Sport i reklame

Sport je danas podređen svijetu reklama

Adidas reklama

McDonald's navijači žele bržu igru i traže ono što su dobivali i u fast-foodovima – veliku brzinu i količinu igre koja odgovara svijetu McDonald's-a (kupnja na drive-trough prozorčićima i jedenje u hodu ili vožnji).

Reklama je danas dio naše svakodnevice te nezaobilazni pratitelj suvremenog sporta. Prema pisanju portala Savremeni sport, mjesta na kojima se danas pojavljuju reklamne poruke su sve brojnija budući da se oglašivači koriste frazom „gdje god vidiš prazno mjesto, posadi reklamu“.

Zahvaljujući sportu, mnogobrojne poruke mogu doprijeti do većeg broja potrošača. Reklama, osim što oglašava, ona i „poziva“, odnosno uvjerava nas. Najčešće ne preporučuje direktno proizvod, već uspostavlja vezu između određenog proizvoda i stila života.

Televizijska reklama, kao najskuplji oblik promocije, dopire do velikog broja potrošača. Reklama dolazi sistematski, uz masovnost zanima je i uzrast, spol, interes, razina prihoda i mogućnost kupovine potrošača. Kada je na lopti ispisano ime i oznaka proizvođača ili se na njoj nalazi reklama za neki proizvod, koji ne mora nužno imati veze sa sportom, propagandisti pokušavaju iskoristiti činjenicu da je lopta u središtu pažnje svih gledatelja tijekom cijelog susreta. Sportaši, također, na odjeći ili obući nose poruke, piju iz boca na kojima su ispisana imena napitaka. Na terenima ili okolo njega nalaze se panoi tvrtki koje populariziraju svoja imena, proizvode ili simbole.

Televizijski „time-out“

Pojedinci nekad nisu svjesni da kupuju simbol društvenog položaja, a ne proizvode kako bi zadovoljili stvarne potrebe. Zahvaljujući reklami, sport je danas glavni kanal ujednačavanja načina života suvremenog čovjeka. Također sport je često podređen svijetu reklama. Primjer je televizijski „time out“.

Nekad su se reklame emitirale samo tijekom poluvremena ili pauza. Propagandne poruke tada nisu donosile veliku dobit jer su bile isprekidane i nedovoljno učestale. Danas se u košarci i nogometu pojavljuje redovan televizijski  „time out“ kako bi se prikazale reklame. Na taj se način zarađuje više novaca, ali se s druge strane narušava kvaliteta igre, piše na portalu Savremeni sport.

Zbog tog prekida može se dogoditi da jedna ekipa izgubi dobru priliku, a u konačnici može i izgubiti utakmicu. Gledateljima koji prate utakmicu na televiziju, reklame mogu biti korisne, mogu ih gledati ili otići po sok, dok s druge strane gledateljima na stadionu u vrijeme reklama nije ponuđeno ništa.

Vlasnicima klubova je od te činjenice ipak važnija dobit koju ostvaruju emitiranjem propagandnih poruka. Košarka je nekad bila puno opuštenija igra. Igrači su vodeći loptu čekali pogodnu priliku za gađanje koša, a brojni navijači uživali u strategijama i nadigravanjima koje su igrači pritom izmišljali. Pri kraju utakmice igrači bi čuvali loptu i poigravali se njome po igralištu bez većih rizika kako protivničkoj ekipi ne bi pružili mogućnost izjednačavanja ili čak pobjede. Danas navijači koji su odrasli u svijetu McDonald's-a žele gledati bržu igru s mnogo više koševa.

Dakle, igrači su od klubova tražili da dobiju ono što su dobivali i u fast-foodovima, veliku brzinu i količinu igre. Zbog toga je uveden sistem napada koji traje 24 i 35 sekundi koji osigurava brže utakmice s mnogo više pokušanih i postignutih koševa. U Americi se taj stil igre naziva „Run and shoot“ stil. Iako je taj sistem narušio kvalitetu igre, takva igra odgovara svijetu McDonald's-a – koji se kupuje na drive-trough prozorčićima i jede u hodu ili vožnji.

Komentari na članak

Vezani članci

Zdravstvena iskaznica osobe

Izmjena Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju za studente starije od 26 godina

Dok se priče usklađuju studenti plaćaju

Potrebna je hitna koordinacija svih mjerodavnih institucija kako bi se riješilo ovo goruće pitanje za 8000 redovitih studenata koji po zakonu nemaju praavo na zaposlenje niti prijavu na biro

IRO

Izvješće istraživanja Eurostudent V

Neravnomjerna raspodjela stipendija u Hrvatskoj

U izvješću Eurostudent V preporuča se nositeljima obrazovne politike preispitivanje kriterija za dodjeljivanje stipendija iz javnih izvora kako bi se osiguralo da stipendije dobivaju oni koji imaju dokazivo najveću potrebu.

Anđelo mladi HDZ-ov uhljeb

Tino Deželić

Ekskluzivno: Otkrivamo pojedinosti o budućim planovima mladog studenta prava

Anđelo Perković-Lovson: Novi heroj u obrani hrvatskog integriteta: „Ja ću biti političar“, nakon intenzivnog razmišljanja u dramatičnoj pauzi od dvije sekunde i bez grča na licu, otmjeni se student prava odlučio na posve atipičan i revolucionaran potez, rijetko viđen u hrvatskoj politici: za 0 kuna, na tuđi račun, zaraditi desetke tisuća i to u svega nekoliko minuta promatranja ostalih kako rade.

Zoom na psihu

Međunarodni simpozij

„Zoom na psihu": Zagrebački studenti ujedinjeni u rušenju predrasuda o mentalnim oboljenjima

Entuzijastična skupina studenata psihologije i dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu pronašla je idealan način kako se učinkovito uhvatiti u koštac s društveno prihvaćenim, ali mnogo puta iskrivljenim percepcijama o ljudima koji boluju od mentalnih poremećaja. Zanimljivim umjetničkim projektom razbijaju predrasude i ruše tabue koji se (pre)često vežu uz psihički oboljele osobe.

Laboratorij

Zdravstveni sustav

Studenti peticijom traže ozakonjenje magistara medicinsko laboratorijske dijagnostike

– I dok tako, s jedne strane, Hrvatska razmišlja što će ili što neće s visokoobrazovanim građanima, magistri medicinsko laboratorijske dijagnostike imaju priliku zaposliti se u državama članicama EU. – otkriva nam Petra, jedna od pokretačica peticije.