Recenzija bajke Dejana Aćimovića

Eric Cantona i Anđelka Ramljak spasili film „Anka” od katastrofe

„Anka” je dječja bajka o djevojčici iz sirotišta koju posvaja bogata rođakinja. U filmu glumi slavni nogometaš Eric Cantona koji je „ukrao show” ispred sjajne Anđelke Ramljak i potencijalne zvijezde u nastajanju Cvite Viljac.

Eric Cantona, prema mišljenju mnogih najbolji nogometaš koji je nosio dres Manchester Uniteda, zvijezda je filma Anka redatelja Dejana Aćimovića, koji možete pogledati u CineStaru. Francuz je ukrao show ispred sjajne Anđelke Ramljak i potencijalne zvijezde u nastajanju Cvite Viljac, kćeri glumice Ecije Ojdanić. Nevjerojatno, ali istinito zvuči činjenica da je nekoć bad boy svjetskog nogometa utjelovio ulogu Brazilijanca te pričao cijelo vrijeme na koliko-toliko tečnom hrvatskom jeziku, što je uistinu impresivno.

No, ostatak glume ili radnje filma se ne bi mogao tako opisati pošto je sve bilo daleko od impresivnog. Jedna od rijetkih svjetlih točaka filma bila je trenutno prilično nepoznata Anđelka Ramljak. Sjajno je odradila ulogu brižne seoske žene imenom Milka i na temelju toga moglo bi se reći da joj se u budućnosti jako dobro piše.

Ali, ipak krenimo redom. Za one koji nisu upoznati s radnjom ovog filma, riječ je o dječjoj bajki koja je smještena u srednjoj Europi početkom prošlog stoljeća, što objašnjava neprirodni govor 90% glumaca koji zvuče kao da su svi redom profesori hrvatskog jezika. Upravo zbog toga gluma u filmu izgleda i zvuči neprirodno, no možda je i stvar u tome što se današnji hrvatski puk navikao više na holivudske nego domaće filmove.

Glavna glumica je već spomenuta 12-godišnja Cvita Viljac. Ona je utjelovila mladu djevojčicu Anku koju iz sirotišta u kojem se nalazi spašava zločesta i pomalo luda rođakinja koju glumi Linda Begonja. Naravno, zbog sve te ludosti i fizičkog nasrtaja Anka odluči ponovno pobjeći u sirotište, ali ne pronalazi put natrag nego greškom dolazi do ciglane koja je okružena čudnovatom šumom.

Za razliku od lude rođakinje, Anka ovdje nailazi na ljubazno gostoprimstvo svih osim šašavog i ponekad pijanog Brazilijanca kojemu nije do smijeha. On je sam svoj čovjek i nije mu stalo što o njemu misli bilo tko, a to pokazuje u načinu kako se ponaša prema gazdi ciglane koji je, budimo realni, pravi snob ili douchebag kako bi rekli Ameri.

Sve je to donekle normalna radnja i prava zavrzlama započinje kada Anka odluči uštetati u šumu koja je magična, ali samo za one koje imaju bujnu maštu. Tamo susreće male i velike divove, vilenjake, pričljiva drveća te izuzetno jako jezive žene zmije čija je lica vrlo teško izbrisati iz pamćenja. Ovaj je film namijenjen za djecu, ali dijete u meni nije bilo oduševljeno, no tko zna. Možda su današnja djeca nešto jednostavnija bića. U ovom filmu sve to bajkovito nije imalo smisla za glavnu radnju koja je usmjerena prema stvaranju ljubavi između Brazilijanca i Milke.

Sve u svemu, film su spasili Eric Cantona, Anđelka Ramljak te Rade Šerbedžija u cameo ulozi javnog bilježnika. Cvita Viljac mora još puno špinata pojesti kako bi uspjela s glumom, tako da se zasada sigurno treba držati škole. Ovo gotovo vjerojatno neće biti jedno od najboljih filmova hrvatske kinematografije, ali sigurno treba čestitati Dejanu i Tatjani Aćimović koji su uspjeli u malu Hrvatsku dovesti velikog kralja Erica.