Za početnike i rekreativce

Plan trčanja: „Hej, digni se s kauča, idemo trčati!"

trčanje

Koliko je trčanje zabavno i stjecanje kondicije brzo, potvrdit će vam ovaj plan trčanja.

Bilo bi dobro da se počnete baviti nekom tjelesnom aktivnošću prikladnom za studentski džep. Zaključili ste da je trčanje najbolji i najjeftiniji izbor, ali i dalje samo sjedite na kauču/predavanju/kavi ili u knjižnici, a masne naslage se nakupljaju tamo gdje ih najmanje želite.

Uglavnom sve ostane na razmišljanju, a oni koji počnu trčati najčešće se s upalom mišića vrate na kauč/predavanje/kavu ili u knjižnicu te se retorički pitaju: – Što je meni ovo trebalo? Većina brzo odustane od trčanja jer je sjedilački način života u njima ubio kondiciju koju je teško vratiti iz mrtvih.

Ono što trebate znati je da, unatoč manjku kondicije, trčanje neće biti teško ako ispravno počnete.

Pogađamo, svi vi koji trčanju niste pružili drugu šansu započeli ste agresivno te ste preforsirali mišiće (nenaviknute na takav tempo). Svima nam je zajednički osjećaj energije i eksplozivnosti na početku trčanja, no ne treba se voditi za tim. Najbitnije je program trčanja započeti postepeno. U početku ćete više hodati, no nemojte se zbog toga osjećati neugodno pred drugim joggerima. I oni su, kao i vi, počeli penzionerski.

Osnova uspješnog trčanja te ono što preporučuju liječnici i treneri je da svako trčanje (tri puta tjedno) traje 20 do 30 minuta. Znači, trening je poprilično kratak i rijedak. Stoga, izgovore o nedostatku vremena ostavite kod kuće. Prvo pravilo je da se ne zamarate brzinom trčanja jer će brzina doći s vremenom, a za postizanje uspjeha najbitnije je povećavanje napora trčanja. 

Program uvođenja u trčanje traje devet tjedana (nemojte se obeshrabriti ovom brojkom, sjetite se da je trening rijedak i kratak), a nakon devetog tjedna bit ćete u odličnoj kondiciji. Dobit ćete lagane mišiće i istopiti velik dio masnog tkiva. Vjerujte, pitat ćete se zašto s trčanjem niste započeli ranije.

1. tjedan
Pet minuta žustrog hoda za zagrijavanje, a zatim izmjena – 60 sekundi trčanja i 90 sekundi hodanja dok ne prođe 20 minuta.

2. tjedan
Nakon 5 minuta zagrijavanja hodanjem (svaki tjedan počinjete upravo tako), izmjenjujte 90 sekundi trčanja i 2 minute hodanja dok ne prođe 20 minuta.

3. tjedan
Nakon zagrijavanja dvaput ponovite ovaj slijed: trčite 200 metara (ili 90 sekundi) i hodajte 200 metara (90 sekundi), a zatim najprije trčite 400 metara (ili 3 minute) pa hodajte 400 metara (ili 3 minute).

4. tjedan
Nakon zagrijavanja trčite 400 metara (ili 3 minute), hodajte 200 metara (ili 90 sekundi), zatim trčite 800 metara (ili 5 minuta), hodajte 400 metara (ili 2,5 minute), trčite 400 metara (ili 3 minute), hodajte 200 metara (ili 90 sekundi) te na kraju trčite 800 metara (ili 5 minuta).

5. tjedan
Zagrijavanje i trčanje 3 200 metara (20 minuta) bez hodanja.

6. tjedan
Zagrijavanje i trčanje 3 600 metara (23 minute) bez hodanja.

7. tjedan
Zagrijavanje i trčanje 3 600 metara (25 minuta) bez hodanja.

8. tjedan
Zagrijavanje i trčanje 4 400 metara (ili 28 minuta).

9. tjedan
Zagrijavanje i trčanje 4 800 metara (ili 30 minuta). 

Napomena: na početku svakog treninga obavezno je lagano zagrijavanje, a na kraju istezanje. Mišići se moraju opustiti, a time ćete smanjiti šansu za upalom mišića.

Komentari na članak

Vezani članci

Mihovil Španja

Intervju s Mihovilom Španjom

„Dok god se krećeš, uvijek ćeš doći na cilj”

Najtrofejniji hrvatski sportaš Mihovil Španja otkrio nam je koliko je teško bilo završiti fakultet kao osoba s invaliditetom, zašto je u sportu dobro biti egocentričan te što bi promijenio u hrvatskom društvu da dobije mandat u vladi.

Crtež karate borbe

Održano drugo UniSport prvenstvo u karateu

Zagrebačko Sveučilište najbolje u karateu

Na prvenstvu u karateu, koje je održano u Zagrebu, studenti zagrebačkog Sveučilišta izašli su kao apsolutni pobjednici.

Europsko sveučilišno prvenstvo u nogometu u Osijeku

Veliko natjecanje u Osijeku

Traže se volonteri za sveučilišno nogometno prvenstvo u Osijeku

EUSA traži volontere za pomoć pri organiziranju Europskog sveučilišnog prvenstva u nogometu u Osijeku.

filip ivic2

Drugi najmlađi golman u hrvatskom rukometu za Studentski.hr

Intervju s Filipom Ivićem, mladim rukometnim golmanom svjetskog kalibra

Skroman i nepretenciozan Filip Ivić, mladi vratar koji se posebice iskazao na nedavnom Svjetskom rukometnom prvenstvu u Kataru, podijelio je s nama dojmove s prvenstva, koliko mu rukomet znači u životu i još mnogo toga.

Triatlon – plivanje

Dan talenata u triatlonu

Velika sportska „audicija“ nadarene djece i mladih za predstojeće Olimpijske igre

Hrvatski triatlon savez provodi projekt Dan talenata u triatlonu kako bi se talentirani budući sportaši počeli pripremati za natjecanja i usavršavati svoja znanja i vještine u atraktivnom triatlonskom sportu.