LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
NA DANAŠNJI DAN

Niki Lauda – zanimljivosti iz života trostrukog svjetskog prvaka i poduzetnika

Na današnji je dan rođen Niki Lauda, bivši vozač Formule 1, trostruki svjetski prvak koji se samo šest tjedana nakon teške ozljede vratio natjecanju.

Na današnji je dan rođen Niki Lauda, bivši vozač Formule 1, trostruki svjetski prvak koji se samo šest tjedana nakon teške ozljede vratio natjecanju.

U današnje vrijeme kada postoje brojni sportovi, postoji i velik broj opasnosti kojima se natjecatelji izlažu, a to se posebno vidi kod vozača Formule 1 gdje mala dekoncentracija može dovesti do izlijetanja sa staze i takvo nešto samo po sebi nosi velik rizik.

Rijetki su oni koji se oporave od takvih nesreća, a jedan od onih koji se uspio vratiti u natjecanje samo šest tjedana nakon nesreće u kojoj je skoro umro jest Niki Lauda, rođen na današnji dan, 22. veljače 1949. godine  

Rođen kao Andreas Nikolaus Lauda u dobrostojećoj austrijskoj obitelji, s utrkama je započeo u ranim dvadesetim godinama. Prvu je imao 1968. godine, a iako je tada završio na drugom mjestu, njegova obitelj izričito se protivila da se kao vozač natječe u utrkama. 

Pridružio se Ferrariju 1974. godine i samo godinu poslije osvojio je svjetsko prvenstvo, a ono što je promijenilo smjer njegove profesionalne karijere nesreća je u kolovozu 1976. godine  

A lot of people criticize Formula 1 as an unnecessary risk. But what would life be like if we only did what is necessary? – rekao je Niki Lauda

Sljedećih godina razvilo se veliko rivalstvo, ali i prijateljstvo, između Laude i Jamesa Hunta, britanskog vozača. Prvi su se put susreli 1975. godine na Dutch Grand Prixu gdje je Hunt odnio pobjedu, ali te je godine Lauda osvojio prvenstvo. I onda se dogodilo ono čega se boji svaki pojedinac koji se bavi sportom – tijekom German Grand Prixa Lauda je doživio nesreću u kojoj je njegovo vozilo završilo u plamenu.

Pretrpio je brojne ozljede i imao je slomljene kosti, a kako nije uspio odmah izaći iz auta, dobio je opekotine na glavi i zglobovima, a oštećena su mu bila i pluća. Naravno, tu je utrku, i nekoliko sljedećih, osvojio Hunt i time postao favorit za osvajanje prvenstva. Iako se Lauda, nakon samo šest tjedana, vratio u zadnjoj utrci u Japanu 1976. godine, Hunt je odnio pobjedu i osvojio prvenstvo. 

Lauda i Hunt, FOTO: Pinterest
 
Brojni nisu predviđali njegov povratak, ali Lauda je 1977. godine ponovno osvojio prvenstvo. Nakon kratke pauze, opet se vratio vožnji i 1984. godine još je jednom osvojio prvenstvo. Od tada je radio kao savjetnik za Ferrari i kao televizijski komentator, a uz sve to pokrenuo je i vlastitu zrakoplovnu liniju pod nazivom Lauda Air. 

Novinarka Conny Bischofberger napisala je njegovu kratku biografiju pod nazivom Niki Lauda – novac, rizik, život u kojoj su razgovarali o životu njega kao trostrukog prvaka Formule 1, ali i o njegovim poduzetničkim pothvatima. 

Priču o nesreći koja je na njega ostavila velikoga traga započeo je sljedećim riječima: 

Je li 1. kolovoza za mene poseban dan? Ne. Kad me na njega nitko ne bi podsjetio, prošao bi nezamijećeno. Tek kad u sebi izgovorim cijeli niz brojeva 01-08-76, postanem svjestan da sam 1. kolovoza 1976. na stazi u Nürburgringu zamalo izgubio život u požaru. Ne sjećam se nesreće na 10.7 kilometru, kao ni vremena kad se dogodila: 14 sati, 23 minute i 59 sekundi. Nisam imao sat i ništa od toga nisam zapamtio. Tako će mi zauvijek ostati izbrisano 45 minuta moga života. – rekao je Lauda 

Ono što je također obilježilo život Laude njegova je zrakoplovna linija, a pad zrakoplova Boeinga 767, koji je bio u njegovom vlasništvu, odnosno vlasništvu njegove kompanije, na njega je ostavio velik utjecaj. U padu je poginulo 233 ljudi – svi putnici i svi članovi posade. 

Mjesecima nakon pada  uvijek bih negdje susreo čovjeka koji je poznavao nekoga iz zrakoplova. To će me pratiti cijeli život i svaki će mi se put zabiti nož u srce kad pomislim na nekog tko je svojim životom platio let Lauda Airom. Katastrofa me naučila da 99 posto stvari držimo u svojim rukama. No, ja sam upoznao i onih preostalih 1 posto. – rekao je novinarki koja je pisala knjigu

FOTO: PINTEREST