Kako do uspjeha

Učite od starijih: Navike koje su zajedničke svim milijarderima

Spektar novčanica

Put do uspjeha je jako težak i dug, no pomoću „insidera” saznajemo kako je to uspjelo Oprah Winfrey i Enveru Yucelu.

Provodeći većinu svog života na raznoraznim tečajevima učenja i usavršavanja, Paul C. Brunson shvatio je da najveće značenje za njegovo životno učenje može zahvaliti Oprah Winfrey i Enveru Yucelu.

Zahvaljujući tome što im je bio zaposlenik šest godina, shvatio je da, iako su u različitim industrijama i različitog podrijetla, Oprah i Enver imaju ogroman broj istih navika.

Huffington Post prenosi 20 zajedničkih navika koje je uočio Paul C. Brunson.

Uložite u sebe. Ovu jednostavnu naviku treba uvijek provoditi. Mnogo ljudi smatra da uspješne osobe više ne ulažu u svoje znanje i vještine, no baš naprotiv – Enver i Oprah i dalje pohađaju razne tečajeve i nadograđuju svoje znanje. Onog trenutka kad osoba prestane s ulaganjem u sebe, prestaje i njezin napredak.

Budite znatiželjni… o svemu. Što većina ljudi smatra izuzetno kompliciranim, um milijardera ne vidi tako. Paul navodi da je s Enverom jednom razgovarao o visini ivičnjaka u Washingtonu i onih u Istanbulu. Milijarderi su nevjerojatno znatiželjni po pitanju svega i baš ih to razlikuje od ostalih ljudi, oni rješavaju ono na što se drugi ljudi žale.

Okružite se „boljim“ ljudima. Milijarderi su ozbiljno shvatili izreku Jima Rohna koja kaže da si ti prosjek petero svojih najbližih ljudi. Paul navodi da njihovo društvo izgleda kao ekipa iz snova, nijedna osoba u njihovom društvu nije običan smrtnik.

Nikad ne jedite sami. Večera i jedenje s milijarderima znači biti okružen informacijama iz prve ruke. Ljudi obično izvlače informacije s blogova i iz medija, ali najbolje se informacije dobivaju od posrednika iz prve ruke. Naravno, nemamo svi priliku jesti sa značajnim ljudima, ali jesti s ljudima iz svog okruženja također ima veliku ulogu.

Preuzmi odgovornost za svoje gubitke. Paul kao primjer navodi situaciju kada su Oprah i Enver imali gubitke u svom poslu, ali nisu koristili stručnjake za odnose s javnošću da ušminkaju njihove padove i gubitke, nego su otvoreno priznali da stanje nije dobro. Priznali su svoje gubitke i promijenili ih u pobjede. I ne samo to, nego su nakon pada dosegnuli vrhunac.

Moć poluge. Promatrajući milijardere iz daljine, ogroman broj ljudi smatra da su oni stručnjaci u svemu, no istina je drugačija. Oni su obično stručnjaci u jednom ili više područja, a u svim ostalim su prosječni. U područjima u kojima su prosječni ili ispod prosjeka zapošljavaju druge ljude, stručnjake za ta područja.

Nema slobodnog dana (nikad). Iako je često putovao s Enverom, zabavljao se i provodio dane na jahti, sve je to bilo izmiješano s razgovorom o poslu. Najjednostavnije objašnjenje je razmišljati o svom poslu kao o svom djetetu, nema dana odmora, a čak i kad se odmakneš od njega, ne prestaješ misliti na njega.

Koncentrirajte se na iskustvo, a ne na materijalno posjedovanje. Kada imaš novac, možeš imati i skupe stvari. Međutim, milijarderi koriste novac kako bi stekli iskustva, a iskustva su neprocjenjiva.

Riskirajte. Najvažnija navika uspješnih poduzetnika je spremnost na velike rizike. Ova navika specifična je za sve uspješne ljude. Kod Envera i Oprah ova navika ostaje čak i kad imaju visok profit, riskiraju sve, čak i svoje ime, za nove i hrabrije projekte. Ako prestaješ s rizikom, prestaješ napredovati!

U uspjeh ne idi sam. Uspjeh nije posao za samo jednog čovjeka. Okruži se dobrim ljudima i zajedno ga ostvarite.

Cijeni jednostavne ideje.  Većina smatra da su uspješni ljudi imali komplicirane ideje i da su se od njih obogatili. No, istina je drugačija, oni su jednostavne ideje, koje se svima sviđaju, oblikovali i dali im višu cijenu.

