Muke studentskog života

Šest metoda za lakše razbuđivanje i „preživljavanje” jutarnjih predavanja

spavanje

Bliži se početak nove akademske godine te, sukladno tomu, kreću i ranojutarnja predavanja koja mnogim noćnim tipovima studenata predstavljaju problem. Primjenom nekoliko poznatih i manje poznatih metoda možete si olakšati ustajanje i odlazak na fakultet u ranim jutarnjim satima.

Svi se ljudi, a posebice studenti, ponekad nađu u situaciji u kojoj jedva ustanu ujutro iz kreveta. Do takvih situacija može doći iz više razloga – samog umora i iscrpljenosti koje student već neko vrijeme osjeća, previše učenja, puno obveza u prethodnom danu ili nedovoljno razvijenih zdravih navika spavanja. Neki pak, na kraju krajeva, nisu jutarnji tipovi i vole, recimo, učiti po noći jer na taj način bolje pamte i u konačnici postižu bolje rezultate na fakultetu. Potrebno je pronaći metode koje će olakšati ranojutarnje ustajanje i omogućiti vam bolju koncentraciju na predavanjima, kao i veću produktivnost tijekom cijelog dana.

Kvalitetno se organizirajte

Često se dogodi da ljudi zbog loše organizacije ne stignu obaviti sve tijekom dana pa su primorani svoje obveze i radne zadatke rješavati tijekom noći. Kako se ne biste i vi doveli u takvu situaciju, nužno je znati organizirati svoje vrijeme pomoću različitih metoda organizacije vremena. Recimo, nabavite planer u kojemu ćete za svaki dan, može i prije spavanja, detaljno isplanirati svoje obveze na način da si ostavite u danu prostora i za kvalitetan odmor, druženje s prijateljima i ostale načine opuštanja. To će vas potaknuti da sve zadatke riješite u roku te ćete se na kraju dana osjećati zadovoljnije i, u konačnici, lakše i zaspati.

FOTO: Pixabay

Usvojite zdrave navike spavanja

Koliko god da ste noćni tip, pokušajte otići spavati prije ponoći. Sve obveze koje imate, kao i samo učenje, ako ih ne obavljate u zadnji tren, mogu pričekati do jutra kada ćete biti odmorniji i produktivniji. Naravno, u početku će vam to biti teško, pa možda i neobično, ali dugoročno će itekako ostaviti pozitivan učinak ne samo na lakše ustajanje, nego i na vaše cjelokupno zdravlje. Sat vremena prije spavanja maknite od sebe sve uređaje koji vas ometaju te si umjesto toga priuštite toplu kupku ili čaj. Na taj način će se vaše tijelo opustiti, a ukoliko ovu metodu budete primjenjivali nekoliko dana, usvojit ćete ju te se ujutro uspjeti probuditi čak i bez alarma.

Popijte čašu vode

Voda, osim što je općenito dobra za naš organizam, pomaže i u bržem razbuđivanju. Umjesto da nakon buđenja posegnete za šalicom kave, popijte prvo čašu do dvije hladne vode. Time ćete osvježiti svoj organizam i unijeti potrebnu količinu vode koju ste tijekom noći izgubili.

Doručkujte

Koliko god bili u žurbi, nemojte preskakati doručak. Ne kaže se uzalud da je doručak najvažniji obrok u danu, samim time što će vam, čak i ako se niste dovoljno naspavali, dati dovoljno snage i energije za sve obveze koje morate obaviti kroz dan. Ako znate da imate predavanja ujutro i da možda nećete stići doručkovati, radije se probudite pola sata ranije i pripremite si kvalitetan obrok, nego da ustanete u zadnji čas i na kraju ni ne uspijete doručkovati ili pak pojedete nešto na brzinu iz pekare.

FOTO: Pixabay

Nemojte se previše uređivati

Ako želite izgledati naspavano na predavanjima, jedini ispravan recept za to je da se naspavate. Pokušajte općenito na sebe stavljati što manje umjetnih preparata jer time ustvari najbolje vodite brigu o zdravlju svoje kože i organizma. U konačnici, prirodan izgled uvijek najbolje prolazi u svim situacijama, a vi ćete se isto tako osjećati zadovoljnije u svojoj koži kada ste što je više moguće prirodni, naspavani i kao takvi spremni za nove zadatke.

Pogledajte motivacijski video

Uz sve te metode uvijek dobro dođe i pokoja riječ ohrabrenja, motivacije i podrške koje možete sami smisliti pa ujutro izgovarati. Ako nemate ideju i trebate inspiraciju, danas na Youtubeu postoji mnoštvo motivacijskih videa koji vam mogu pomoći da lakše prebrodite sve izazove koji vas čekaju u danu, a time i ranojutarnja predavanja.

Komentari na članak

Vezani članci

Jabuka u okviru

Bez muke do zdravlja

10 kratkih savjeta za zdraviji život

Nedostatak energije često je uzrokovan načinom prehrane. Kada se zaredaju četiri kolokvija u jednom tjednu, energije treba više nego ikad. Uz posezanje za kavom ili energetskim pićem, treba malo razmisliti i o drugim načinima dolaska do energije.

buđenje rano ujutro

Promjena jutarnje rutine

Savjeti za brzo razbuđivanje nakon nekoliko sati sna

Iako vam kava postaje najbolji prijatelj čim otvorite oči, postoje i drugi načini kako da energiju podignete na zavidnu razinu.

Timski rad, naslovna

STUDENTSKI POSLOVI

Što učiniti kada radite sa suradnicima koji ne daju sve od sebe

Rad u grupi odnosno rad s više ljudi ponekad doista može biti dobar i može donijeti napredak, posebno prilikom razvoja projekta ili odrađivanja nekog težeg posla, no što učiniti kada jedna osoba iz tima ne obavlja zadatke koji su joj dodijeljeni?

Akademija dramske umjetnosti

Međunarodna konferencija

Trodnevni simpozij na ADU-u prikazat će razvoj naratologije

Naratologija, kao jedna od velikih disciplina u okviru teorije književnosti, primjenjuje se daleko šire od prvotne analize umjetničkih tekstova. Četrdesetak profesora prezentirat će smjerove njezinog razvoja na trodnevnom simpoziju.

Mobitel, Izvor: Pixabay (https://pixabay.com/en/iphone-smartphone-apps-apple-inc-410311/)

Ovisnost o tehnologiji

Nekoliko načina za dovođenje vremena provedenog na mobitelu pod kontrolu

Ponekad je teško kontrolirati surfanje po mobitelu, a mi vam donosimo nekoliko načina kojima to možete postići.