LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Povodom nastupa u Vintageu

INTERVJU: General Woo: „Prije je svako selo imalo disko, danas mladima treba duplo više nego nama”

Povodom njegovog nastupa u Vintage industrial baru u četvrtak, 7. svibnja, popričali smo s Woom da vidimo kako diše, što je sa reunionom Tram 11-a, jesu li mu političari prijetili nakon zadnje ploče...

Povodom njegovog nastupa u Vintage industrial baru u četvrtak, 7. svibnja, popričali smo s Woom da vidimo kako diše, što je sa reunionom Tram 11-a, jesu li mu političari prijetili nakon zadnje ploče...

Srđan Ćuk, General Woo, stara garda.

Zovite ga kako želite, jedno je sigurno - jedan je od rijetkih na današnjoj sceni koji ima jezik bez dlake te koji je i dalje aktivan iz ere "zlatnog doba hrvatskog hip hopa".

Povodom njegovog nastupa u Vintage industrial baru u četvrtak, 7. svibnja, gdje će promovirati zadnji dupli album „Pad sistema“, popričali smo s Woom da vidimo kako diše, što je sa reunionom Tram 11-a, jesu li mu političari prijetili nakon zadnje ploče...

Prošle godine obilježio si 20 godina karijere izlaskom dvostrukog albuma „Pad sistema“, kojega ćeš promovirati i u Vintageu. Jesi li zadovoljan reakcijom na album? Zašto baš duplerica?

U samom procesu snimanja info verzija shvatio sam da imam previše pjesama i da su sve zaslužile biti na albumu. Odlučio sam priču složiti na dva diska ili dijela kao jednu priču, a to je „Pad Sistema”. Dogodilo mi se previše inspiracije nakon albuma „Verbalni Delikt”, koji je bio jako uspješan. Jednostavno sam se napunio opet, i to duplo :-) Pohvalio bi Setta koji me uspjeva pratiti u idejama i vodi završnu riječ oko sveukupne produkcije. Također bih pohvalio i Dirty Hairyja s beatovima i live nastupima kao pratećeg člana benda na gramofonima. Zadovoljan sam reakcijama, iako nije bilo toliko buke u medijima kao kad je izašao „Verbalni Delikt”, ali su ovaj album publika i fanovi prihvatili super. Koncerti su puni, CD-ovi se prodaju i imamo razloga za nove ideje i akcije.

Gledali smo fotografije s nedavnih koncerata, čini se da ima mnogo mlade publike. Je li se scena puno promijenila, čini nam se kako su prije bile mnogo izraženije žanrovske podjele nego danas kada svi slušaju sve?

Meni je drago da mi opet na koncerte dolaze tinejdžeri i studenti. Određeno sam vrijeme većinom na koncertima u prosjeku imao starije od 26 godina, pa i one sa 35 godina, ali u zadnje vrijeme opet i mlađi dolaze na koncerte. Što se tiče profila publike na koncertima, kod mene su uvijek tu ljudi koji su u hip-hopu, ljudi koji vole domaći rap, ljudi koji slušaju sve žanrove pa im se sviđa moja mjuza. Nema više pravila kao nekad kad si znao da te dolaze slušati rap slušatelji i fanovi. Sad je sve to skupa i svi su dobrodošli. Mi se trudimo prezentirati rap kakav je istinski i ne mijenjamo žanr ni smjer. Ovaj koncert u Vintageu bit će drugi način prezentiranja onog što radimo. Najvjerojatnije ćemo dobiti nove fanove koji vole takvu vrstu koncerta, a mi ćemo im isporučiti repchugu kao uvijek :-)

Je li današnja hip-hop scena doista u „banani“? Reklo bi se da je u zlatnom dobu hrvatskog hip-hopa život bio lakši, uspijeva li se danas skrpati što? Koga bi izdvojio kao nekoga tko je trenutno u usponu, kome treba posvetiti pažnju?

Puno se toga promijenilo od „zlatnog” doba hip-hopa. Nekad su stvari bile drugačije posložene, nije bilo interneta, nije bilo kompjutera i kućnih produkcija, kupovali su se CD-ovi, ploče, kazete, svako je selo imalo disko :-), nije bila kriza... Isto tako, puno njih koji su došli nakon naše generacije zaglibili su u tešku komercijalu ili van žanra. Od stare garde jedini ja izdajem albume, dok imamo izvrsne ljude koji ne mogu dobiti izdavača pa onda sami izdaju. Mnogi mladi rade rap, ali će im trebati duplo više nego nama kad nismo imali ovakve mogućnosti, nažalost. Eto di živimo... banana, možda nam je i na sceni lagano banana, ali bar smo tu, što je čudo na ovom cajkaroškom prostoru. Od mlađih bi izdvojio Pendreka koji će izbaciti album uskoro.

Što se događa sa starješinama tog zlatnog perioda? Trenutno si jedan od rijetkih koji je ostao aktivan iz tog razdoblja. Jeste li razmišljali o nekom velikom projektu na kojem biste se okupili i napravili mega koncert?

