LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Sajam inovacija

Predstavljen Grunner, pametni električni bicikl i emotivni dinosaur

Grunner MA1, pametni električni bicikl, razvijen je u suradnji s domaćim biciklistima, svakodnevnim korisnicima bicikala i profesionalnim sportašima. Jedinstven je spoj industrije videoigara i biciklizma. Napredne mogućnosti poput simulacije terena i snimanja rute samo su dio kompletnog sustava.

Grunner MA1, pametni električni bicikl, razvijen je u suradnji s domaćim biciklistima, svakodnevnim korisnicima bicikala i profesionalnim sportašima. Jedinstven je spoj industrije videoigara i biciklizma. Napredne mogućnosti poput simulacije terena i snimanja rute samo su dio kompletnog sustava.

Nakon uspjeha na najvećem svjetskom sajmu inovacija održanom u travnju 2017. u Ženevi, domaća tvrtka Mobile Vehicle Technology u suradnji s prvom hrvatskom dizajnerskom tvrtkom za produkt-dizajn i dizajn vozila, Absolute Designeom, tržištu predstavlja prvi pametni bicikl iz serije Grunner bikes električnih bicikala. Njegov razvojni tim sastoji se od nagrađivanog hrvatskog inovatora, Ivana Golubića (21), hrvatskog dizajnera s iskustvom rada u Lamborghiniju i s mnogim drugim referencama, Darija Dropučića (37), te menadžera sa širokim iskustvom u vođenju poslova, Luke Bebana (38).

Dvije partnerske tvrtke rade na izgradnji domaćeg brenda koji će biti dostupan inozemnom tržištu. Grunner MA1 pametni električni bicikl razvijen je u suradnji s domaćim biciklistima, svakodnevnim korisnicima bicikala i profesionalnim sportašima. Jedinstven je spoj industrije videoigara i biciklizma. Napredne mogućnosti poput simulacije terena i snimanja rute samo su dio kompletnog sustava.

Predviđen je za adrenalinsku vožnju izvan prometnica te može postići brzinu kretanja preko 50km/h u svim stanjima baterije, zbog naprednog sustava analize terena i upravljanja električnim pogonom. Posebno razvijeni sustav za kontrolu i nadzor baterijskog paketa omogućava ovom biciklu domet od 100 km pri maksimalnim performansama, a u ECO modu vožnje domet se udvostručuje. Bicikl podržava punjenje preko standardne utičnice od 230 V, a za ponovnu vožnju s potpuno punim baterijskim paketom potrebno je pričekati oko 45 minuta.

Baterijski je paket sastavljen od niza baterijskih članaka renomiranog svjetskog proizvođača te ga nadzire napredni sustav (BMS) koji je razvio Ivan Golubić, voditelj odjela za razvoj. Ovakva konfiguracija omogućava dugi vijek trajanja baterijskog paketa (do 6 godina, za preko 80 posto početnog kapaciteta), sigurnu vožnju i maksimalne performanse. Opremljen je standardnim mehaničkim sustavom pedaliranja te se može koristiti i kao svaki drugi bicikl, kao bicikl s električnim olakšavanjem pedaliranja ili kao potpuno električni bicikl.

Dizajnersko rješenje inspirirano kosturom dinosaura potpuno je razvijeno unutar tvrtke Absolute Design, a pod vodstvom Darija Dropučića. Dizajn odlikuje moderni pristup, napredne aerodinamične i ergonomske sposobnostima te prozračnost. Spoj je tehničkih rješenja i dizajna, što se ponajprije može uočiti na rasvjetnim tijelima bicikla, posebno izrađenima od aluminija te s ugrađenim LED svjetlima.

Bicikl podržava i regenerativno kočenje snage 1 kW, što znači da je omogućena štednja hidrauličkih kočnica te se energija ne gubi na toplinu već se energija pohranjuje u baterijski paket, a sam bicikl usporava. Opremljen je Universus modulom, koji je dostupan i kompatibilan s gotovo svim električnim biciklima, a isto tako i s klasičnima. Modul je opremljen Bluetooth komunikacijom za povezivanje s pametnim telefonom, raznim ulazno/izlaznim jedinicama, senzorima i memorijskim modulima kako bi omogućio kontrolu, upravljanje i prikupljanje podataka s električnog vozila. Android aplikacija omogućava korištenje bicikla isključivo uz unos korisničkog imena i lozinke. Konstantno je povezan na internet te komunicira s udaljenim serverom, koji je također razvijan u sklopu Mobile Vehicle Technology tvrtke i Grunner tima. Aplikacijom korisnik može, nakon pritiska na Push To Talk tipku, glasom upravljati svjetlima, brzinom i drugim parametrima.

Ključan je dio Emma – umjetna inteligencija za nadzor vozila, upravljanje parametrima i analizu podataka. Ona omogućava sigurnu vožnju, obavještavanje u slučaju nesreće, analizu opasnosti područja ili situacije, a prikupljeni će se podaci koristiti za autonomnu vožnju u nadolazećim projektima.

Veliki je korak naprijed sustav pod imenom Grunner Senses, koji korisniku omogućava slanje emocija mrežom, odnosno, korisnik može osjetiti rutu u drugoj državi, na drugom kontinentu ili se jednostavno može prisjetiti protekle vožnje. Bicikl, osim videosnimanja rute, pohranjuje i sve parametre terena – nagib, otpor, temperaturu, i sl. Može se instalirati na svoj držač koji je ujedno i punjač te pomoću ugrađene tehnologije rutu reproducirati fizički i vizualno putem VR naočala. Korisnici sustava imaju mogućnost natjecanja putem interneta s prijateljima na drugim lokacijama koji posjeduju ovaj sustav. Emma generira rute i zadatke ovisno o prethodnim navikama korisnika te mu omogućava da svaku rutu, svaku utrku i sl. doživi na potpuno nov način. Grunner Senses kompatibilan je s gotovo svim postojećim električnim biciklima. Snimka se može podijeliti s prijateljima putem jedinstvene Mobile Vehicle Technology User Area platforme povezane i s društvenim mrežama. MVT UA platforma sadržava i funkcije upravljanja biciklom internetom, pronalaženja lokacije i analize podataka.

Inovacija će biti dostupna na tržištu sredinom 2017. godine, a prve su zemlje za isporuku Švicarska, Njemačka i Nizozemska. Vrlo kvalitetno razrađen projekt potvrđuju i dosadašnja priznanja i nagrade, među kojima se prvenstveno ističe glavna nagrada Taiwanske asocijacije inovatora za najbolju inovaciju salona inovacija u Genevi, a vrijednost ove nagrade povećava i činjenica da se upravo u Taiwanu održava najveći svjetski sajam bicikala i biciklističke opreme. Osim glavne nagrade, Grunner je nagrađen i zlatnom plaketom salona inovacija u Genevi. Svakako je najveće priznanje 12 predbilježbi za prvu seriju električnog bicikla Grunner MA1.

FOTO: ŽELJKO KRNČEVIĆ/STUDENTSKI.HR