Crowdfunding

Što je crowdfunding i kako funkcionira?

Zajedništvo

Ovaj trend je relativno nov i koristi se unatrag pola desetljeća, ali se, zbog svoje prihvatljivosti vrlo brzo širi pa je do sad nastalo već preko 500 crowdfunding platformi.

Crowdfunding predstavlja mogućnost solidariziranog financiranja projekata u cijelome svijetu. On je po svojoj logici i načinu nastanka sličan crowdsourcingu s jednom jedinom razlikom, a ta je što se kod prvoga prikuplja novac, a kod drugoga znanje. Ova snaga proizlazi iz mnoštva ljudi na internetu koji raspolažu novcem i znanjem.

U slučaju crowdfundinga pojedinci s relativno malim iznosima od 5 do 50 dolara financiraju projekte do kojih im je stalo pri tom dobivajući razne darove i povlastice.

Ovaj trend je relativno nov i koristi se unatrag pola desetljeća, ali se, zbog svoje prihvatljivosti vrlo brzo širi pa je do sad nastalo već preko 500 crowdfunding platformi.

Crowdfunding platforma mjesto je gdje se, putem interneta, mogu naći svi uvjeti, mogućnosti i informacije za projekte čije su ideje zanimljive, inovativne, kreativne i slično. Tu se mogu naći načini za prikupljanje novca potrebnog za pokretanje ili finaliziranje originalnih, umjetničkih ili nekonvencionalnih ideja koje će teško imati uspjeha u  tradicionalnim financijskim institucijama.

Najpoznatije crowdfunding platforme i princip djelovanja

Crowdfunding platforme od kojih su najpoznatije KickStarter, IndieGoGo i RocketHub,mogu koristiti i oni čiji su projekti ili proizvodi u završnoj fazi pa im nedostaje tek mali dio sredstava. Da se ne bi zaduživali klasičnim načinom jer su bankovne kamate dodatni trošak, pristupaju ovome načinu sufinanciranja. Na taj način oni osim pronalaženja novca stvaraju i vlastito tržište jer su nerijetko pokloni ili povlastice koje poklanjaju zauzvrat, usko vezani uz njihov projekt pa tako poklanjaju na primjer karte za predstave ili kino produkcije filmova za koje im je potreban novac, ili besplatno preuzimanje igara koje kreiraju, ili naziv avatara u igrici s vlastitim imenom i slično.

KickStarter je osnovan prije četiri godine On je popularna platforma za umjetničke projekte preko koje novac prikupljaju  umjetnici, filmski radnici, izrađivači video igrica, muzičari i glazbenici. U pozadini KickStartera je četrdesetak mladih iz New Yorka koji su zbog nezaposlenosti stvorili vlastiti posao. Za svaki uspješno prikupljen novac u roku od 60 dana pripada im provizija od 5% tražene svote. Za razliku od KickStartera, platforma IndieGoGo mnogo je otvorenija i prema ne amerikancima.

Ono što se mora razumjeti je postojanje četiri glavne kategorije crowdfunding platformi koje se temelje  na načinu poticanja mikro ulagača. Ulagače možemo zainteresirati na sljedeće načine:

- Donacije (GoFundMe, Crowdrise, GivenGain) – kad doniraju ulagači očekuju da ih se spomene u promociji projekta
- Nagrade (Kickstarter, Indiegogo, Rockethub) – nagrade se uglavnom odnose na povlašteno uživanje u rezultatima financiranog projekta
- Posuđivanje (Kiva, Zopa) – ulagači beskamatno posuđuju sredstva, a po realizaciji i uspješnoj provedbi im njihov ulog vraćamo 
- Vlasnički udjeli (Crowdcube, Crowdfunder, Sellaband) – kod ovoga načina ulagači polažu pravo na dobit od projekta poput dioničara

Bitno je pritom odabrati pravu platformu za vaš projekt, jer on ovisi o financijskim sredstvima potrebnim za njegovu uspješnu provedbu. Također je važno iskoristiti moć globalnih informacija i dostupnost „cijeloga Svijeta“ klikom miša. Na kraju, ako imate odličnu ideju koja bi se mogla svidjeti većem broju istomišljenika, ali vam za realizaciju i uspješnu provedbu nedostaje „samo“ novac, onda to nije problem jer su crowdfunding platforme vaše rješenje.

Komentari na članak

Vezani članci

Pravni fakultet/Sveučilište

344. rođendan zagrebačkog sveučilišta

Tjedan Sveučilišta u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu utemeljeno je u drugoj polovini 17. stoljeća. To je ujedno i najstarije hrvatsko sveučilište, a u Europi je svrstano u sveučilišta s najdužom tradicijom.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata voditeljima prodaje oglasnog prostora i administratorima

Voditelji prodaje i administratori, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto voditelja prodaje oglasnog prostora ili administratora, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Savjet mladih Grada Zagreba

Savjeta mladih Grada Zagreba poziva na

Konferencija „Zagreb za udruge mladih“

Savjet mladih Grada Zagreba poziva sve udruge mladih i udruge za mlade na konferenciju pod nazivom "Zagreb za udruge mladih".

Growww 2015

Growww program

46 pripravnika započelo staž u INA Grupi

Inin Growww program rezultirao zapošljavanjem 46 pripravnika.