LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Pisanje kao rad

Što sve možete biti ako volite pisanje

Možda volite pisanje, no ne vidite se u novinarskoj ili spisateljskoj karijeri. Ako je tako, to ne znači da pisanje ne mora biti vaš primarni način zarade. Donosimo vam karijere kojima se možete baviti ako volite pisati.

Možda volite pisanje, no ne vidite se u novinarskoj ili spisateljskoj karijeri. Ako je tako, to ne znači da pisanje ne mora biti vaš primarni način zarade. Donosimo vam karijere kojima se možete baviti ako volite pisati.

Sjećate li se Gilmorica? Glavna junakinja Rory Gilmore oduvijek je voljela pisati i s tom mišlju vodiljom planirala je svoju karijeru. Od srednje škole, sanjala je o tome kako će jednog dana postati novinarka. Htjela je dokumentirati svijet oko sebe i nešto promijeniti. Radila je u školskim novinama u svakoj školi koju je pohađala, a svog profesionalnog idola pronašla je u CNN-ovoj novinarki Christine Amanpour.
 
Ako ste na Netflixu pogledali nastavak Gilmore Girls: Year in a Life znate kakvu je karijeru u svojim kasnijim godinama Rory doista imala, ako niste, samo preskočite ovaj paragraf. Rory je bila ponuđena pozicija profesorice u srednjoj školi, a sve kako bi ona nedugo zatim odlučila kako je najbolji izbor za nju okušati se u pisanju romana. U slučaju da volite pisanje, ovo su neke karijere u kojima se možete pronaći ako kao Rory ne završite u novinarstvu.
 
Content Marketing (CM)
Jeste li vidjeli nedavne pozive za prijavu na Studentski.hr? Ako jeste, onda ste sigurno vidjeli i riječi CM. Ako ne znate što one doista znače, ne brinite, otkrit ćemo vam. Oni ljudi koji se odluče za content marketing svoje vrijeme provode kreirajući brand i sadržaj medijskih platformi poput blogova, društvenih mreža ili YouTube kanala. Novinarstvo, kada ga se obavlja kako treba, u potrazi je za istinitom pričom. Želja novinarstva je držati zrcalo pred društvom. Ponekad je tu kako bi pomoglo, nekad educiralo, ali svakako i izložilo nepravdu navidjelo. Novinar prezentira različite strane priče i uvijek se trudi ostati objektivan. Content marketing, kada ga se obavlja kako treba, radi za ljude i organizacije koje su ih angažirale. Ne pišu reklame, nego pišu na način jednostavan i čitljiv ljudima branda za koji rade. Oni trebaju imati nešto novinarsko u sebi, no jednostavno trebaju hodati u drugačijem smjeru. CM-ovi proizvode zanimljive multimedijske sadržaje. U ovom poslu treba uvijek biti kreativan i inovativan, jer će svaki zadatak od vas tražiti nešto novo. 
 
 
Izvor: Flickr/Jason Howie
 
Psiholog
Ovo će zahtijevati poseban fakultet, ali garantiramo vam da ćete puno pisati. Psiholozi provedu puno vremena pišući o mentalnom zdravlju. Ako pogledate online, vidjet ćete na stotine članaka o mentalnim poremećajima i tome kako im pomoći koje su napisali psiholozi. Pisanje pomaže psiholozima kako bi lakše doprli do većeg broja ljudi.
– Odlučna sam oko toga da prijeđem put do snage unatoč preprekama i željna toga da svi pronađu sreću u životu. – kaže dr. Jude Miller Burke, autorica i psihologinja koja i sama svjedoči povezanosti ove dvije profesije.
 
Scenarist
Kada o tome razmislimo, uvjereni smo kako su nam šanse da pišemo scenarij za televiziju ili filmsko platno gotovo nemoguće. No ako ste jedan od onih koje su oduvijek opisivali kao kreativne i uporne, možda je ovo nešto u čemu biste se mogli okušati. Scenaristi moraju znati kako napisati dobru priču, kako s lakoćom pretvoriti akciju u precizne riječi na papiru. Kao scenarist moguće je da pišete za filmove, televizijske serije, reklame ili video-igre. Stvar nije samo u tome da trebate napisati zanimljiv i prirodan dijalog jer neke scene možda uopće neće niti imati dijalog. U svojoj srži, pisanje scenarija najviše je o tome kako prezentirate vizualnu priču. Naravno, s puno deskriptivnih detalja. 
 
Akademska karijera
Možda izgleda kao da je profesorima lako, naposljetku, vi ste ti koji se dosađujete pedeseti put na predavanju. Sve što profesor treba je pojaviti se jednom ili dva puta tjedno na predavanju, stati ispred vas i pričati – satima. No, to baš i nije tako lako kao što izgleda. Profesori provode većinu svog vremena u istraživanju, a zatim u silnom trudu kako bi objavili svoj znanstveni rad. Stoga, ako volite pisati i istraživati, a usto niste neopisivo sramežljivi – mogli biste naporno raditi i jednog dana i sami dosađivati nekim budućim studentima. Također, ne dajte se prevariti, akademska karijera uopće ne mora biti dosadna niti restriktivna, zapravo je slobodnija nego se čini. Možete se specijalizirati za ono što vam najbolje leži. Izbor je na vama. 
 
 
Profesorica i studenti, FOTO: Wikipedia
 
Odnosi s javnošću (PR)
Odnosi s javnošću nalikuju reklamiranju. Zadatak PR službe bilo koje tvrtke jest da javnosti proda pozitivnu sliku svog klijenta ili branda kojeg zastupa. Većina njihovog posla vrti se oko toga da onima koje zastupaju naprave mjesta u medijima. Baš zbog toga PR stručnjaci moraju biti izvrsni pisci. Suki Mulberg Altamirano, osnivačica Lexington Public Relations kaže: „Dobro pisanje ključno je za uspjeh u bilo čemu povezanom s medijima. To je tržište na kojem se stalno natječete sa svojom vještinom pisanja – od pisanja prijedloga do kreiranja dijaloga između medija i klijenata.'' Ako znate druge nagovoriti da postupe onako kako vi to želite i brzi ste u pisanju, ovah je posao za vas. 
FOTO: PIXABAY