LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Srce DEI 2019

Otvara se pitanje novih alata i tehnologije u obrazovanju

– U okviru Centra za e-učenje u Srcu svakodnevno radimo s nastavnicima i pomažemo im da steknu znanja o tehnologijama e-učenja, kako implementirati te tehnologije u nastavu te kako poboljšati njihove digitalne kompetencije. Time smo se vodili i prilikom izbora tema za interaktivne rasprave: Digitalne kompetencije potrebne visokoškolskim nastavnicima i Vrednovanje e-kolegija. – poručuju iz Srca. 

– U okviru Centra za e-učenje u Srcu svakodnevno radimo s nastavnicima i pomažemo im da steknu znanja o tehnologijama e-učenja, kako implementirati te tehnologije u nastavu te kako poboljšati njihove digitalne kompetencije. Time smo se vodili i prilikom izbora tema za interaktivne rasprave: Digitalne kompetencije potrebne visokoškolskim nastavnicima i Vrednovanje e-kolegija. – poručuju iz Srca. 

Na konferenciji Srce DEI 2019 u okviru tematskog područja Novi alati i tehnologije u obrazovanju održat će se interaktivne rasprave s ciljem poticanja i ojačavanja dijaloga s nastavnicima i akademskom zajednicom.

– U okviru Centra za e-učenje u Srcu svakodnevno radimo s nastavnicima i pomažemo im da steknu znanja o tehnologijama e-učenja, kako implementirati te tehnologije u nastavu te kako poboljšati njihove digitalne kompetencije. Time smo se vodili i prilikom izbora tema za interaktivne rasprave: Digitalne kompetencije potrebne visokoškolskim nastavnicima i Vrednovanje e-kolegija. – poručuju iz Srca.

Često se govori da su studentima potrebne digitalne kompetencije kako bi bili zapošljivi na tržištu rada, no da bi ih mogli steći, njihovi nastavnici također ih trebaju imati kako bi mogli organizirati nastavu na način koji će studentima omogućiti da budu aktivni sudionici u obrazovnom procesu te da sudjeluju u interaktivnoj i inovativnoj nastavi.

– Digitalna kompetencija ključna je za učenje, rad i aktivno sudjelovanje u društvu, a odnosi se na sigurnu i kritičku uporabu cjelokupnog raspona digitalnih tehnologija za informacije, komunikaciju i za rješavanje osnovnih problema u svim aspektima života. Stoga planiramo raspravljati o tome što su digitalne kompetencije i što znači biti dobar nastavnik u kontekstu digitalnih kompetencija i studenata danas, koji je kompetencijski profil nastavnika u visokom obrazovanju te kako prepoznati koje su digitalne kompetencije potrebne. – dodaju iz Srca.

Interaktivnu raspravu vodit će Sandra Kučina Softić i Tona Radobolja iz Centra za e-učenje Srca te prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i izv. prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Tijekom druge rasprave razgovarat će se o vrednovanju e-kolegija. Danas je primjena novih tehnologija u nastavi sastavni dio modernog obrazovanja, što ukazuje i veliki broj kolegija u sustavu visokog obrazovanja koji dio nastave održavaju u virtualnom okruženju. Samo na sustavu za e-učenje Merlin, koji održava Srce za potrebe nastave u sustavu visokog obrazovanja, u ovom trenutku nalazi se preko 12 300 e-kolegija koje pohađa skoro 60 000 studenata.

No što čini jedan e-kolegij dobrim? Je li to dostupnost nastavnih materijala i svih informacija o kolegiju neovisno o mjestu i vremenu, lakša i jednostavnija komunikacija nastavnika i studenata i među studentima, dostupne animacije, rad u virtualnom laboratoriju, testovi za samoprocjenu, mogućnost predaje zadaća online, kontinuirano praćenje rada studenata i davanje povratnih informacija...? Što je od toga važnije nastavnicima, a što studentima? Dosadašnja iskustva Centra za e-učenje u evaluaciji e-kolegija visokoškolskih ustanova predstavit će djelatnice Centra za e-učenje Ana Ćorić Samardžija i Tamara Birkić, a svoja iskustva podijelit će i izv. prof. Mirza Žižak s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te Darko Gabar s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.

– Iskustva, mišljenja i zaključci interaktivnih rasprava poslužit će nam svima da unaprijedimo proces učenja i poučavanja u visokom obrazovanju i da zaista studenti po završetku školovanja budu osposobljeni za uporabu tehnologija cjeloživotnog učenja te da imaju digitalne kompetencije koje će im omogućiti da odaberu posao koji žele kao i korištenje prednosti digitalnih tehnologija u svakodnevnom životu.

FOTO: PIXABAY