LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Hrvatska diskografska udruga

Predstavljena nova aplikacija za sve uključene u glazbenu industriju u RH; još je samo jedna takva u svijetu

Prvi u svijetu uz Sony Music, hrvatski diskografi okupljeni pod krovom Hrvatske diskografske udruge osmislili su aplikaciju Vrijeme je za digital koja će olakšati rad svima uključenima u glazbenu industriju na našim područjima.

Prvi u svijetu uz Sony Music, hrvatski diskografi okupljeni pod krovom Hrvatske diskografske udruge osmislili su aplikaciju Vrijeme je za digital koja će olakšati rad svima uključenima u glazbenu industriju na našim područjima.

Hrvatska se od početka 2020. godine može pohvaliti novom aplikacijom koja će unaprijediti model poslovanja u glazbenoj industriji. Domaći diskografi okupljeni u Hrvatskoj diskografskoj udruzi u suradnji s Poslovnom spajalicom osmislili su informatičko rješenje koje spada u jedno od samo dvaju takvih u svijetu i stali uz bok jednom od svjetskih glazbenih majora – Sony Musicu. Aplikacija je predstavljena 21. studenog u Kongresnom centru Forum u Zagrebu.

Kreativne i kulturne industrije bilježe rast, i to na razini čitave Europske unije. U Republici Hrvatskoj sudjeluju s 4% u ukupnom BDP-u, a glazbena industrija pritom daje značajan doprinos ovoj važnoj statistici. Samo u Hrvatskoj diskografi izdaju u prosjeku 400 albuma godišnje, a u novu glazbu ulože više od 20 milijuna kuna, što uključuje razvoj i produkciju novih audiovideosnimaka, kao i proizvodnju, distribuciju i promociju novih nosača zvuka i glazbenih sadržaja. 

Diskografska industrija posljednjih godina slijedi najnovije trendove i prilagođava poslovne modele digitalnom poslovnom okruženju licencirajući sadržaj za digitalne servise diljem svijeta kako bi omogućila potrošačima pristup glazbi 24 sata dnevno. Slijedom njihova korištenja glazbe, a zahvaljujući digitalnom razvoju tehnologija, podaci poput onih o emitiranjima na radiju, pretraživanju i slušanju na streaming servisima, prodaji albuma u digitalnom i fizičkom formatu – čine jednu svekoliku riznicu informacija koje se dobivaju gotovo na dnevnoj razini te služe u svakodnevnom radu svih dionika glazbene industrije. Upravo na tim temeljima nastala je aplikacija Vrijeme je za digital koja jednim dodirom donosi kompletne informacije na jednome mjestu – u trenutku.

– Ova prezentacija danas dobro je pokazala što se radilo proteklih godina, pokazala je da smo i mi oni koji prate trendove i događanja u svijetu. Ovo je aplikacija koja će pokazati sve segmente u digitalnom društvu glazbene industrije, to će biti kanal praćenja autorima, izvođačima, svim glazbenicima i samim diskografima. Riječ je o jednom transparentnom načinu prikaza svega što se događa na hrvatskoj glazbenoj sceni. – objasnio je Želimir Babogredac, predsjednik uprave Croatia Recordsa i predsjednik HDU-a.

Riječ je o jedinstvenoj bazi koja donosi ažurirani sadržaj, aktualne podatke o korištenju glazbe i cjelokupan izvještaj s naknadama od streaminga na digitalnim glazbenim servisima. Tu su i podaci o prodaji albuma u glazbenim prodavaonicama, prihodima od kolektivnih prava i podacima o radijskom i televizijskom emitiranju. Uz navedeno, svaki autor i izvođač koji ima sklopljen ugovor s diskografom na svom osobnom profilu naći će sve aktualne podatke o svojim snimkama, albumima te prihodima od navedenih. 

