Sport i reklame

Sport je danas podređen svijetu reklama

Adidas reklama

McDonald's navijači žele bržu igru i traže ono što su dobivali i u fast-foodovima – veliku brzinu i količinu igre koja odgovara svijetu McDonald's-a (kupnja na drive-trough prozorčićima i jedenje u hodu ili vožnji).

Reklama je danas dio naše svakodnevice te nezaobilazni pratitelj suvremenog sporta. Prema pisanju portala Savremeni sport, mjesta na kojima se danas pojavljuju reklamne poruke su sve brojnija budući da se oglašivači koriste frazom „gdje god vidiš prazno mjesto, posadi reklamu“.

Zahvaljujući sportu, mnogobrojne poruke mogu doprijeti do većeg broja potrošača. Reklama, osim što oglašava, ona i „poziva“, odnosno uvjerava nas. Najčešće ne preporučuje direktno proizvod, već uspostavlja vezu između određenog proizvoda i stila života.

Televizijska reklama, kao najskuplji oblik promocije, dopire do velikog broja potrošača. Reklama dolazi sistematski, uz masovnost zanima je i uzrast, spol, interes, razina prihoda i mogućnost kupovine potrošača. Kada je na lopti ispisano ime i oznaka proizvođača ili se na njoj nalazi reklama za neki proizvod, koji ne mora nužno imati veze sa sportom, propagandisti pokušavaju iskoristiti činjenicu da je lopta u središtu pažnje svih gledatelja tijekom cijelog susreta. Sportaši, također, na odjeći ili obući nose poruke, piju iz boca na kojima su ispisana imena napitaka. Na terenima ili okolo njega nalaze se panoi tvrtki koje populariziraju svoja imena, proizvode ili simbole.

Televizijski „time-out“

Pojedinci nekad nisu svjesni da kupuju simbol društvenog položaja, a ne proizvode kako bi zadovoljili stvarne potrebe. Zahvaljujući reklami, sport je danas glavni kanal ujednačavanja načina života suvremenog čovjeka. Također sport je često podređen svijetu reklama. Primjer je televizijski „time out“.

Nekad su se reklame emitirale samo tijekom poluvremena ili pauza. Propagandne poruke tada nisu donosile veliku dobit jer su bile isprekidane i nedovoljno učestale. Danas se u košarci i nogometu pojavljuje redovan televizijski  „time out“ kako bi se prikazale reklame. Na taj se način zarađuje više novaca, ali se s druge strane narušava kvaliteta igre, piše na portalu Savremeni sport.

Zbog tog prekida može se dogoditi da jedna ekipa izgubi dobru priliku, a u konačnici može i izgubiti utakmicu. Gledateljima koji prate utakmicu na televiziju, reklame mogu biti korisne, mogu ih gledati ili otići po sok, dok s druge strane gledateljima na stadionu u vrijeme reklama nije ponuđeno ništa.

Vlasnicima klubova je od te činjenice ipak važnija dobit koju ostvaruju emitiranjem propagandnih poruka. Košarka je nekad bila puno opuštenija igra. Igrači su vodeći loptu čekali pogodnu priliku za gađanje koša, a brojni navijači uživali u strategijama i nadigravanjima koje su igrači pritom izmišljali. Pri kraju utakmice igrači bi čuvali loptu i poigravali se njome po igralištu bez većih rizika kako protivničkoj ekipi ne bi pružili mogućnost izjednačavanja ili čak pobjede. Danas navijači koji su odrasli u svijetu McDonald's-a žele gledati bržu igru s mnogo više koševa.

Dakle, igrači su od klubova tražili da dobiju ono što su dobivali i u fast-foodovima, veliku brzinu i količinu igre. Zbog toga je uveden sistem napada koji traje 24 i 35 sekundi koji osigurava brže utakmice s mnogo više pokušanih i postignutih koševa. U Americi se taj stil igre naziva „Run and shoot“ stil. Iako je taj sistem narušio kvalitetu igre, takva igra odgovara svijetu McDonald's-a – koji se kupuje na drive-trough prozorčićima i jede u hodu ili vožnji.

Komentari na članak

Vezani članci

FOTO: Tereza Buconić/studentski.hr

Ured za informiranje EU Parlamenta u Hrvatskoj

Studenti učili o važnosti ljudskih prava na Akademiji Saharov

U Zagrebu je održana prva Akademija Saharov. Ususret danu ljudskih prava koji se obilježava 10. prosinca kada se u Europskom parlamentu tradicionalno dodjeljuju nagrade za promicanje istih, studenti Sveučilišta u Zagrebu imali su priliku proširiti svoje znanje o ovom važnom području.

„Eurodinner“

Erasmus Student Network Hrvatska

Mjesec multikulturalizma, solidarnosti, aktivizma i empatije među studentima

Erasmus Film Festival, humanitarni karaoke, „Dinner in the dark“ i uspon na Sljeme samo su neke zabavne aktivnosti i događaji u kojima su kroz listopad i studeni mogli sudjelovati Erasmus studenti u Hrvatskoj.

Studenti

Natječaj za stipendije

Prijavite se na Natječaj Zaklade Adris

Prijave na natječaj zaprimaju se do 30. svibnja, a podnose se putem službenih obrazaca koji se mogu preuzeti na službenim stranicama Zaklade.

Studenti o novcu i bankama

Studenti o novcu i bankama

Hrvatska poštanska banka i Studentski.hr istražuju stavove i znanje studenata o novcu i bankama

Što je za tebe banka i što utječe na tvoj izbor banke? Znaš li što je trajni nalog ili pak dividenda? Smatraš li da je novac izvor sreće ili nužno zlo? Otkrij nam u anketi!

Gledanje letka

Sveučilište u Zagrebu

Prvi rezultati: Erasmus+ studijski boravak za studente za akademsku godinu 2015/2016

Studenti koji nisu dobili financijsku potporu, ali su odabrani od strane svojih fakultetskih povjerenstava, imaju dvije mogućnosti.