LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
DIPMOD_04

FOTO: Studenti TTF-a pokazali su svoj talent na reviji diplomskih kolekcija

Održana je revija diplomskih kolekcija studenata TTF-a u kojoj su pokazali da svojim talentom tijekom i nakon studija mogu otvoriti mnoga vrata.

Održana je revija diplomskih kolekcija studenata TTF-a u kojoj su pokazali da svojim talentom tijekom i nakon studija mogu otvoriti mnoga vrata.

Kada studirate, većinom se morate sami pobrinuti za svoju karijeru. Već od samog početka studija, ako ste zaista zainteresirani za ono što studirate i želite se time baviti, trebali biste se raspitivati o natječajima, radionicama i slično. Jednom kada se pokrenete, shvatit ćete da postoji popriličan broj mogućnosti. Jedna je od takvih mogućnosti DIPMOD – modna revija diplomskih kolekcija studenata modnog dizajna. DIPMOD je finalni korak studiranja na Tekstilno-tehnološkom fakultetu uz pomoć kojeg mladi neafirmirani dizajneri javnosti pokazuju svoj rad. Na poznatim modnim fakultetima ovaj oblik prestavljanja studentskih radova već je dugogodišnja tradicija i odlična odskočna daska za mlade dizajnere. Ovogodišnji DIPMOD_04 održan je 28. svibnja, a predstavljeno je sedam diplomskih kolekcija studenata.

Kolekcija Technocratic Gipsyland Marka Petrića problematizira fenomen glokalnog. Odjevno polazište kolekcije Marko Petrić temelji na sukusu i udruživanju elemenata muške nošnje stavljajući je u kontekst Zapada, čime ona postaje antimodna i globalna. Kolekcija Reflections Božene Dejanović bavi se pitanjem zrcalne slike kao metafore identiteta. Odjevni predmeti referiraju se na minimalističku estetiku upotrebe zrcalne slike u umjetnosti i arhitekturi, pri čemu se princip zrcaljenja te stvaranje dvostrukih i višestrukih odraza nastoji iskoristiti kao dominatan oblikotvorni princip unutar kolekcije, a vidljiv je u printu, kroju i teksturi preplitanja materijala.

U kolekciji Machine Dijane Zagorac glavni je fokus na muškom odijelu koje u sebi utjelovljuje simbol moći (politika, muškarac, kapitalizam). Korišteno je ono iz second-hand dućana pa uz dekonstrukciju, koja prikazuje nepravilnost i pomak, prikazuje kritiku na postojeći sistem u kojem vlada potreba za nepotrebnom novinom i novcem. Šest prikazanih outfita problematizira pitanje neimaštine i konzumerizma te vječnu problematiku položaja žene u društvu u kojem je još uvijek čudno vidjeti ženu u odijelu, tj. ženu ravnopravnu muškarcu. The Working Class Vladimire Petrović bazira se na analizi i razradi radne uniforme kao simbola radničke klase. Primjenom suvremene dekonstrukcijske metode unisex karaktera radne uniforme kolekcijom se propituju odjevni predmeti kao statusni simboli u kontekstu identiteta i rodne jednakosti. Kolekcija Hybrid Identity Anđele Markušić bavi se hibridizacijom identiteta u kontekstu uzbudljive estetike selfie kulture. Kolekcija predstavlja dizajneričin komentar prekomjernog selfija kao fenomena samoreprezentacije preko postmodernih proizvoda i modne odjeće. Damir Begović bio je inspiriran narodnjom nošnjom te je tako na iznimno kreativan način prikazao stanje u Slavoniji u kolekciji Ex – Vonia.

Kolekcija Odyssey.M.162 Mateje Bosek inspirirana je aktualnim istraživanjima o mogućnosti života na planetu Marsu. Globalni terorizam, izbjeglištvo i migracije u posljednjih nekoliko desetljeća potaknuti ratnim razaranjima i kriminalom, otvaraju pitanje egzistencije i sigurnosti čovjeka. Primjenom ručnog rada, odnosno tehnikom sitotiska na jaknama, dobivena je željena tekstura tkanine kojom je ujedno stvoren virtualni osjećaj karaktera površine Marsa na tkanini, dok mreža kablova simbolizira tehnologiju o kojoj čovjek ovisi i koja mu omogućava potencijalni život na Marsu. Odjeća koja se prilagođava novoj atmosferi, gravitaciji i vremenskim uvjetima ujedno postaje ulična moda.

– Osnovna je ideja kolekcije Rebellious Silence primjena tradicionalne ženske haljine islamske kulture i njezine etničke vrijednosti na zapadnom teritoriju privremenih imigranata. Bogatstvo tradicionalne odjeće s područja Bliskog Istoka migracijom na Zapad gubi svoju vrijednost, štoviše negdje se u potpunosti zabranjuje. Principi primijenjeni u oblikovanju kolekcije u skladu su s normama Zapada i Istoka, što je ujedno i cilj ove kolekcije – način odijevanja, dok to služi svrsi i ostvaruje željene ciljeve, bez pretjerivanja ili izbjegavanja i narušavanja vjerskih normi i čiste ljudske prirode. Polazišna točka je tradicionalna odjeća/kostim s arapskog i iranskog područja iz 20. stoljeća. Konstrukcijom/dekonstrukcijom tradicionalne haljine nije izgubljena njezina vrijednost, već je dodatno naglašena; odiše modernošću, elegancijom, ženstvenošću, ali na suzdržan način. Kolekcija se prilagođava multikulturalnom stanju, poštivajući etnicitet koji pridonosi razvoju modernosti i razvoju zapadne kulture. - izjavula je M. Bosek za Studentski.hr.

Revija održana u Studentskom centru u Zagrebu okupila je i neka poznata lica, no svi prisutni ipak su jednoj kolekciji pružili posebnu pažnju, zabilježili svaku odjevnu kombinaciju iz kolekcije te ju na kraju nagradili velikim pljeskom. Riječ je o već spomenutoj kolekciji Ex – Vonia Damira Begovića koja je osim u SC-u, prvo mjesto zauzela i na natjecanju za mlade dizajnere održanom u Novom Zelandu. Ovi mladi dizajneri dokazali su da svojom angažiranošću i talentom mogu postići puno toga te su samim time uzor svima koji se žele upustiti u svijet mode, ali ih sprečava strah ili žele igrati na sigurno.

FOTO: STUDENTSKI.HR/J.K.