LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Omni media

„Youtuberizacija” – od Mice Trofrtaljke do Daniela Middletona

Od Mice Trofrtaljke do video materijala o Minecraftu, YouTube je prepun sadržaja kojima već odavno konkurira televizijskom sadržaju. Neki od kreatora YouTube sadržaja godišnje okreću milijunske iznose. Najplaćeniji youtuber prošle je godine okrenuo čak 16,5 milijuna dolara.

Od Mice Trofrtaljke do video materijala o Minecraftu, YouTube je prepun sadržaja kojima već odavno konkurira televizijskom sadržaju. Neki od kreatora YouTube sadržaja godišnje okreću milijunske iznose. Najplaćeniji youtuber prošle je godine okrenuo čak 16,5 milijuna dolara.

Prošlo je trinaest godina otkako je Jawed Karim objavio prvi video na YouTubeu – snimku od 18 sekundi u kojem gleda slonove u zoološkom vrtu u San Diegu. Svakog se dana izvrti pet milijardi klikova na YouTubeu, trideset milijuna ljudi ga posjeti te se svake minute uploada oko 300 sati videomaterijala, bilo da se radi o Despacitu, life coachingu ili Mici Trofrtaljki. Prošla su vremena kada je bilo potrebno pojaviti se na televiziji da bi uspio u životu, danas je za to dovoljan „samo” YouTube. Zašto navodni znakovi? Zato što je prošle godine YouTube ukinuo zaradu za kanale koji imaju manje od 10 tisuća pregleda te je sada potrebno barem 500 tisuća ili više redovnih posjetitelja te pretplatnika kako bi se moglo zarađivati na YouTubeu. Međutim, oni koji su stekli impresivniji broj sljedbenika mogu se kupati u novčanicama i hladiti se njima umjesto palminim lišćem. Najpopularniji youtuber na svijetu prošle je godine zaradio 16,5 milijuna dolara. Nikakva moćna cifra, za to se izgradi samo deset Bandićevih fontana.

U 2017. godini najplaćeniji youtuber bio je Daniel Middleton, koji je sa zarađenih 16,5 milijuna dolara maknuo s trona Felixa Kjellberga, poznatijeg pod imenom PewDiePie. Ovaj Britanac, poznatiji pod pseudonimom Dan TDM (The Diamond Minecraft), pretežno je svoj youtuberski zanat brusio pomoću popularne igrice Minecraft. Njegov kanal uglavnom posjećuju djeca u dobi između pet i deset godina, a za jedan video mu u prosjeku treba desetak sati, ne računajući vrijeme koje ulaže u komunikaciju s obožavateljima. Osim što mu je dijeljenje savjeta za igranje Minecrafta omogućilo svjetsku slavu, ova sandbox videoigra spojila ga je s Jemmom, youtubericom s kojom je u braku od 2013. godine Njegovi videi pregledani su više od 10 milijardi puta, među kojima samo „živopisni” video u kojem ždere jelly beanse ima oko 5 milijuna pregleda.

Zahvaljujući igricama, u parama se grca i Evan Fong sa svojim kanalom VannosGaming, koji trenutno ima oko 5 milijuna pretplatnika više od Middletona, čak oko 22 milijuna, te je zaradio 15,5 milijuna dolara u prošloj godini. U svojim videima ima swaga, od raznoraznih kompilacija scena iz GTA 5 do igranja Call of Dutyja. Drugačijeg štiha su blizanci Cory i Coby koji uz još tri najbolja prijatelja klepaju videosnimke za kanal Dude Perfect. Snimkama u kojima nabacuju trikove u kuglanju, s figdet spinnerom, u kojima se bave stereotipima o ljudima koji idu u teretanu i tako redom, zaradili su 14 milijuna dolara.

Interesantni ulazak u YouTube svijet imao je spomenuti Šveđanin Felix Arvid Ulf Kjellberg. Naime, 2010. godine Felix je još bio student koji se zaposlio kao prodavač hot dogova kako bi si mogao priuštiti opremu za snimanje. Prosječni siroti balkanski student pomislio bi kako je Skandinavcima sve na dlanu, no Felixu roditelji nisu htjeli priuštiti potrebne tehnikalije jer su to smatrali besmislicom. Na kraju je odlučio odustati od inženjerskog fakulteta kako bi se posvetio gejmanju i objavljivanju videa. Nije pogriješio. Svoju karijeru nije bazirao isključivo na komentiranju videoigara već ih je i sam nekoliko napravio, autor je bestsellera This Book Loves You, a izbacio je i liniju čarapa. Jei.

