LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Red, rad i disciplina

10 savjeta kako prestati tratiti vrijeme i povećati produktivnost

Jeste li se ikada osjećali kao da vam 24 sata u danu nisu dovoljna? Uvijek žurite i skačete s jedne obveze na drugu bez uzimanja pauze? Imate li osjećaj kao da tratite vrijeme?

Jeste li se ikada osjećali kao da vam 24 sata u danu nisu dovoljna? Uvijek žurite i skačete s jedne obveze na drugu bez uzimanja pauze? Imate li osjećaj kao da tratite vrijeme?

Jedna anketa provedena u Sjedinjenim Američkim Državama pokazala je kako 61% zaposlenih Amerikanaca tvrdi da nema dovoljno vremena kako bi radili ono što žele. Povrh svega toga, čak 68% ljudi osjeća da se ne stigne dovoljno odmoriti. No je li to stvarno rezultat toga što su prenatrpani obvezama? Ili je to pak posljedica lošeg upravljanja vremenom?

Naime, u SAD-u je zauzetost istovremeno postala nekom vrstom statusnog simbola. Ako postoji i najmanja šansa da tratite vrijeme, možda sami sebe preopterećujete s više obveza nego što vam je to uistinu potrebno. Razmislite o tome kako provodite vrijeme, zabilježite i počnite raditi na tome. Možda upravljanje vremenom nemate u malome prstu, ali svakako postoje načini kako da postanete produktivniji, odnosno nađete vremena za odmor.

Ponekad vam se čini kako stvari koje nas ometaju uzimaju samo nekoliko sekundi, ali istraživanja su pokazala kako nam treba više od 23 minute kako bismo povratili fokus i koncentraciju nakon što smo smeteni. Stvari kao e-mailovi i instant-poruke odvući će vas od onoga na što se trebate usredotočiti. Isključite ih, budite offline nekoliko sati, što će zasigurno utjecati na vašu produktivnost.


FOTO: Pixabay

1. Društvene mreže. Ugodno ste se smjestili za radnim stolom. Otvorili laptop ili knjigu, pripremili bilješke. I onda mobitel počne zvoniti i vibrirati, stižu poruke itd. Počnite pratiti koliko vremena trošite na društvenim mrežama. A trošite ga sigurno – od skrolanja, preko lajkanja do naslikavanja za Instagram story. Pokušajte analizirati vrijeme provedeno online i shvatiti zašto trošite toliko vremena na istima. Svijet neće propasti ako na nekoliko sati odete offline.

2. Recite ne. Ponekad je teško, ali neodlazak na kakvo okupljanje uštedjet će vam vrijeme koje možete provesti radeći nešto korisno za vas. Kada biste ponekad rekli ne, mogli biste osloboditi sate. Pritom budite pristojni i sigurno neće biti nikakvih negativnih posljedica.

3. Brže donosite odluke. Svaka minuta koju provedete razmišljajući, premišljajući se i analizirajući potencijalno je odbačena minuta.

4. Uzmite pauze. Usred vašeg radnog dana sasvim je prirodno pomisliti kako će još jedan sat proveden na poslu sigurno utjecati na vašu produktivnost. Neće. Radom bez pauze ostat ćete bez koncentracije, a naizgled jednostavni i kratkotrajni zadatci mogu se pretvoriti u sve samo ne jednostavne i brze.


FOTO: Unsplash

5. Ne žalite se. Svi se s vremena na vrijeme vole požaliti, ali što imate od toga? Žaljenjem nećete popraviti situaciju i ono vas neće oraspoložiti što znači da time tratite dragocjeno vrijeme. Umjesto kukanja, poduzmite nešto.

6. Povjerite zadatke drugima. Možda mislite da ćete potrošiti puno više vremena dok naučite druge nego da sami obavite zadatak. To može biti istina, ali ono je istovremeno dugotrajna strategija, odnosno investicija koja će vam uštedjeti vrijeme.

7. Jedno po jedno. Dokazano je kako multitasking može biti itekako štetan za vas. Efikasnija je opcija raditi stvar po stvar jer ćete imati više koncentracije, manje ćete podlijeći stresu oko najobičnijih zadataka, a i oni će biti kvalitetnije odrađeni.

8. Očistite i organizirajte prostor. Organizacija je jako važna. Kako biste pronašli neku informaciju ili stvar, ponekad vam treba i do 5 minuta, a kako biste sve organizirali, potrebno vam je manje od sat vremena što će vam zasigurno dugoročno uštedjeti vrijeme.

9. Prizemljite se. Često ste u potrazi za stvarima koje će vas motivirati kako biste bili najbolja verzija samoga sebe. Takve stvari također mogu vršiti određen pritisak na vas što može rezultirati neproduktivnošću. Još je gore što možete doživjeti razočaranje ukoliko ne ispunite neke stvari. Prizemljite se, budite realniji i fokusiraniji, efikasnije iskoristite svoje vrijeme.

10. Pazite na odabir riječi. Kada tvrdite da ste zauzeti, vjerojatno ne mislite na male obveze koje su sastavni dio vašeg dana ili na neke druge manje zadatke koje možete obaviti, ali dan neće propasti ako ih i odgodite. Promjena pristupa i izbora riječi može vam pomoći obratiti pozornost na sve one sitne stvari koje crpe vaše vrijeme. Umjesto Prezauzet/a sam recite Ovo mi trenutno nije prioritet. Ovo je zapravo mali trik pomoću kojeg ćete shvatiti koji su vaši prioriteti.


FOTO: Pixabay

Mnoge strategije od vas traže promjenu navike ili stvaranje nove što svakako nije lagan zadatak bez obzira koliko ćete mu se posvetiti. Na svu sreću, poboljšanje svijesti o ovim problemima već je pola bitke i bilo koji korak da poduzmete kako biste nadjačali te probleme svakako će imati efekt na vašu produktivnost i balans između posla i života.

FOTO: PIXABAY