Savjeti za dobro raspoloženje

Stvari koje možete učiniti „od sebe za sebe“ kako biste se osjećali bolje

http://www.publicdomainpictures.net/pictures/160000/velka/coeur-et-coucher-de-soleil.jpg

Donosimo vam jedanaest prijedloga uz koje možete svakodnevno, jednostavno i besplatno učiniti za sebe nešto lijepo, jer vi ste jedina osoba s kojom ćete biti do kraja života.

Kad si student, nemaš vremena, novca, snage ni za što. Ipak, morate svaki dan pronaći vrijeme samo za sebe, vrijeme koje će vam pomoći da napunite baterije, da se osjećate dobro, da se bolje upoznate – da se volite.

Love yourself first, because that's who you'll be spending the rest of your life with.

Nema isprike za zapostavljanje samoga sebe. Zašto inače nešto radimo, ako ne da bismo bili sretni i zadovoljni? Kako bismo vam pomogli da se oraspoložite i da si posvetite vrijeme, donosimo nekoliko feel good prijedloga:

1. Promijeni rutinu

Čak i male promjene mogu biti osvježavajuće. Pođi drugim putem do fakulteta ili posla, sretni se s prijateljem u nekom drugom kafiću, negdje gdje još dosad niste izašli, ili poslušaj glazbu koju nikad dosad nisi. Skuhaj nešto neuobičajeno za večeru. Prijedloge recepata finih i jednostavnih jela za studentski džep potražite ovdje. Podaj svojim osjetilima nešto zabavno i neočekivano.

2. Napravi mapu podrške

Sljedeći put kad ti netko kaže nešto poticajno ili laskavo o tebi, zapiši. Ako ti je to napisao u elektroničkoj poruci ili na društvenoj mreži, spremi si poruku ili je kopiraj u posebnu mapu podrške, u kojoj ćeš imati spremljene sve pozitivne stvari koje je netko o tebi primijetio. Ako je riječ o e-pošti, možeš napraviti oznaku pod naslovom pozitiva, podrška ili nešto slično. S vremenom ćeš skupiti dragocjenu kolekciju personaliziranih malih podizača raspoloženja, koje možeš otvoriti svaki put kad se osjećaš loše.

3. Baci pogled prema noćnom nebu

Nema ljepšeg pogleda od onog prema noćnom nebu i zvijezdama. Zvijezde su tisućama godina nadahnjivale ljude, tjerale ih na razmišljanje o sebi, životu, smrti, a nadahnule su i brojne pjesnike. Tako je Antun Branko Šimić u svojoj Opomeni zapisao:

Čovječe pazi
da ne ideš malen
ispod zvijezda!

 

Pusti
da cijelog tebe prođe
blaga svjetlost zvijezda!

 

Da ni za čim ne žališ
kad se budeš zadnjim pogledima
rastajo od zvijezda!

 

Na svom koncu
mjesto u prah
prijeđi sav u zvijezde!

U vedroj noći možeš vidjeti stotine ili tisuće zvijezda, a mnogi su od nas zbog fakulteta u gradu, gdje je prava rijetkost vidjeti zvjezdano nebo. Ako ne možeš vidjeti svemir iz svoje sobe, virtualna šetnja NASA-inim teleskopskim slikama može ti pomoći.

4. Kreni na internetsku dijetu

Tvoje vrijeme i pažnja ograničeni su resursi. Razmisli malo kako ih koristiš. Baci pogled na društvene mreže, aplikacije i internetske stranice koje svakodnevno posjećuješ. Kako se osjećaš zbog njih? Pratiš li ljude ili sadržaje koji te rastužuju ili čine da se loše osjećaš? Ako je tako, ako su tvoji news feedovi puni negativnosti, možda je vrijeme za čišćenje. Prestani pratiti negativne stvari, a pokušaj i smanjiti količinu vremena provedenog na internetu. Zašto tratiti vrijeme i živce na nešto što ti ne donosi ništa dobro?

5. Nabaci osmijeh

Što te najviše nasmijava? Možda tvoj najdraži crtić ili komedija. Možda tvoja sestra ili susjedov pas, glupavi videi s mačkama/psima/pandama na Youtubeu, bilo što. Što god bilo, potraži to. Potrebno je samo nekoliko minuta smijeha da endorfin i dopamin prođu tvojim tijelom i učine te sretnijim.

6. Izađi u šetnju

Toliko puta ponavljamo, ali još jednom nije naodmet – izađite, prošećite, udahnite svjež zrak. Jednostavan čin izlaska van, na zrak, može učiniti puno za tebe. Čak i kratka šetnja nudi niz prednosti: svjež zrak, promjena okruženja, prilika za kretanje, izloženost prirodi i prilika za susret i interakciju s drugim ljudima i životinjama.

7. Zumiraj dobre stvari

Svatko ima neki svoj izvor užitka, zabave, veselja. Možda te veseli kupovanje cipela ili ti savršeno ide lakiranje noktiju, možda odlično pogađaš na kladionici. Možda te vesele muzeji, kino, neki sport. Počni fotografirati svoje omiljene aktivnosti ili predmete barem jednom dnevno. Ne moraš ih odmah podijeliti na Instagramu ili sličnoj društvenoj mreži. Možeš ih jednostavno zadržati za sebe. Bit je u tome da pobliže pogledaš stvari koje te usrećuju.

