodnevno smo svjedoci očijukanja među kolegama na fakultetu, u školi, u trgovinama ili na ulici. Je li vas ikad zanimalo zašto je to tako?

https://pixabay.com/en/balance-beach-ocean-person-sand-1842292/

Tjelovježba i mentalna aktivnost

Jogom vježbamo ne samo tijelo nego i um

Znanstvenici kalifornijskog sveučilišta dokazali su da jogom poboljšavamo kontroliranje pažnje te odgađamo pad mozgovnih aktivnosti.

Promocija

EduCentar istraživanje

Najveća mana starog sustava je previše učenja napamet

Nedostatak praktičnog rada tijekom školovanja ističe 20 % ispitanika.

Internet

Možda ga neće ni biti

Ovako bi internet mogao izgledati 2025.

Pew Research Internet Project i sveučilište Elon proveli su istraživanje o tome kako će internet izgledati 2025. godine. Akademici i znanstvenici došli su do sedam zanimljivih pretpostavki.

Sendvič

Problem pretilosti na svjetskoj razini

Najdeblje države svijeta u 2014.: Ne, Amerika nije na prvom mjestu!

Donosimo vam popis država koje su vodeće po broju pretilog stanovništva. Istraživanje je provedeno ove godine i u približnom postotku prikazuje broj pretilih osoba.