Institut za razvoj obrazovanja i MZOŠ predstavili novu publikaciju

Ministarstvo od sljedeće godine izdvaja više novca za stipendije

ACCESS predstavljanje publikacije

Institut za razvoj obrazovanja i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 16. prosinca su održali predstavljanje publikacije „Financiranje visokog obrazovanja i socijalna dimenzija u Hrvatskoj: analiza i preporuke”. Publikacija predstavlja zbir analiza i preporuka za unaprjeđenje cjelokupnog sustava financiranja visokih učilišta i studentskog standarda.

 Institut za razvoj obrazovanja i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 16. prosinca su održali predstavljanje publikacije „Financiranje visokog obrazovanja i socijalna dimenzija u Hrvatskoj: analiza i preporuke”

Publikacija predstavlja zbir analiza i preporuka za unaprjeđenje cjelokupnog sustava financiranja visokih učilišta i studentskog standarda. Publikacija je proizašla iz međunarodnog projekta „ACCESS: Prema pravednom i transparentnom pristupu visokom obrazovanju u Hrvatskoj”, kojega je financirala Europska komisija, a sufinanciralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. 

Na predstavljanju ove iznimno važne publikacije sudjelovao je ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr. sc. Željko Jovanović. U uvodnim riječima je iskazao važnost projekta ACCESS i ove publikacije u oblikovanju javnih politika te je istaknuo kako je Ministarstvo u skladu s analizama i preporukama započelo s određenim reformama, poput financiranja visokih učilišta putem programskih ugovora te izmjena u studentskom standardu.

Zahvaljujući već donesenim reformama u području studentske prehrane, tijekom dva mjeseca se uštedjelo oko 18 milijuna kuna, a ušteđeni novac će se vratiti u sustav stipendija za koje će se iduće godine izdvojiti čak 56 milijuna kuna (za razliku od dosadašnjih 37 milijuna kuna). Pojedini iznosi stipendija će iznositi 1200 kuna mjesečno. Na ovaj se način osigurava jednaka obrazovna prilika za skupine nižeg socioekonomskog statusa, što je i prioritet sadašnjeg Ministarstva.

Na temelju ovog dokumenta ugledni međunarodni i domaći stručnjaci predložili su državno financiranje na temelju tri instrumenta: temeljno financiranje vezano uz broj upisanih studenata, financiranje na temelju postignuća vezano uz broj diplomiranih studenata i projektno financiranje na temelju javnog natječaja koji će biti usklađen s prioritetima sektora visokog obrazovanja i znanosti.

Thomas Farnell, MA, voditelj projekta ACCESS, istaknuo je kako bi Hrvatska trebala uspostaviti nacionalni sustav financiranja potpora za studente koji bi se primarno temeljio na stipendijama koje se dodjeljuju prema kriteriju socioekonomskog statusa.

Publikacija, prezentacije i slike s predstavljanja dostupne su na službenoj stranici projekta ACCESS.

Komentari na članak

Vezani članci

novi sport

Novi sport

Bossaball - pokažite kreativnost u sportu

Glazba, akrobacije, ritam, lopta i zabava ujedinjeni su u novi sport - bossaball.

Institut za razvoj obrazovanja

Institut za razvoj obrazovanja upozorava na nedostatke

Novo javno sveučilište u Slavonskom Brodu?

Jeste li čuli da se otvara sveučilište u Slavonskom Brodu? Je li nam to potrebno ili nije? Institut za razvoj obrazovanja poslao je priopćenje u kojem objašnjava stvarnu situaciju u hrvatskom obrazovanju.

unibike

Za sve studente ljubitelje rekreacije

UNIbike biciklijada 26. rujna u Ogulinu

Voze se tri utrke, jedna rekreativna i dvije natjecateljske. Sudionici se mogu prijaviti mailom na bk.promet@ymail.com ili na dan utrke na info pultu. Prijevoz do Ogulina je besplatan i za sudionike i za njihove bicikle.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

zadarske_košarkašice

Međunarodni studentski turnir u Moskvi

Košarkašice Sveučilišta u Zadru osvojile zlato

Zadranke su u finalu igrale protiv momčadi Sveučilišta USEK iz Bejruta. U utakmici, u kojoj su obje ekipe pokazale visoku kvalitetu igre, Zadranke su bile nadmoćnije.