LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Zapošljavanje nakon fakulteta

LinkedIn profil – kako treba izgledati i zašto ga imati

Mnogi poslodavci prilikom postupka selekcije kandidata koje će zvati na razgovor za posao pretražuju LinkedIn. Donosimo vam savjete kako kreirati dobar Linkedin profil i stvoriti svoj poslovni imidž prije prilike za intervju uživo.

Mnogi poslodavci prilikom postupka selekcije kandidata koje će zvati na razgovor za posao pretražuju LinkedIn. Donosimo vam savjete kako kreirati dobar Linkedin profil i stvoriti svoj poslovni imidž prije prilike za intervju uživo.

Visoka stopa nezaposlenosti mladih, iseljavanje, godine provedene na burzi, niske plaće, nedostatak iskustva i nemogućnost dobivanja posla u struci nakon diplome problemi su koji čekaju svakog hrvatskog studenta. Iako spomenuti problemi jesu kompleksni, ipak postoje načini na koje mladi u Hrvatskoj mogu poboljšati svoj položaj u društvu. U novoj seriji članaka portala Studentski.hr, Zapošljavanje nakon fakulteta, donosimo vam detaljne informacije, korisne savjete i iskustva drugih uz koje pronalazak posla nakon fakulteta neće biti nemoguća misija. Uz dobro motivacijsko pismo, o čemu smo već pisali, ono što će vaš CV učiniti bogatijim, jest i LinkedIn profil

LinkedIn je najveća poslovna društvena mreža s preko 200 milijuna korisnika među kojima su mnoge firme koje traže zaposlenike. Sve više poslodavaca u svoje oglase za posao dodaje kriterij ili opciju prijavi se s LinkedInom. Korištenje LinkedIna nije isto kao isto što i korištenje drugih društvenih mreža. Nije mu cilj da dodate svoje prijatelje, objavljujete selfije i fotografije svojih mačaka (osim ako vaša karijera ne ide u tom smjeru), već je način da se predstavite u poslovnom svijetu, da poslodavac dobije priliku procijeniti vas kao potencijalnog budućeg zaposlenika i da se olakša komunikacija između poslodavca i posloprimca.

Zašto ga kreirati?

40% ukupnog broja korisnika svakodnevno posjećuje LinkedIn, ali jako mali broj korisnika zapravo kreira ili dijeli sadržaj. Poslodavac će imati priliku posjetiti vaš profil, vi ćete imati priliku pregledavati profile drugih ljudi i poslodavaca, i to bez obveze svakodnevnog ažuriranja. Ukratko, uz malo uloženog truda i vremena možete izraditi reprezentativan profil kojim ćete pokazati da ste spremni za ulazak u poslovni svijet. 


Vezano: Kako treba izgledati dobar LinkedIn profil


Kako napraviti dobar profil?

Osnovne stvari za dobar profil gotovo svi znaju, a to su: odgovarajuća slika profila, puno ime i prezime, podaci za kontakt, dobar headline i summary. Nadalje, potrebno je navesti sve dosadašnje radno iskustvo (uključujući i volontersko). Sada vam donosimo dodatne savjete kako poboljšati svoj profil i kako se pobrinuti da vas željeni poslodavac primijeti.

  • Personalizirajte svoj URL

Uz upute koje je LinkedIn objavio možete brzo i jednostavno promijeniti adresu vašeg LinkedIn profila tako da umjesto čudnih slova i znakova piše: www.linkedin.com/in/imeprezime/. Kao i kod e-mail adresa, tko prvi zatraži određeno ime, on ga i dobiva.

  • Odaberite ključne riječi i vještine

Najbrže i najlakše ćete se predstaviti ako navedete nekoliko ključnih riječi koje vas najbolje opisuju. Trudite se navesti originalne vještine koje će vas istaknuti od ostalih i koje su relevantne za poslove za koje se prijavljujete. 

  • Navedite osvojene nagrade i stečene certifikate

Osim svih dosadašnjih iskustava potrebno je navesti sve svoje uspjehe u obliku nagrada ili certifikata. Ponekad jedna sitnica učini razliku u očima poslodavca.

  • Navedite preporuke

Za kvalitetan bi profil trebalo imati minimalno 5 preporuka, ali bi također trebalo napisati nekoliko preporuka svojim poznanicima ili suradnicima kako biste si povećali vidljivost.

  • Aktivnost u LinkedIn grupama

Osim samog članstva u grupama koje smatrate zanimljivima i u kojima možete nešto naučiti, komentiranjem i lajkanjem objava povećavate i svoju vidljivost.

  • Slijedite željenog poslodavca na LinkedInu

Željeni poslodavac može vrlo jednostavno provjeriti slijedite li ga ili ne. Nadalje, slijedite barem pet ljudi koji rade za tog poslodavca kako biste izgledali bolje u očima poslodavca i kako biste pokazali da ste istražili tvrtku. Možete i personalizirati svoj zahtjev za kontaktom kako bi potencijalni poslodavac znao da ste ozbiljni.

Što treba izbjegavati?

Ako želite imati dobar profil koji će vas dovesti do željenog posla, postoje neke stvari koje treba izbjegavati:

  • avatar – profil bi trebao sadržavati vašu pravu fotografiju, po mogućnosti nedavno fotografiranu
  • korisničko ime – koristite svoje pravo ime i prezime pri izradi profila, a ne nadimke ili lažna imena. (Ako želite provjeravati tuđe profile, postoje načini da se to napravi anonimno.)
  • predloženi tekst – ne ostavljajte predloženi tekst ili praznine, već utrošite nekoliko minuta da napišete nešto originalno
  • nedovršen profil – ne samo da će vas LinkedIn neprestano podsjećati da ga popunite do kraja, već će vas i poslodavac lakše pronaći ako imate sve ispunjeno.

Iako vam LinkedIn profil neće sam po sebi donijeti posao, pomoći će vam da izgradite svoj poslovni imidž te proširite svoju mrežu poslovnih kontakta, a u današnjem svijetu, u kojem svi govore o važnosti networkinga, to je i više nego bitno. 

FOTO: PIXABAY