LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Nova modna pošast

Retromanija, hipster revolucija ili zašto se vraćamo vintage krpicama

Zastarjeli trendovi ili ekspanzija jedne nove modne kulture? Jesmo li svjedoci oživljavanja kultnih 50-ih, 60-ih, 70-ih, pa čak i 20-ih? Pepita uzorak, šeširi, trapez, ali i cijeli „outfiti“ iz tih nezaboravnih desetljeća više nisu stvar lošeg ukusa, već novi modni imperativi.

Zastarjeli trendovi ili ekspanzija jedne nove modne kulture? Jesmo li svjedoci oživljavanja kultnih 50-ih, 60-ih, 70-ih, pa čak i 20-ih? Pepita uzorak, šeširi, trapez, ali i cijeli „outfiti“ iz tih nezaboravnih desetljeća više nisu stvar lošeg ukusa, već novi modni imperativi.

Odjeća s početka i sredine 20. stoljeća više ne skuplja prašinu samo u second hand dućanima poput kakvih zaboravljenih umjetnina. Uputite li se u više-manje bilo koji fast fashion dućan, zasigurno ćete naletjeti na retro odjevne komade kojima nove kolekcije doslovno vrve. Retro sve više postaje in i to ne samo među ženskom, već i muškom populacijom.
Ovaj trend ženama uvelike ide u prilog. Prisjetite se samo filmskih diva starog Hollywooda – Marilyn Monroe, Grace Kelly, Ave Gardner i još mnogih drugih.

Modni trendovi njihova vremena služili su svojoj svrsi, a to je u prvom redu bilo naglašavanje ženstvenosti. Naglasak je bio na isticanju struka, a to se postizalo odijevanjem suknji u obliku olovke (tzv. pencil skirts) ili onih širokih, dugih do polovine lista. Replike haljina, košulja, suknji i bluza iz tih vremena, koje se danas mogu nabaviti gotovo svugdje, bilo u poznatim dizajnerskim trgovinama, bilo u skućenim second hand dućanima reminiscencije su prošlih razdoblja, a njihova popularnost posljednjih godina ne prestaje jenjavati.

 

 
Marilyn kostim FOTO=redonline.co.uk
 

 

No, retromanija nije zahvatila samo žene. Ni muškarci nisu ostali pošteđeni. Njihovim outfitima dominira klasičan look, veste s ovratnikom, vuneni džemperi, kožne cipele. Dok žene kupuju sezonski, muškarci u kupovinu odlaze rjeđe i najčešće posežu za kvalitetnijom odjećom koja će dulje trajati. Retro odjevni komadi nude upravo to – jednostavan dizajn, prirodne materijale i prije svega kvalitetu. Vintage i retro moda otvaraju prostor kreativnosti, eksperimentiranju, maštovitosti te oblikovanju vlastitog i neponovljivog stila. Modna retromanija svojevrsni je paradoks koji objedinjuje uklapanje u suvremene trendove, ali i istovremeno udaljavanje od njih. To je jedan paralelni modni svemir koji se razvija usporedno s mainstreamom i opasno mu konkurira. Mainstream stajlinzi postaju out na modnom planu. Prirodan look ponovno je u igri, zajedno sa zemljanim tonovima i poigravanjem modnim dodacima.
 
 
Retro odjeća FOTO=marnibanks.wordpress.com
 
Retromanija sa sobom nosi određenu dozu nostalgije i blage sentimentalnosti. Riječ je o čežnji za nekim drugim vremenima, koju zaljubljenici u retro nastoje oživjeti tako što se okružuju predmetima iz tog doba – odjećom, antikvitetima, glazbom, filmovima, romanima. Retromanija nadilazi granice mode, to je cijela jedna nova kulturna revolucija.
Sve veća popularnost retro mode nije trend samo u Hrvatskoj, već i u drugim zemljama, a osobito na Zapadu. U Americi su za taj fenomen velikim dijelom zaslužni upravo vintage dućani koji prodaju originalnu odjeću iz prošlih desetljeća. Te autentične krpice neiscrpna su inspiracija nezaustavljivoj modnoj industriji, a to, osim u dućanima, možemo vidjeti i na revijama svjetski poznatih dizajnera, poput Christiana Diora ili Yves Saint Laurenta.
 
 
Dior FOTO=google.hr
 
 
Vintage je odraz kvalitete koja ne podliježe zubu vremena. Modna se vremena mijenjaju, ali klasici se uvijek iznova oživljavaju u više ili manje modificiranom ruhu. Na taj način, stari stilovi postaju dijelom suvremene garderobe. Nositi outifite iz 50-ih ili 60-ih i izgledati moderno i originalno nikad nije bilo lakše nego danas. Vintage i retro nisu samo prilagodljivi novim trendovima, nego su i sami modni klasici te postaju apsolutni must have u ormarima svih modno osviještenih pojedinaca.
 
Krivci za širenje ove modne ludnice su i online trgovine, poput eBayja i Etsyja, koji nam klikom miša omogućuju kupnju modnih unikata. Cijene variraju, ovisno o tome koliko je odjeća očuvana, a važnu ulogu igraju i brandovi, ali i subjektivnost samih prodavača kad je riječ o procjeni vrijednosti. Odlučite li se na online kupovinu, ne nasjedajte na prvu loptu, već nastojte pronaći i usporediti što više oglasa kako biste što bolje mogli procijeniti pravi omjer cijene i (ne)kvalitete.
 
Ekspanziju retro groznice dodatno je potaknuo i sam Internet. Ako biste se željeli odijevati retro, a nedostaje vam nadahnuća, ne brinite. Dovoljno je upisati ključne riječi u google ili youtube tražilicu i otvorit će vam se beskrajne mogućnosti za originalne outfite, ali i za šminku u stilu diva iz zlatnog doba Hollywooda. Na youtubeu možete naći tzv. makeup tutorialeu kojima se, korak po korak, objašnjava kako poprimiti izgled određenog razdoblja ili kako vjerodostojno imitirati šminku Merlinke i ostalih diva.
 



Vintage, retro ili secondhand?

Vintage označava stvari (odjeću, nakit, namještaj...) koje izvorno potječu iz određenog razdoblja. Većina vintage odjeće već je prethodno nošena, a ona koja nije, obično ima veću vrijednost i cijenu, osobito ako još uvijek ima originalnu etiketu.

Retro se odnosi na stvari koje oponašaju stil određenog razdoblja, ali ne potječu iz tog doba i nove su, za razliku od vintage predmeta koji nikada nisu imitacija, nego original.

Secondhand odjevni predmeti ili modni dodaci oni su koji nisu original, nego su već rabljeni. No, nisu sve secondhand stvari vintage, osim ako dizajnom i stilom ne evociraju prošle ere.

FOTO: WWW.GOOGLE.HR