LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Zagrebu

Studenti obilježavaju Tjedan restorativne pravde

Projektom je planirano provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili.

Projektom je planirano provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili.

Cilj projekta Izvansudska nagodba: Što znamo i što trebamo znati, kojeg provode studenti diplomskog studija socijalne pedagogije Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, jest predstavljanje izvansudske nagodbe u Tjednu obilježavanja restorativne pravde, u studenom. Projektom se planira provjeriti koliko je javnost upoznata s pojmom restorativne pravde i izvansudske nagodbe, što će na kraju biti i prikazano u kratkom videu kojeg su studenti pripremili. Osim toga, samim projektom predviđeno je prethodno navedene pojmove i koncepte približiti široj javnosti, i to prvenstveno kroz pružanje informacija o prednostima njihove provedbe u hrvatskom maloljetničkom zakonodavstvu.

Restorativni (obnavljajući) pristup u svoj fokus stavlja oštećenika i zajednicu te mu je cilj njihovo vraćanje u prijašnje stanje, odnosno nadoknada štete nastale počinjenim kaznenim djelom. U ovakvom je pristupu temeljno uvjerenje da stranke u postupku nisu samo počinitelj kaznenog djela i stručnjaci, već i oštećenik i zajednica, stoga je za primjenu intervencija vezanih za ovaj pristup neophodna suradnja i koordinacija među svim sudionicima.

Za ovaj je postupak karakteristično da dolazi do promjena pozicija sudionika. Oštećenik, odnosno žrtva postaje aktivni sudionik u pronalaženju zadovoljavajućeg rješenja, počinitelj iz pasivnog izbjegavanja prelazi u poziciju aktivnog preuzimanja odgovornosti. Kroz restorativni pristup zajednica aktivno podržava oštećenika i utječe na ponašanje počinitelja, a stručnjak, to jest, medijator kao treća, neutralna osoba postupno prenosi inicijativu na obje uključene strane čime omogućuje kvalitetno zajedničko traženje rješenja sukoba.

Ovim projektom želi se pokazati javnosti da restorativna pravda i izvansudska nagodba, kao njezin oblik u hrvatskom maloljetničkom zakonodavstvu, predstavljaju bolji i uspješniji način ublažavanja posljedica kaznenog djela za počinitelja, žrtvu i zajednicu. U konačnici, potiču korištenje zajedničkih snaga kako bi se pronašao način da nastala situacija rezultira krajnjom mogućom dobrobiti svih uključenih strana.

Svjetski tjedan restorativne pravde obilježava se od 15. do 22. studenog 2015. godine Dodatne informacije o studentskom projektu možete pronaći na poveznici.

FOTO: FACEBOOK/UISN