Super je bila ideja oko ekipe 90-ih koju je Stoka smislio, ali uglavnom smo on, Phillie i ja održavali koncerte jer Bizzo nije mogao zbog posla i obaveza putovati pa je to isto nakon nekog vremena ugašeno. Svatko od nas imao je solo koncerte u isto vrijeme pa smo morali neke koncerte odbijati. Mislim da je nemoguće ostvariti projekt da sve nas iz stare Blackout postave vidite zbog toga što uvijek netko fali. El Bahatee se povukao skroz, koliko sam čuo, i nema ga već desetljeće, tako da bi možda za neki veliki projekt skupili Bolesnu Braću, Nereda, Phat Philliea i mene kao sigurne izvođače :-) 

Što te profesionalni glazbeni život dosad naučio, je li ti očeličio živce? Smiješ li se na svoje postupke prije, što bi mijenjao?

Promijeniti ne mogu ništa i smijem se na neke postupke u prošlosti. Te stvari nisam mogao znati, a učiš dok si živ :-) Sigurno očvrsneš još više ili pukneš, nema sredine. Budi siguran da je ovo u sferi posla nesigurno, nikad ne možeš znati koliko ćeš zaraditi ove godine Ako riješiš još neki izvor financija da te smiruje i posvetiš se glazbi i rimama, onda sve sjedne na svoje mjesto. Treba naći ravnotežu. Prošao sam vremena kad sam isključivo živio od repanja, vrijeme u kojem se urušavala glazba općenito u Hrvatskoj, i tek prije koju godinu shvatio sam da se mijenja spika. Dodatni posao, nova taktika s novom ekipom za koncerte i promociju. Nova organizacija i pristup ako misliš živjeti na terenu, a ne samo na CD-u i internetu.

Zauzimaš čvrst stav protiv piraterije. Za najveće fanove kupnja albuma nije problem, no što je s ostalima? Jesu li CD-ovi doista postali preskupi i/ili zastarjeli ili je problem u balkanskom mentalitetu? Pomaže li internet u promicanju hrvatske hip-hop scene?

Znam koliko vrijedi nečiji trud i rad u stvaranju glazbe i mislim da bi pošteno bilo da svi dobiju bar jednu kunu za skinutu pjesmu. Uvijek će biti fanova i oni uglavnom kupuju CD-ove, čak i vinile ako napravite. Tako će uvijek biti, ali bih jako volio da ostali plate tu kunu za mp3 jer bi tako pomogli da pokrijemo troškove kvalitete produkcije i stvaramo dalje. Na kraju krajeva, pošteno je platiti, a ne ukrasti, zar ne? 15 kn za album je povoljno. Što se tiče interneta, naravno da pomaže, ali isto tako daje šansu nekvalitetnim stvarima da zatrpaju sadržaj.

Prošle godine dao si intervju u kojem si rekao da se planiralo ujedinjenje s Tram 11-om, ali su oni propali zbog različitosti s Targetom. Tada si izjavio i da nema smisla onda dirati u to. Ipak, čini se da bi se u tren oka rasprodao bilo koji koncert koji biste najavili. Treba li doista izbiti iz glave nadanje ili...?

Rekao sam da smo pokušali, ali nije išlo. Što ja znam što sutra može biti, ali jednostavno sam to sklonio u ladicu kao gotovu priču. Vjerujem da smo taj koncert radili, bio bi rasprodan u nekom većem prostoru.

Album „Verbalni delikt“ prao je po svima, pogotovo po političarima. Jesi li dobio koju prijetnju ili tužbu?

Nisu se baš zabavljali sa mnom :-) Nisam jak igrač financijski ni utjecajno da bi njima bio zanimljiv. Briga njih za neke koji pune arene i Dom sportova ako nešto nekad prigovore, a kamoli za mene. Da kojim slučajem imam milijune eura na računu i nešto drljam-mrljam u biznisu... onda bi dobio po lampi. 

Što je s vukovarskim hip-hop projektima, jesi li odustao od toga, jesu li „cajke“ proždrle sve? Na 808-ici vrti se i Blackout koja održava scenu živom. Trebaju li ostale radijske stanice također ustupiti dio rasporeda starim i mladim snagama, makar u ponoćnim satima?

U Vukovaru sam zamrznuo projekte; jednostavno nisam tamo i nisam imao podršku grada nakon 6 godina. Možda jednog dana skupim sredstva pa napravim festival. Radijsku emisiju ugasio sam zato što smo potjerani s radija kao i mnogi drugi, tako da Blackout Slavonija ne radi programe po Vukovaru i Osijeku više od tri godine Nekad je bilo u cijeloj zemlji puno više hip-hop radijskih emisija, a danas ih ima možda pet. Radio se formatirao i nije onaj isti. Teško je doći na radio da ti vrte stvar, a kamoli imati emisiju. 

Što ćemo vidjeti u Vintageu i koji su daljnji planovi i projekti?

U Vintageu ćete vidjeti i čuti prvi put mene, Dirty Hairyja i Pendreka zajedno s našim pridruženim članovima na instrumentima pod zajedničkim imenom Funksteri. Izvodimo novi album, stare albume i Tram11 te garantiramo dobru zabavu.

U planu su koncerti i spotovi... Rolaj!!!

FOTO: BLACKOUTHIPHOP.COM