– Na jednome mjestu će autor, izvođač ili bilo tko iz glazbene industrije moći doći do svih relevantnih podataka nakon njihove obrade. Alat je zanimljiv jer se u principu može pratiti, između ostalog, i ono što se dosad nije moglo – to je kako streaming servisi financijski pridonose izvođaču, kao i njegovoj popularnosti. Primjerice, na jednome mjestu vidjet će se da je njegova pjesma poslušana određeni broj puta na nekom od servisa i koliko je upravo na tom servisu uprihodio sredstava. Aplikacija će biti online 24 sata dnevno, pa će svi podaci biti dostupni u bilo kojem trenutku. – objasnio je ukratko Robert Nadžaković, direktor Poslovne spajalice i autor aplikacije Vrijeme je za digital.

Aplikaciju su predstavili predsjednik Hrvatske diskografske udruge i uprave Croatia Recordsa Želimir Babogredac, direktor Poslovne spajalice Robert Nadžaković, direktorica Udruge za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava (ZAPRAF) Maja Vidmar Klarić te kantautorica Mia Dimšić.

– Ova aplikacija iznimno je korisna i za nas autore jer se tako imamo još više vremena baviti svojim stvaralaštvom. Sve brojke stavljene su na jedno mjesto, što nam olakšava posao, a i našim menadžerima koji ovakve podatke ponekad prikupljaju danima. – prokomentirala je iz perspektive autorice i izvođačice Mia Dimšić.

Partner je projekta Hrvatska udruga poslodavaca koja svakako podržava ovakve inicijative koje idu u smjeru razvoja digitalnog poslovanja i praćenja najnovijih svjetskih trendova.

– Aplikacija o kojoj smo danas govorili zapravo pokazuje kako tehnologije značajno, a usudila bih se reći i dramatično mijenjaju pojedine industrije. Vidjeli smo kako je glazbena industrija digitalizirana i kako to olakšava procese – kako će glazbenici sad imati i neku sigurnost, kvalitetniji pristup informacijama i na taj način zapravo lakše kontrolirati naknade koje proizlaze iz autorskih i srodnih prava. – zaključila je Jasminka Martinović iz HUP-a.

Foto: Samir Cerić Kovačević

Nakon spomenute prezentacije održana je i panel-rasprava Izazovi digitalnog doba i reforma autorskog prava koja je okupila relevantne dionike iz područja intelektualnog vlasništva te autorskog i srodnih prava, kao i najvažnije ljude iz glazbene industrije. Na tu su temu govorili: Romana Matanovac Vučković s Pravnog fakulteta u Zagrebu, direktor HDS ZAMP-a Nenad Marčec, direktor Dallas Recordsa Dario Draštata, direktorica Koordinacije kreativnih i kulturnih industrija unutar Hrvatske udruge poslodavaca Jasminka Martinović te Tonči Huljić, direktor diskografske kuće Tonika.

– Nesumnjivo je da je izborena jedna hrabra borba u europskom parlamentu za sve nas koji sudjelujemo u ovom civilizacijskom trenutku. Mi živimo u jednom dinamičnom vremenu koje ne zna kako će ovo autorsko pravo izgledati već za pet godina, pogotovo uzimajući u obzir različite lobije poput onih internetskih koncerna koji mijenjaju interese iz godine u godinu. Pokušali smo na ovoj panel-raspravi dati neke odgovore na takva pitanja, a pitanja će zasigurno biti i sve više. – izjavio je Tonči Huljić.

Susretu su se pridružili mnogi uključeni u rad i razvoj glazbene te općenito kreativnih i kulturnih industrija, kao i zainteresirani za najnovije IT trendove u Hrvatskoj i svijetu. Uz navedene sudionike projekt su svojim dolaskom podržali ostali domaći izvođači i autori, kao i glazbeni novinari, kritičari te poslovni stručnjaci iz područja glazbene industrije i IT sektora.

Za dodatna pitanja o aplikaciji Vrijeme je za digital zainteresirani se mogu javiti Hrvatskoj diskografskoj udruzi na e-mail hdu@hdu.hr.

FOTO: SAMIR CERIĆ KOVAČEVIĆ