Felix nije jedini youtuber koji je odustao od studiranja. Od mastersa je odustala i Lily Singh koja vodi kanal pod imenom IISuperwomanII. Nesuđena studentica psihologije krenula je u jubito biznis kako bi se riješila depresije te se u svojim snimkama šali na račun roditelja, reklama, brineta, plavuša i tako dalje. U prošloj je godini zaradila 10,5 milijuna dolara. Koliko je relevantna u viralnom svijetu ne govori samo ova fina svota već to potvrđuju i činjenice da je gostovala kod Jimmyja Fallona te je snimila dokumentarac. U klubu najplaćenijih youtubera u prošloj godini nalaze se još Logan Paul, Mark Fischbach i kanal RyanToysReview, na kojem šestogodišnjak testira igračke.

Za objektivnost ionako nitko više pretjerano ne mari, stoga ću istaknuti svog favorita. Jedna od prvih YouTube senzacija leži u imenu Smosh, kanalu koji su pokrenuli Ian Hecox i Anthony Padilla. Prava poslastica za gejmere, a i one koji nisu ni wannabe gejmeri poput mene, su snimke pod nazivom Honest Game Trailers. Riječ je o trailerima koji su, ne biste nikada pogodili, iskreni. Primjerice, trailer za Simse opisuje načine kako se možete riješiti neželjenih članova obitelji (čak su i oni neskloni sadizmu ponekad zatvorili nekog Simsa u prostoriju s otvorenim kaminom i puno biljaka ili ga ostavili u bazenu bez stepenica za izlaz). Poput Felixa, svoju djelatnost proširili su i na neke druge osim snimanja videa za YouTube pa su tako za Netflix snimili film Smosh: The Movie. Ian i Anthony imaju preko 22 milijuna pretplatnika te su prvi youtuberi koji su u Madame Tussaudsu dobili svoje voštane figure.

Usporedba strane YouTube scene s onom hrvatskom jednaka je usporedbi moći Darth Vadera s moćima Medvjedića dobra srca. Naravno, suvislo nas je uspoređivati sa strancima koji imaju mnogobrojniju publiku te koji imaju jače oglašivače i sponzore iza sebe. Međutim, žalosno je što je kod naših najgledanijih youtubera prisutno kopiranje onih stranih: bilo da se radi o formi videa ili o skidanju iritantnog smijeha. Svaka čast Davoru Gerbusu na fenomenalnom uspjehu u našim krajevima, no ne znam koliko se može pohvaliti inovativnošću u svojim snimkama.

Sve u svemu, YouTube je kao fenomen iznjedrio mnoge zvijezde. Vjerojatno je prije mnogima bilo nezamislivo da će se moći zarađivati tako što igraju igrice i komentiraju ih. Ili snimiti video o trendovima koje želimo ili ne želimo vidjeti u 2018. godini. Ili jesti kaktuse poput L.A. BEASTA. O čemu god da se radilo, impresivno je da su takve banalnosti zauzele bitnu ulogu u globalnoj svijesti. S druge strane, iza tih banalnosti leže sati i sati truda oko snimanja i montaže, čega mnogi nisu svjesni, i to je razlog zašto su svi ti ljudi vrijedni divljenja. Makar iritantno skvičali u svojim videima, bili skloni pretjeranoj euforiji kao da snimaju reklamu za spacebag ili se dičili svojom elokventnošću, a svaka druga im je „whatever.” Kako god, budite svjesni da ne trebate biti nadnaravno talentirani ili inteligentni da biste ostvarili uspjeh. Ako je Goreta mogao napraviti vrhunsku pjesmu od komentara s 24sata, možete i vi od ničeg napraviti sve. Ništa ili sve, samo tako je, rekli bi Saša, Tin i Kedžo.

U nastavku pogledajte jedan od blistavijih primjera s hrvatske YouTube scene. 2Kitice i jedan od njihovih svježijih uradaka – THOMPSON in REAL LIFE.

FOTO: FLICKR