Projekt „FINtelligent"

Studenti ekonomije mijenjaju crnu statistku – ocjena financijske pismenosti Hrvata 11,7 bodova od 21 ukupno

FINtelligent

Istraživanja su pokazala da mlađi od 19 godina posjeduju najmanju količinu znanja kad su financije u pitanju, stoga su studenti ekonomije održali mnoga interaktivna predavanja srednjoškolcima upravo na tu temu.

Iza projektne skupine Osobne financije koja djeluje u sklopu udruge Financijski klub s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu nalazi se uspješno proveden projekt FINtelligent. U istom je sudjelovalo 7 škola – 5 gimnazija i 2 strukovne škole, a ukupno preko 20 razrednih odjela u periodu od ožujka do početka travnja. 

Ovaj je projekt za cilj imao povećati znanje o osobnim financijama iz perspektive pojedinca. Motivacija za njegovo pokretanje, prema riječima organizatora, bili su razgovori s ljudima u okruženju koji se ne bave područjem ekonomije i financija, a kod kojih je prepoznata potreba za održavanjem edukacija. Naime, za nekoliko će godina biti akademski građani sa završenim fakultetom te će obavljati visoke funkcije, a mnogi od njih nisu upoznati s osnovnim pojmovima iz financija koje svaki dan, u pravilu, i koriste i na njih utječu.

Pomnijim proučavanjem tematike uočeni su rezultati istraživanja HNB-a, HANFA-a i Ministarstva financija koji nisu nimalo zadovoljavajući. Naime, od 21 boda na testu financijske pismenosti prosječna je ocjena u Hrvatskoj 11,7 bodova, a najnižu ocjenu imaju mlađi od 19 godina (9,3). Iz tog je razloga odlučeno da će se projekt provesti u srednjim školama. Usto, poželjno je da mlade osobe prije odlaska na fakultet i nastanka potrebe za samostalnim kreiranjem osobnog budžeta upoznaju osnovne pojmove.

Kroz interaktivna predavanja u školama studenti su pokazali što sve čini financijsku sliku osobe. Uz to, postavljali su kratka brzopotezna pitanja tijekom prezentiranja te na kraju odradili provjeru znanja preko platforme Kahoot koju su učenici vrlo dobro prihvatili.

– Sve teme kroz koje se prolazilo u toj prezentaciji prikazane su kao međusobno povezane, pa tako prikazujemo osobu kao potrošača koji upravlja, odnosno troši novac koji kreira centralna banka i preko poslovnih banaka dolazi do nas – građana. Uz to smo objasnili kako se kreira naša plaća na radnom mjestu (bruto, neto i sl.) te kako to vežemo uz kartice kojima plaćamo i s kojih dižemo novac. Pričali smo o tome što je to PDV o kojem stalno slušamo, kako banka skuplja novac da bi nam isplatila kredit i kako se računaju kamate. Na kraju prezentacije objasnili smo osnove ulaganja u fondove te kratki tips&tricks prodavaonica, kojima nas potiču da kupimo više od planiranog. – istaknuli su organizatori.

Foto: Financijski klub

Za iduću godinu, napominju studenti, oko projekta će se dodatno potruditi. Naime, zamišljeno je da svaka pojedina tema iz trenutne prezentacije ima svoju posebnu radionicu kako bi učenici bili dublje upućeni u tematiku i rješavali mini case studyje.

Komentari na članak

Vezani članci

Životno osiguranje debata

Studentska debata

Izbor životnog osiguranja ovisi o perspektivi potrošača

Studenti osječkog Ekonomskog fakulteta debatirali su na temu „Životno osiguranje – štednja i/ili investicija". Dok se jedan tim zalagao za mješovito osiguranje, drugi se priklonio investicijskom.

Uključivanje mladih u politiku

Porazni rezultati istraživanja

Tri četvrtine maturanata ne zna tko je hrvatski premijer

73 posto maturanata ne zna tko je hrvatski premijer, gotovo tri četvrtine ne smatra da je NDH bila fašistička tvorevina, a gotovo polovina ih smatra da je homoseksualnost neka vrsta poremećaja ili bolesti.

dataCROnomics

Europski tjedan novca u Hrvatskoj

LEGO kockicama do bolje financijske pismenosti

Pomoću 28 750 šarenih kockica LEGO klub vjerno će prikazati stanje ekonomije u razdoblju od 2010. do 2015. godine

Sveučilišna knjižnica u Splitu

Ohrabrivanje studenata

Nagradno putovanje za sudionike projekta "Od studenta do poduzetnika"

Aktivne sudionike dvaju dana održavanja projekta "Od studenta do poduzetnika" očekuje nagradno vikend putovanje u Osijek, u sklopu posjeta Osječkom software cityju.

Junior Freshhh za srednjoškolce

Prijavite se!

„Junior Freshhh” INA-ino natjecanje za srednjoškolce: okupi tim prijatelja i postanite prvaci u prirodnim znanostima!

Hrvatska je od ove godine uključena u program, s ciljem poticanja interesa mladih za prirodne znanosti i jačanja suradnje kompanije s mladim talentima.