LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Prednosti interneta

Sve više Hrvata kupuje online, najčešće odjeću; otkrivamo kako tu kupnju učiniti sigurnijom

Podaci europskih statističara pokazuju da otprilike trećina potrošača u Hrvatskoj prakticira online kupnju – jednom ili više puta u godini. Prednosti su kupnje na internetu, dakako, višestruke, međutim cyber-kriminal nije nam stran pojam – zbog čega je važno sačuvati sigurnost.

Podaci europskih statističara pokazuju da otprilike trećina potrošača u Hrvatskoj prakticira online kupnju – jednom ili više puta u godini. Prednosti su kupnje na internetu, dakako, višestruke, međutim cyber-kriminal nije nam stran pojam – zbog čega je važno sačuvati sigurnost.

Današnji potrošači, naročito oni mladi – jer su rasli u internetskom okruženju, uz istodoban kontinuirani razvoj tehnologije – sve su skloniji internetskoj kupovini, pokazala su brojna istraživanja. Budući da su internetski trgovinski centri dio svakodnevice, spomenuti podatak nimalo ne začuđuje.

Razlozi popularnosti internetskih trgovina

Premda su nam eBay ili pak Amazon glavne asocijacije na pojam internetske trgovine, uz samo malo razmatranja možemo uvidjeti da danas svaka malo veća trgovina koja drži do svog imidža ima svoju internetsku varijantu. Trend je to koji nije prisutan samo u najrazvijenijim zemljama – Hrvatska, također, bilježi značajan rast. K tome, od ulaska u Europsku uniju ovakav nam je način shoppinga postao povoljniji – nemamo dodatnih troškova kada kupujemo iz drugih zemalja članica. Podsjetimo se i da je kupovinu puno lakše obavljati iz udobnosti vlastitog doma te da se radi o najjednostavnijem, najdostupnijem i najprofitabilnijem obliku trgovine. Praktičnosti, čini se, ne odolijevamo – a praktično je ne kontaktirati s prodajnim osobljem, ne izlagati se njegovu uvjeravanju, ne čekati u redovima, imati informacije o proizvodima nadohvat ruke, kupovati u bilo koje doba dana.

Praksa online kupnje

Podaci europskih statističara pokazuju da otprilike trećina potrošača u Hrvatskoj prakticira online kupnju – jednom ili više puta u godini. A analitičari procjenjuju da će nepovjerenje prema modernizaciji opadati te da će postotak online potrošača dodatno porasti. Usporedbe radi, njemačko online tržište, koje je najjače u Europi, 2017. godine vrijedilo je 58,5 milijardi eura, što je porast od 10,9% u odnosu na godinu koja joj je prethodila.

Zanimljivo je istaknuti da je, sukladno mnogobrojnosti web-shopova, na ovaj način moguće kupiti – gotovo sve, ali da se u najvećoj mjeri kupuju odjeća i obuća, elektronika, namještaj i kućanski aparati.

Sigurnost prilikom kupnje na internetu i kako je očuvati

Prednosti su kupnje na internetu, dakako, višestruke, međutim cyber-kriminal nije nam stran pojam – zbog čega je važno sačuvati sigurnost. Moguće je u većoj mjeri iskoristili upravo prednosti te se približiti prosjeku Europske unije, gdje preko interneta kupuje 57% potrošača, ili pak Ujedinjenom Kraljevstvu gdje se radi o 82% potrošača, i to tako što ćemo voditi računa o sprječavanju zloupotrebe. Do željenog proizvoda ili usluge po najpristupačnijoj cijeni, bilo gdje u svijetu, brzo i jednostavno kao da kupujemo u najbližoj trgovini, možemo, na primjer, doći koristeći Visa web prepaid karticu OTP banke. Ona sigurnost jamči prepaid modelom (sami određujemo limit kartice), osiguranjem (posebnim ugovorom koji omogućuje naknadnu štete u slučaju eventualne zloupotrebe) te online kontrolom (mogućnošću kontrole troškova i financija u svakom trenutku uslugom OTPdirekt).

FOTO: PINTEREST