Budite strpljivo nestrpljivi. Uspjeh se ne događa preko noći, svaka osoba koja ga želi to treba shvatiti. Milijarderima su trebala desetljeća da bi ostvarili takav uspjeh. No, moraju i znati riješiti problem brže od konkurencije kako bi to ostvarili. Uspješni ljudi moraju se znati nositi s kratkim rokovima, moraju znati koristiti vrijeme jer ako oni neće, konkurencija hoće.

Budite pohlepni. Prvi atributi koji se pripisuju milijarderima su uporni i nemilosrdni. Ne dopuštaju da ih prepreke ili zamke zaustave. Ako nisi uspio iz stotog pokušaja, ne znači da nećeš iz stotinu i prvog. Morate naučiti biti otporni na neuspjehe i unatoč njima nastaviti se kretati prema uspjehu.

Razvijte govorne vještine. Oprah je vjerojatno sinonim za odličnog govornika. Dakle, kako biste potaknuli ljude da vas slušaju i vjeruju vam, morate svoje ideje i vizije znati prenijeti. Što je vaš govor efektniji, veće su vam šanse za uspjeh.

Razvijte oklop. Što ste uspješniji, ljudi će vam više zavidjeti, a to znači da će im i napadi biti oštriji. Morate se znati nositi s ljudskom ljubomorom i pakosti. Michelle Obama lijepo je rekla: „Nikad ne dopustite da vas ljudi ometu s vašeg cilja. I tako, kad čujem nešto negativno i ružno, ne ulažem energiju u to jer znam tko sam.“ 

Poveži se s ljudima izvan svoje zajednice. Tvoja sposobnost da utječeš na ljude u svojoj zajednici izravno je povezana s mogućnošću da se povežeš s ljudima izvan svoje zajednice. Dakle, Oprah ima nevjerojatnu sposobnost povezivanja s ljudima izvan svoje zajednice, odnosno druge rase, vjere, socijalnog statusa itd., a to povezivanje podijelila je unutar svoje zajednice.  Iz toga dolazi njezina sposobnost da utječe na ljude.

Previše komuniciraju svoju poruku. Nevjerojatan način prenošenja poruke koji se može primijetiti kod Oprah jest da ona prvo najavi što će reći, zatim nam kaže, a onda još jednom ponovi i sažme. U prenošenju poruke ne smije biti mjesta nerazumijevanju, ljudi vas moraju dobro shvatiti da biste mogli širiti svoje ideje, zato treba ponavljati, pojašnjavati i ponavljati.

Naučite se smijati sebi. Optimistične osobe nerijetko se smiju same sebi. One znaju da griješe kao što griješe svi ljudi. Osobe koje prihvaćaju svoje pogreške i smiju im se, znaju oprostiti sebi, a ako mogu oprostiti sebi, mogu oprostiti i drugima.

Budi prvo dobar u jednoj stvari. Možda zvuči čudno, ali kada se ograničimo u usavršavanju, tj. fokusiramo se na jednu strast, možemo postati kreativniji. Ironično, ograničavanje može voditi do slobode.

Veza s „višom silom”. Razvijanjem veze s „višom silom” može pomoći u rješavanju problema. Ova veza pomaže u razvijanju mudrosti u rješavanju problema. Iako Oprah i Enver prakticiraju različite religije, posjeduju neizmjernu vjeru. Vjera ima velik utjecaj u razvoju integriteta, ali i etničkih standarda u organizacijama i ljudima.

Ova pravila Paulu su donijela ne samo veći uspjeh, nego i sreću i ispunjenost. Ipak, naglašava najvažnije – snovi ne rade ako ti ne radiš.

Komentari na članak

Vezani članci

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

(Budući) HR manageri, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto HR managera, bez obzira na prethodno iskustvo, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

unibike

Za sve studente ljubitelje rekreacije

UNIbike biciklijada 26. rujna u Ogulinu

Voze se tri utrke, jedna rekreativna i dvije natjecateljske. Sudionici se mogu prijaviti mailom na bk.promet@ymail.com ili na dan utrke na info pultu. Prijevoz do Ogulina je besplatan i za sudionike i za njihove bicikle.

SCZG izvana

Priopćenje SZZG-a

Zbor predložio nove cijene studentskog smještaja

Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu uputio je predstavnicima medija priopćenje vezano uz poskupljenje studentskog smještaja u Zagrebu koje prenosimo u cijelosti.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Studiranje u inozemstvu

Studiranje u Europi i izvan nje

Erasmus Mundus otvorio natječaj za diplomski studij Novinarstvo, mediji i globalizacija

Erasmus Mundus raspisao natječaj za diplomski studij Novinarstvo, novi mediji i globalizacija. Prijave traju do 10.1.2016. godine.