Studentski poslovi

Navike koje možete usvojiti već na prvom poslu

https://pixabay.com/en/student-typing-keyboard-text-woman-849825/

Bez obzira je li ovo vaš prvi ili drugi posao, nikad nije kasno za usvajanje novih navika koje će utjecati na vaš privatni i poslovni život. U nastavku donosimo devet najvažnijih.

Prvi posao ne bi trebalo neozbiljno shvatiti – on postavlja temelje za svaki naš sljedeći posao. Ono što bi također trebao uključivati je i razvijanje poslovnih vještina i navika, upoznavanje sa zaposlenicima i kolegama, što bi nas sve na kraju moglo odvesti prema unapređenju, upoznavanju drugih poslovnih partnera i potencijalnih poslodavaca itd.

Koje su navike koje ljudi mogu uspješno usvojiti već na prvom poslu? Navike su ili već stvorene ili nastaju radom i praksom. One su integrirani dio vašeg mozga, utkane u vaš živčani sustav te se rezultati navika manifestiraju svakim aspektom vašeg poslovnog i privatnog života. Kada razmislite o tome kako će se to manifestirati kroz prvi posao – način na koji provodite vaše slobodno vrijeme, s kim se družite i kakve informacije upijati – može imati veliki značaj na ostavljanje pr(a)vog dojma u vaših prvih 30 dana.

1. Budite točni.

I to uvijek. Navika koju ljudi na prvom poslu uspješno prakticiraju jest da su točni. Ali uvijek. Jedna je stvar kada kasnite na dogovor za kavu s prijateljima, ali skroz je druga stvar kada kasnite na tjedni sastanak na poslu… Vašem prvom poslu. Ili drugom, nebitno. Kada razmislite o tome, nema isprike za kašnjenje, osim u slučajevima više sile (pokvaren automobil/autobus i sl.). Ovom ćete navikom pokazati kako svoj posao i ulogu shvaćate ozbiljno.


FOTO: Pixabay

2. Ponašajte se kao da vas šef stalno nadzire.
Okej, imate prvi posao i svoj vlastiti ured. Ili nešto nalik njemu. Iako vam se čini jednostavno da s vremena na vrijeme bacite oko na Facebook ili Instagram, vaš glavni fokus trebao bi biti posao. To znači da je još jedna navika pretvaranje kao da vas šef stalno nadzire iako to nije slučaj. Na ovaj način zapravo prakticirate odgovornost. Odložite mobitel i usmjerite se prema kolegama o temama koje se ne tiču samo posla.

3. Proaktivnost.

Proaktivnost je još jedna esencijalna navika koju ljudi usvajaju na svom prvom poslu. Pogledate li samo svoje prijatelje ili radne kolege, možete primijetiti tko od njih inicira temu ili aktivnosti, a tko je pasivan i čeka da se nešto dogodi. Nema veze što ste novi na poslu, to ne znači da ne možete dodati vrijednost vašem timu. Razgovarajte s kolegama i nadređenima kako biste proširili vaše dužnosti te upoznali kolege.

4. Posložite prioritete.

Iako možda već imate poprilično dugu to-do listu, sada biste ju trebali kategorizirati i izdvojiti najvažnije zadatke ili obaveze. Iako vjerojatno neke manje zadatke možete odgoditi za kasnije, ali pritom svakako imajte na umu koliko ćete se osjećati lakše ako ih prekrižite s liste. Ako imate problema s izdvajanjem što je važno ili važnije, pitajte vašeg nadređenog da vam pomogne.

5. Pratite zadatke.

Možda vam se spomenuta to-do lista čini beskonačna, no trebate shvatiti kako ćete ju zasigurno privesti kraju s dobrim upravljanjem vremenom, slaganjem prioriteta i dovršavanjem obaveza na vrijeme.

FOTO: Pixabay
 
6. Ako vam treba pomoć – pitajte.
Prijeđite preko ponosa i pitajte. Postavljanje pitanja zapravo je sjajna navika kojom ćete više ući u stvari koje radite. Iako možda mislite da već imate svoj popis stvari koje morati obaviti i druge zadatke pod kontrolom, ali ukoliko vas nešto muči ili dvojite – pitajte. Budite svjesni činjenice kako na prvom poslu nećete imati sve odgovore, čega bi i vaš nadređeni trebao biti svjestan.

7. Umrežite se.

Iako ste možda introvert kojem je draže umrežiti se s drugim ljudima na LinkedInu i sličnim profilima, ipak razmislite kako je povezivanje s drugim ljudima uživo od velike važnosti. Počnite raditi na toj navici i vještini već na prvom poslu.

8. Brinite se o sebi.

Bez obzira idete li trčati prije posla ili meditirate prije spavanja, ljudi koji se brinu o samima sebi puno bolje balansiraju privatni i poslovni život. Uspostavljanjem raznih rutina van posla i/ili radom na sebi zapravo si pomažete u pronalasku ispunjenja van radnog mjesta, što vas može odvesti samo prema sretnijem i balansiranijem profesionalnome sebi.

9. Suočavanje.

Jednako kao što ćete se brinuti i raditi na samima sebi, željet ćete biti spremni i kada dođu periodi stresa. Kako biste umanjili utjecaj stresa, izađite i prošećite desetak minuta ili kratko meditirajte. Ako pustite da vas stres nadvlada, to samo može dovesti do smanjene koncentracije i produktivnosti, ali i manjka komunikacije s drugima. Udahnite duboko, jači ste od toga.

Komentari na članak

Vezani članci

Vježbanje, trčanje, hodanje; izvor: https://unsplash.com/photos/mNGaaLeWEp0

Zrcalni odnos vas i vašeg tijela

8 navika koje će transformirati vaše zdravlje

Ako ste se dosad uvjeravali da se nemate vremena brinuti za svoje zdravlje, krajnje je vrijeme da prestanete. Pitate se kako?

Rektorat pročelje

QS ljestvica

Drastičan pad zagrebačkog Sveučilišta na još jednoj svjetskoj rang-listi

Prvih deset mjesta drže uglavnom američka i britanska sveučilišta, a pridružio im se i švicarski tehnološki institut. Sedmi put zaredom na prvom je mjestu američki MIT.

Razgovor za posao

Pravi put do uspjeha

Iskažite se na poslovnim sastancima

Iako poslovni sastanci nisu omiljeni, oni su jedan od načina da ostvarite svoje ideje i izgradite željenu karijeru. Stoga, ne bojte se već zasjajte na slijedećem sastanku.

Milla Jovovich puši cigaretu

Martina Tupek

Imamo po čemu snimati film Horrible bosses 3 (kapitalizam : ja – 1:0)

Kad mi istekne ugovor, Zemlja se neće prestati okretati oko Sunca. Vjerojatno će i dalje padati kiša. A niš`, zapalit ću cigaretu i proći će još jedan dan. Život je lijep. Osim kad nije.

Učenje

Činjenice su činjenice

15 stvari koje će studenti rijetko priznati

Prepoznajete li se vi u ovim "činjenicama"?