Patricija Panić

Svako Instagram iskustvo je novo iskustvo, svaka prepirka je novi Story

Social networks

Zašto očekujemo od djece da se znaju snalaziti na internetu, da znaju razlučiti dobro od lošeg i da znaju razvijati svoj stav, a ne slijepo pratiti sve što vide i čuju, kada to ne možemo ni sami?

Logging out. Disconnecting. Erasing myself from the face of Earth.

Ne znam zašto se najveća drama vezana uz internet i sve njegove loše strane veže uz djecu kada su najveći problem oni stariji. O ovome stariji dalo bi se raspraviti kada je u pitanju mentalna zrelost. Zašto očekujemo od djece da se znaju snalaziti na internetu, da znaju razlučiti dobro od lošeg i da znaju razvijati svoj stav, a ne slijepo pratiti sve što vide i čuju, kada to ne možemo ni sami?

Brbljava kakva jesam, nedavno sam se našla u prilično zanimljivoj situaciji na Instagramu jer sam komentirala objavu u kojoj sam zapravo u 70% komentara pričala o svojoj rutini, a u ostatku o nečijem ponašanju. Jedna blogerica voli puno vremena na svojemu profilu posvetiti jednom kozmetičkom proizvodu koji je prema njoj, dalo bi se zaključiti, najveće zlo koje je čovjek mogao stvoriti. Možda biste pomislili da se radi kakvom zločinu, ali ne, radi se o kozmetičkom proizvodu. Ta ista blogerica upućuje ljude u to što da koriste kako bi popravili svoje problematično stanje kože, uvijek s napomenom da ne koriste taj jedan proizvod koji toliko mrzi. Ista blogerica ima par tisuća pratitelja koji bacaju srceta na njezine objave, također ima i dosta pozitivnih stvari koje kaže i radi, prošla je u životu kroz neke ružne stvari pa mi upravo zato nije jasno odakle joj još prostora za nerazumijevanje i nespremnost na normalnu raspravu, nego ima potrebu nekoga nazivati idiotom.

IZVOR: GIPHY

Zašto o ovome pričam? Ne radi se ni o toj blogerici ni o tom kozmetičkom proizvodu, nego o licemjerju i o ispiranju mozga koje je toliko prisutno na društvenim mrežama, toliko da ljudi ni ne primjećuju što se događa, ali krenu okolo propovijedati nešto što su čuli od nekoga jer bi to možda mogla biti istina. Zašto spominjem licemjerje? Zato što ta osoba koristi popriličnu količinu šminke, ali ne piše u opisu slike o štetnosti iste. Zato što, da njoj netko tupi o tome koliko je šminka štetna za kožu, vrlo vjerojatno bi mu pokazala srednjak, no ona može učiniti što ju je volja, ali ako joj slučajno uputite komentar u kojemu ju kritizirate, završili ste na Storyju. Ona čak ni ne primjećuje da je to dobra stvar jer će vas par tisuća ljudi više čuti, par tisuća ljudi možda stati i promisliti prate li je zbog toga što se lijepo šminka, što voli nekoga prokomentirati ili što voli nekome pomoći te na osnovu toga ne odobravati svaku stvar koju ta osoba kaže ili učini. Ne radi se o jednoj određenoj blogerici, ne radi se ni o blogericama općenito, radi se o tome da naučite stati i razmisliti prije nego krenete prenositi tuđe riječi kao da su nešto najtočnije na svijetu. Da naučite ne vjerovati u nešto na osnovu tuđih stavova, nego da znate kritički promisliti i sami dokučiti radi li se o nečemu istinitom, neistinitom ili o nečemu što je potrebno detaljnije istražiti. Radi se, također, i o tome da znate da je u redu iznijeti svoje mišljenje i da se toga ne trebate bojati, ali da isto tako ne morate ljude ubijati u pojam tim mišljenjem sve dok vam se oni ne prilagode i da ne doživljavate tuđe komentare odmah kao napad, bez da prvo razumno i smireno pokušate raspraviti o toj temi, ne ponašajući se pri tome kao da ste peti osnovne. Ako uistinu želite nekome pomoći, razmislite je li korisnije profil tada koristiti u svrhu nagovaranja ljudi da prestanu nanositi drugima zlo, bar u jednoj od 50 objava i Storyja. Ako vas zanima kozmetika, pokušajte drugima objasniti da ne koriste šminku isključivo kao masku koja im pomaže da se sakriju od stvarnih problema ili kompleksa koji ih muče, što je jedna od onih dobrih stvari koje je blogerica napomenula, nego kao nešto u čemu uživaju, što im dopušta da se poigravaju sobom, pokažu svoju umjetnost šminkanja. Nemojte ih nazivati nekim uvredljivim nazivima jer koriste ili misle drugačije od vas, čak ni kroz šalu. Razmislite možete li biti nježniji ili koristiti drugačiji pristup. Ukoliko pomognete pet osoba, a pri tome pet osoba kažete odjebi, jeste li stvarno postigli duševni mir i izgradili sebe kao osobu?

Prvo poradite na sebi, onda pomozite drugima. Nemojte padati odmah na tuđa mišljenja, razmislite svojom glavom, možda se ispostavi da su bili u pravu, ali sada ćete to znati sigurno, na osnovu onoga što ste sami proučili ili saznali. Nemojte ni meni vjerovati na prvu, razmislite sami ima li uopće išta od ovoga smisla i hoće li vam ikada biti korisno, možda samo gubim vrijeme i odgađam učenje. Odjavite se, isključite internet na pet minuta i uključite mozak.

IZVOR: Studentski.hr

 

 

Komentari na članak

Vezani članci

Meuz, naslovna

Model European Union Zagreb 2017.

Postanite zastupnik, ministar ili novinar u simulaciji rada europskih institucija

Sudionici će poboljšati svoje govorničke vještine, znanje engleskog jezika, znanje o Europskoj uniji te će ujedno imati priliku biti dio strukturiranih dijaloga gdje će razgovarati s brojnim stručnjacima.

Andrej Hanzir, CareerCentar

Edukativna platforma

Pokrenut CareerCentar, prva hrvatska društvena mreža za povezivanje poslodavaca i posloprimaca

Iz EU fondova pristiže 1 300 000 kuna za napredno tehnološko rješenje, svojevrsnu društvenu mrežu edukativnog karaktera koja će osnažiti ljude u Hrvatskoj za ulazak na tržište rada.

Škola o medijima 2014

SKAC_ST

Škola o medijima 2014: „Mladi u javnom prostoru medija“

Od 22. do 28. rujna 2014. godine u Sveučilišnoj knjižnici u Splitu održat će se Škola o medijima, a ovogodišnja tema je „Mladi u javnom prostoru medija“.

Google+ zbirke

Google+ postao Google Photos and Streams

Jednako sučelje s novim mogućnostima na mreži Google+

Google+ odsada postaje sličniji Pintrestu te se u potpunosti okreće fotografiji, streamovima i komunikaciji korisnika.

Štedopis

Nagradni natječaj

Edukativna Online plaćanja nagrađuju mlade s 1000 kuna na tjednoj bazi

Pozivaju se mladi željni znanja i učenja da se odazovu programu financijskog obrazovanja Online plaćanja. Do kraja nagradnog natječaja dijele se još dvije tjedne nagrade od 1000 kuna, a svaki dan 100 kuna.