LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
james

10 mitova o vježbanju

Postoje neka uopće upražnjena mišljenja vezana za vježbanje koja se uzimaju zdravo za gotovo i na taj način se šire pod krinkom prave istine. Tzv. mitovi o vježbanju često će vam otežati trening ili vas frustrirati. Od brojnih mitova  na koje ćete naići tokom bavljenja sportom, donosimo vam 10 koji su svima poznati, ali većina ne zna da nisu istiniti.

Postoje neka uopće upražnjena mišljenja vezana za vježbanje koja se uzimaju zdravo za gotovo i na taj način se šire pod krinkom prave istine. Tzv. mitovi o vježbanju često će vam otežati trening ili vas frustrirati. Od brojnih mitova  na koje ćete naići tokom bavljenja sportom, donosimo vam 10 koji su svima poznati, ali većina ne zna da nisu istiniti.

Postoje neka uopće upražnjena mišljenja vezana za vježbanje koja se uzimaju zdravo za gotovo i na taj način se šire pod krinkom prave istine. Tzv. mitovi o vježbanju često će vam otežati trening ili vas frustrirati. Od brojnih mitova  na koje ćete naići tokom bavljenja sportom, donosimo vam 10 koji su svima poznati, ali većina ne zna da nisu istiniti.

Mit 1: Plivanjem ćete smršaviti

Ako ste plivanjem odlučili izgubiti kilograme, primjetit ćete nakon kratkog vremena da to prestaje biti učinkovito. Naime, zbog tlaka koji umanjue otpor tijela tokom plivanja, troši se manje kalorija pri obavljanju te aktivnosti, stoga ćete u prvih mjesec dana skinuti nekoliko kilograma, no mršavljenje će se tu zaustaviti jer je potrebno povećati intenzitet vježbe kako bi se kilogrami nastavili trošiti.

Mit 2: Od previše vode ću se „napuhati“

Istina je potpuno suprotna! Ako ne pijete dovoljno vode bit ćete „napuhani“ jer u tom slučaju organizam zadržava svu vodu u tijelu kao rezervu za hidratizaciju mišića i ostalih tjelesnih funkcija. Što više vode unosimo u organizam, to se voda kraće zadržava u organizmu i na taj način se gubi „napuhanost“.

Mit 3: Vježbanje pretvara masnoću u mišiće

Za sve koji su preskakli satove biologije - mišići i masnoće su potpuno različiti pojmovi i jedno nikada, ali nikada, ne može postati drugo. To je isto kao da cijeđenjem želite da od naranče nastane limun. Ali, izgradnja mišića sagorijeva masnoće time smanjujući masna tkiva. Inače, mišići na tijelu zauzimaju manje mjesta, zbog toga netko tko je mišićav djeluje kao je deblji od nekoga jednake težine al sa više masnog tkiva.

Mit 4: Yoga pomaže kod bolova u leđima

Istina je da yoga možee pomoći kod bolova u leđima, ali treba znati da postoji više vrsta bolova u leđima, te da yogom neke možete dratsično pogoršati. Ako su problemi sa leđima mišićne prirode, tada će vam yoga pomoći pri smanjenju boli kao i pri jačanju leđnih mišića kako se bol ubuduće ne bi ponavljala.

No, ako primjerice imate problema sa diskovima ili kostima, yoga može stvar dodatno pogoršati.

Mit 5: Ako se niste uznojili tokom vježbanja znači da ne vježbate dovoljno dobro

Znojenje nije nužan indikator uspješne vježbe. Znojenje je samo način da tijelo hladi i održava temperaturu. Kalorije se mogu gubiti i bez znojenja, primjerice laganim treningom.

Mit 6: Ako osjećate zatezanje ili bol, znači da je vježbate učinkovito

Bol nije pokazatelj ičega pozitivnog, pa tako ni kod vhežbanja. Ukoliko osjećate bol ili jače zatezanje tokom vježbe znači da trebate odmor dok bol ne popusti ili da trebate smanjiti intenzitet vježbanja.

Mit 7: Sigurnije je vježbati na spravama

Djeluje kao da sprave automatski tijelo stavljaju u ispravnu poziciju, no to je istina samo u slučaju da je sprava prilagođena vašoj težini i visini. U suprotnom, vježba može biti neučinkovita, a možete izazvati i ozljedu.

Mit 8: Masno tkivo na trbuhu se uklanja trbušnjacima ili elektrostimulatorom

Sturučnjaci smatraju da ne postoji vježba ni uređaj koa ciljano ukljanja masne naslage. Za smanjenje masnog tkiva na trbuhu bit će vam potrebno više od trbušnjaka i uređaja sa TV prodaje.

Kombinacija kardio treninga i treninga snage najbolja je izgaranja masnih tkiva na trbuhu.

Mit 9: Satima nakon aerobnog treninga tijelo pojačano sagorijeva kalorije

Nakon aerobnog treninga tijelo sagori dvadesetak kalorija što je statistički zanemarivo. Iako tvrdnja nije netočna, količina sagorenih kalorija je zanemariva.

Mit 10: Trčanje na traci manje opterećuje koljena od trčanja na betonu

Trčanje kao aktivnost uvelike povećava opterećenje koljena, bez obzira na to vrstu podloge na kojoj se trči. Zanemariva je razlika između trake i asfalta. Ako želite smanjiti opterećenje koljena, trčanje povremeno zamijenite drugim karido aktivnostima (biciklom, orbiotrekom i sl.).

 

FOTO: HOHOHOOHOHOHOOH