8. Zagrli nekoga

Zagrljaji su poput droge. Grljenje voljene osobe ili ljubimca može sniziti krvni tlak, smanjiti količinu stresa, preplaviti tvoje tijelo hormonima sreće, pa čak i pojačati tvoj imunološki sustav. Imaš loš dan? Nije sramota pitati dragu osobu za jedan dobar zagrljaj.

9. Uzmi kratku pauzu

Dosad ste već vjerojatno čuli o brojnim prednostima meditacije. Ipak, vjerojatno niste čuli da je dovoljna čak i mala doza da bi se tvoj sustav osvježio. Nisi siguran kako početi? Isprobaj aplikacije ili stranice poput Calm.com, koja vodi korisnika kroz mini meditacije i nudi umirujuće zvukove i slike, poput grmljavinske oluje ili valova na plaži.

10. Zaprljaj ruke

Većina nas sate provodi pred računalom i koristi ruke uglavnom za tipkanje i klikanje, a oči za gledanje u ekran i čitanje. Kada ste zadnji put napravili kolač, sklopili komad namještaja ili zakrpali gumu bicikla? Ne mora biti komplicirano ni teško. Ako ti nedostaje ideja ili energije, samo uzimanje bojica i bojanke ili maženje sa psom može poslati dobre osjećaje iz tvojih prstiju u mozak. Bojanke se preporučuju i kao antistresno pomagalo, a i zabavne su. Nikako nisu samo za djecu.

FOTO: Pixabay

11. Napravi kutiju za crne dane

Ponekad je teško pronaći način da se oraspoložiš. Tu ti može pomoći kutija za crne dane. Nije to kutija u koju ćeš spremati novac za dane kad ti zafali, već obična kutija/koš/kanta u koju ubaciš male stvari koje ti donose utjehu ili veselje. To mogu biti naljepnice omiljenih nogometaša, lak za nokte ili minijaturne čokoladice. Može biti glazbeni miks snimljen na CD-u koji si napravio (ako ih još uvijek netko koristi), prijateljev broj telefona ili neki glupi, perverzni vicevi. Može biti knjiga poezije ili urnebesna komedija na DVD-u. Što god to bilo, na koji te god način uveseljavalo, ubaci u kutiju i kad loš dan dođe, bit ćeš spreman.

Komentari na članak

Vezani članci

Komunikacija, posao, tim

Poslovni savjeti

Pet umijeća uspješnih timskih vođa

Voditi tim ljudi složen je zadatak – svakog je pojedinca potrebno pravilno usmjeriti kako bi zajedno ostvarili poslovni cilj. Izdvojili smo nekoliko ključnih osobina i vještina koje bi svaki dobar voditelj tima trebao posjedovati.

Knjiga, učenje

Studentske tragedije

Šest razloga zbog kojih vam ne ide na faksu

Novi semestar, novi početak. Ako ste još u bedu jer prošli nije baš bio onakav kakvog ste očekivali, donosimo vam 6 mogućih razloga za vaše nezadovoljstvo.

https://www.flickr.com/photos/njs473/8534871060/in/photolist-e1crPj-6F76HK-awPbPB-4eSFY2-GmTG6c-FuVXMD-PQKhpX-4LAbHC-PQKgL2-T23EHU-ejUmKH-oTVWia-ALsbpg-SJwT8n-rPPQ1H-GQu9gM-UB2MfW-b7Q3a4-j3qnEe-pfL9Ff-YQQexE-MrmRF1-29BHDYA-gFJRMv-25LQYgg-VjaDLA-nkDRkb-3c6zMY-bizozK-dhLMAx-brWCbn-23x9dmU-28ZM6YH-bcGYR4-e9niTq-7J4EV6-KHVFtm-S74aB3-9GPfF7-874wU5-fc2QFw-7R2Eh3-okLeQQ-8nkDxt-268iHVK-88MUt8-sx2fM5-VpJBpd-dz7Rye-asxbdm

Život i sreća

Pojednostavnite život i postanite sretniji – evo kako

Život je u vrlo jednostavan, vjerovali ili ne, ako se prema njemu pametno postavite. Donosimo vam nekoliko savjeta kako da to učinite i u konačnici budete sretniji.

Isto

Studentski život

Pet savjeta za što bezbolnije pohađanje novog semestra

Novi semestar često zna biti stresan jer većinom ne znamo što nas očekuje i na što trebamo obratiti pažnju. Stoga poslušajte pet „lifestyle” savjeta na koje itekako trebate obratiti pažnju ako želite da vam ovaj prođe glatko i bezbolno.

gledanje na sat

Problemi s nedostatkom vremena

Pet načina kako olakšati prenatrpan raspored

Ako više ne znate kako rasčistiti svoj prenatrpani raspored i kako odabrati od kojih aktivnosti odustati, postoji pet jednostavnih načina kako donijeti ispravne odluke i olakšati si život.