Prihvatite povratne informacije o svom radu

Pravi način nošenja s kritikama na poslu

Ured

Kada se s njima nosimo na pravi način, kritike nam mogu pomoći da se poboljšamo na poslovnom planu.

Bez obzira na to je li se radilo o praksi ili o studentskom poslu, većina nas se u nekom trenutku suočila s primjedbama kolega i/ili nadređenih. Kritika ponekad može doći sasvim neočekivano, a na nas najsnažnije djeluju one od šefa ili kolege kojeg poštujemo. Važno je znati nositi se s povratnim informacijama o svom radu, kakve god one bile. Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da na kritiku reagirate na pravi način i iskoristite ju kao priliku za osobni rast i razvoj.

1. Ne shvaćajte sve osobno

U poslu je najvažnije odvojiti privatno od poslovnog. Vrlo lako nam se može dogoditi da nečiju kritiku shvatimo kao uvredu. Međutim, ako na posao dolazimo s jasnom predodžbom da se kritike koje dobivamo odnose na naš poslovni učinak, a ne na nas kao osobe, moći ćemo se pravilno nositi s njima. 

FOTO: Pixabay

2. Učite iz svojih pogrešaka

Ono što nam se na prvi pogled može učiniti kao kritika zapravo mogu biti šefove smjernice za poboljšanje. Razuman šef je onaj koji daje konstruktivne i korisne kritike koje nam mogu pomoći da se poboljšamo u budućnosti. Važno je i od koga dolaze kritike: ako poštujemo osobu koja nam je uputila kritiku, onda o njoj treba dobro razmisliti.

3. Ako vam nije jasno što se očekuje od vas, pitajte!

Teško je izvući nešto dobro iz kritike koja je nejasna i nespecifična. Ako nikako ne možete shvatiti što biste drugi put trebali napraviti bolje, ne ustručavajte se pitati u čemu je stvar. Pitajte šefa što je krenulo loše i što možete napraviti bolje idući put. Ne samo da će vam biti jasnije što se od vas traži nego ćete i pokazati da poštujete njegovo mišljenje i da se želite poboljšati.

FOTO: Flickr

4. O kritikama ne razmišljajte stalno

Postoji granica između prihvaćanja kritike i pretjeranog pridavanja pažnje mišljenjima drugih ljudi. Vjerojatno vam se događalo da danima ili čak tjednima razmišljate o nekoj primjedbi. To je zaista nepotrebno i neće vam pomoći ni na koji način. Nakon što ste iskoristili kritiku kako biste se poboljšali, nemojte dopustiti da vas više zaokuplja. 

Ipak, imajte na umu da onaj koji kritizira nije uvijek u pravu. Postoje određeni  slučajevi u kojima kritiziranje nije nimalo konstruktivno. Ako ste, unatoč svojim naporima da iz kritika izvučete maksimum i poboljšate se, nemirni i uznemireni zbog učestalih kritika, nešto tu ne valja. Ako pak te kritike prelaze u vrijeđanja i situacija je neizdrživa, trebali biste razmisliti o promjeni poslodavca.

Komentari na članak

Vezani članci

Ilustracija posao

Kako do džeparca?

Studentski ljetni poslovi

Poznato je da se iza riječi sezonski posao ne kriju samo red, rad i disciplina. Bivši sezonci potvrdit će kako ljetni posao podrazumijeva nova – dobra i loša – iskustva te poznanstva koja će vam zasigurno nedostajati odmah pri povratku u predavaonice.

urkel

Od svemirskih katastrofa do pada Berlinskog zida

Pogreške koje su promijenile svijet

Katastrofe poput potonuća Titanica ili bombardiranja Hiroshime možda su mogle biti izbjegnute da se nisu dogodile male greške i propusti.

Voće i povrće

Neka vaša kuhinja postane vaš laboratorij

VIDEO: Kuhajte jednostavnije i brže uz par kemičarskih savjeta

Donosimo vam nekoliko jednostavnih kemičarskih savjeta uz koje će vaši obroci biti svježiji, zdraviji i ukusniji.

Pripravništvo

Sve što treba znati o poslu prije pravog posla

Najčešće zablude o pripravništvu

Većina mladih s pripravništvom se susreće za vrijeme ili nakon završetka fakulteta. Donosimo vam neke od najčešćih zabluda o poslu koji vas treba osposobiti za samostalan rad.

Razgovor za posao

Šest jednostavnih trikova

Kako zabljesnuti na razgovoru za posao

Ako uskoro imate razgovor za posao, pogledajte nekoliko savjeta koji će vam pomoći da budete što bolji.