Prikazivanje žena u reklamama

Seksističke reklame koje bismo rado zaboravili

Reklama za kompjuter iz 1970.
Pogledaj fotogaleriju
Reklama tvrtke Alcoa Aluminum iz 1953.
Reklama tvrtke Mr.Leggs iz 1970.
Reklama za cigarete iz 1969.
Reklama za detrdžent za suđe iz 1955.
Reklama za kavu iz 1963.

+6

Pogledajte kako su žene bile prikazivane u reklamama iz 60-ih i 70-ih godina. Neke će vas od ovih reklama nasmijati, neke razljutiti, no sigurno nećete ostati ravnodušni. Pogotovo ako ste žena.

Prošlo stoljeće obilježila su tri vala feminizma, putem kojih su se žene borile za svoja prava. Tom je pokretu prethodilo podređivanje položaja žena u društvu. 

U razdoblju od 1960. do 1970. reklamna industrija pružala je odraz tadašnjega društva, što je vidljivo u brojnim reklamama iz tog razdoblja. Većina reklama odnosila se na prikazivanje rodnih uloga. Tako su žene uglavnom prikazivane stereotipno kao supruge i kućanice koje žele ugoditi svojemu muškarcu, a nerijetko i kao glupa ženska stvorenja koja ne znaju upotrijebiti svoj mozak.

I današnje reklame ponekad žene prikazuju stereotipno, no to čine puno diskretnije. Polemike oko načina prikazivanja žena, posebno njihovog tijela u javnom prostoru, vode se i danas, a vodit će se i dalje.

Pogledajte neke od seksističkih reklama koje su obilježile 60-e i 70-e godine. Nemojte samo biti prekritični, to vrijeme je ionako iza nas.

Komentari na članak

Vezani članci

Portret slikara

Nakon dugo vremena u Zagrebu konačno izložena galerija slika

Hrvatske djevojke – Erotika autora Damira Medvešeka

Od otvorenja izložbe u ponedjeljak, 14. listopada 2013. u Book caffeu, galeriju slika Hrvatske djevojke – Erotika Damira Medvešeka moći ćete pogledati svakoga dana u radnom vremenu Book caffe-a. Izložba će biti otvorena do 4. studenog ove godine.

Naslovna

Nova kolekcija torbica

FOTO: Modna Lovely Bags priča u jesenskim tonovima

Iz radionice Lovely Bags već nas godinama navikavaju na nosive i trendi torbice, no sada je zaokružena jedna zrela modna priča koja je spremna udovoljiti željama i najzahtjevnijih pripadnica ljepšeg spola. Prepoznatljiva estetika u ovoj sezoni nadopunjena je izuzetnom funkcionalnošću.

Djevojka u moru, zalazak sunca

Denis Mahmutović

Žena, majka, glupača

Većina mojih prijatelja ne dijeli moju strast prema točnosti, pa se tako nerijetko nađem kako sjedim sam u polumračnom kafiću zaglavljen s konobarom koji mi mijenja pepeljaru svake dvije minute i gleda me “siročić je sigurno izvisio s curom, sad mu moram postati najbolji prijatelj” pogledom...

Publika

Hrvatski filmski savez

FOTO: Škola medijske kulture uspješno odgojila svoje mlade polaznike

– Škola medijske kulture „Dr. Ante Peterlić” je najkompletniji izvaninstitucionalni oblik učenja medijske kulture. Ove godine smo kroz dva seminarska i čak 10 radioničkih programa obrazovali više od 70 polaznika. – ističe Vera Robić Škarica, vodteljica Škole.

Abandoned Croatia07

Intervju s Nelom Laptoš

„Oduvijek sam bila zaintrigirana tim strukturama koje svjedoče o drugačijim načinima života”

Nela Laptoš fotoaparatom bilježi trenutke svojih istraživanja napuštenih objekata u kojima se godinama kasnije čini kao da je vrijeme stalo.