"Plank challenge"

Jedna vježba, četiri minute, 28 dana, novo tijelo

plank

Prihvati izazov s tisućama ljudi diljem svijeta i dovedi svoje tijelo u formu

Izdržaj ili daska je jedna od najefikasnijih vježbi za jačanje središnjeg dijela tijela. Početnicima vjerojatno izgleda toliko jednostavno da je često preskaču. Plank će vam otopiti više masnih naslaga od trbušnjaka, ojačati dubinske i vanjske mišiće leđa i trupa, a jača i mišiće stražnjice, ruku i nogu.

Plank je zapravo izdržaj u gornjoj poziciji skleka, stoga mišići rade na sličan način kao kod sklekova – ne izdužuju se niti se krate, nego se dubinski jačaju i postaju izdržljiviji.

Plank-izazov osmišljen je tako da se kroz četiri tjedna postupno povećava vrijeme provedeno u izdržaju. Počinje se sa 20 sekundi, a konačni cilj je postići četiri minute neprekidnog planka. U završnoj fazi, vaše će tijelo biti spremno i za veće izazove, a mišićna masa bit će naglašena.

Kod planka je vrlo važan ispravan položaj za izvođenje vježbe. Kada se podignete na laktove i oslonite na nožne prste, najvažnije je da vam gornji dio tijela bude u ravnoj liniji. Dubokim udahom i mišićima trbuha kontrolirajte da vam srednji dio trupa ne propadne, a vrat i glava neka budu u produžetku leđa. Težinu rasporedite na laktove u noge, s time da napregnete mišiće stražnjice kako biste dodatno pojačali ravnotežu.

Nakon što svladate ispravan položaj preostaje vam samo pobijediti sami sebe u izazovu koji traje 28 dana.

Dan 1 – 20 sekundi
Dan 2 – 20 sekundi
Dan 3 – 30 sekundi
Dan 4 – 30 sekundi
Dan 5 – 40 sekundi
Dan 6 – odmor
Dan 7 – 45 sekundi
Dan 8 – 45 sekundi
Dan 9 – 60 sekundi
Dan 10 – 60 sekundi
Dan 11 – 60 sekundi
Dan 12 – 90 sekundi
Dan 13 – odmor
Dan 14 – 90 sekundi
Dan 15 – 90 sekundi
Dan 16 – 120 sekundi
Dan 17 – 120 sekundi
Dan 18 – 150 sekundi
Dan 19 – odmor
Dan 20 – 150 sekundi
Dan 21 – 150 sekundi
Dan 22 – 180 sekundi
Dan 23 – 180 sekundi
Dan 24 – 210 sekundi
Dan 25 – odmor
Dan 26 – 210 sekundi
Dan 27 – 240 sekundi
Dan 28 – izdržite koliko god možete

Plank je dosta zahtjevna vježba i to ćete osjetiti već u prvih dvadeset sekundi. Svima kojima je ovaj izazov previše ili žele raditi samo na određenim dijelovima tijela namijenjene su drugačije vrste izazova za veljaču. Princip je sličan, samo što umjesto planka povećavate broj trbušnjaka ili čučnjeva, a detalje pogledajte ovdje. Odaberite jednu i prihvatite izazov!

Komentari na članak

Vezani članci

Informativni vodič za mlade

Zagreb za zdravlje mladih

Grad Zagreb izdao Informativni vodič za mlade

Informativni vodič o besplatnim uslugama zdravstvenih ustanova Grada Zagreba namijenjen je mladima s ciljem pružanja pomoći u rješavanju zdravstvenih i socijalnih problema s kojima se mlada populacija součava.

Meditacija

Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

Sreća

Stara godina nam prolazi, nova nam dolazi

9 savjeta za sretniju 2016.

Stara 2015. godina je pri kraju, a dolazi nam nova 2016. Pripremili smo vam par savjeta za sretniju nadolazeću godinu.

Red bull, Avantura života

Red Bull izazov za hrabre

Ove godine krenite na putovanje koje neće propasti

Ako ste u svoje novogodišnje odluke uključili barem malo avanturističkog iskustva, u 2018. godini se pripremite za izazov koji prihvaćaju samo najhrabriji. Imamo ideju za putovanje koje neće propasti i ove godine. Na vama je samo da odgovorite na jednostavno, ali i teško pitanje: „Can you make it?"

Klitoris

Uz malo znanja do zdravog i ispunjenog seksualnog života

7 zanimljivih činjenica o klitorisu

Donosimo vam 7 zanimljivih činjenica o ovom zapostavljenom, ali iznimno važnom i moćnom dijelu ženske anatomije.