Pet jednostavnih načina

Poboljšajte učenje i pamćenje uz jednostavne trikove

Hrana za učenje

Kako biste na vrijeme bili spremni za ljetne rokove i sve njihove izazove, donosimo vam pet laganih načina kojima možete olakšati učenje i poboljšati pamćenje.

Većini nas učenje i pripremanje ispita predstavlja popriličan stres.

Rečenica kad bih imao/la još barem jedan dan za učenje jedna je od najčešćih izjava koje se mogu čuti na fakultetima za vrijeme ispitnih rokova.

Kako biste na vrijeme bili spremni za ljetne rokove i sve njihove izazove, donosimo vam pet laganih načina kojima možete olakšati učenje i poboljšati pamćenje.

Potreban je trud

Da, morat ćete se potruditi. Nećemo otkriti toplu vodu ako vam kažemo da ćete ostvariti bolje rezultate što više truda uložite u nešto. Trudom govorite svom mozgu da je nešto vrijedno pamćenja. No, samo pasivno učenje neće vam puno pomoći.

Studije su pokazale da je čitanje materijala samo jednom i pisanje kratkog sažetka učinkovitije od pukog isčitavanja materijala četiri puta. Postoje i tehnike kojima možete razviti gotovo tzv. fotografsko pamćenje, no one zahtijevaju dosta vježbe.

Glavne metode koje te tehnike koriste su testiranje samog sebe i dijeljenje učenja kroz vrijeme. Raspodjela učenja kroz određen period ključna je jer govori vašem mozgu da ono što učite ne bi trebalo biti odbačeno i zaboravljeno.

Povežite se s materijalom koji učite

Osjetiti povezanost s materijalom koji učite moćan je alat. Pronaći perspektivu koja budi vašu znatiželju za taj materijal još je moćniji. Ako vam je gradivo previše dosadno, pokušajte se kladiti sami sa sobom da možete sve zapamtiti. Da, slično kao da kockate.

Obećajte sami sebi nagradu prije odlaska na spavanje i učit ćete i u snu. Pokušajte zaista razumjeti gradivo, ne samo memorirati činjenice, povežite ga s nečim što već znate. To je razlog zbog kojeg podučavanje nekog drugog pomaže učiti i vama.

„Steroidi” za vaš mozak

Dok učite, zaboravite na sve principe pravilne i zdrave prehrane, barem dok ne položite taj ispit. Kava i krafne mogu vam zaista pomoći u učenju. Znanost kaže da su te dvije namirnice poput steroida za vaš mozak.

Nemojte zaboraviti i na energetske napitke poput Red Bulla. A ako ste kojim slučajem pušač, zapalite prije početka učenja, iako je to opasna navika koju nikako ne podržavamo. Istraživanja pokazuju da nikotin povećava kognitivne sposobnosti.

Osnove

U ljudskoj je prirodi da traži nekakvo magično rješenje. No, ono ne postoji. Kao i kod gubitka težine, istraživanja pokazuju da su osnove poput dovoljno sna i redovite tjelovježbe učinkovitije od bilo kakvih preparata. Ozbiljno, drijemanje nakon učenja iznimno je efikasno.

Smirite se i fokusirajte. I ugasite glazbu. Ako mislite da ste jedna od onih osoba koje mogu multitaskati, varate se. Izbjegavajte učenje u grupi, a dečki, klonite se zgodnih cura.

Za kraj, mali trikovi

Dok učite, gestikuliranje može pomoći. Emocionalno upečatljive slike pomoći će zacementirati naučeno u vašem mozgu. Govorite samome sebi i napravite pauzu nakon učenja. Prije testa, družite se i razmišljajte o pametnim ljudima. Ili otiđite u šetnju prirodom. Kako biste poboljšali prisjećanje, pokušajte stvoriti okoliš u kojem ste učili najbolje što možete. Isto držanje tijela, emocionalno stanje itd., mogu pomoći.

Komentari na članak

Vezani članci

Pružanje utjehe

Prijateljstvo i proces tugovanja

Kojim riječima NE utješiti tugujućeg prijatelja?

Tekst objašnjava zašto uobičajene fraze poput „znam kako se osjećaš", „to je božja volja", „ako bilo što trebaš, tu sam" ili „bit će bolje" u većini slučajeva nisu prikladne riječi utjehe u procesu tugovanja.

http://www.publicdomainpictures.net/pictures/160000/velka/coeur-et-coucher-de-soleil.jpg

Savjeti za dobro raspoloženje

Stvari koje možete učiniti „od sebe za sebe“ kako biste se osjećali bolje

Donosimo vam jedanaest prijedloga uz koje možete svakodnevno, jednostavno i besplatno učiniti za sebe nešto lijepo, jer vi ste jedina osoba s kojom ćete biti do kraja života.

stres

Briga za zdravlje

U pet jednostavnih koraka do smanjenja blagdanskog stresa

Iako lijepo, blagdansko razdoblje sa sobom donosi i mnogo stresa. Uz nervozu oko sitnica poput odabira darova za najmilije, za studente su tu i akademske obaveze koje su se odjednom nagomilale. Ako vam je dosta svega i trebate pomoć kako biti opušteniji i zdraviji, ovo je tekst za vas.

Putovanje

Svjetski rekorder u putovanjima

Henrik Jeppesen otkriva trikove za put oko svijeta s ograničenim budžetom

Henrik Jeppesen oborio je rekord kao najmlađa osoba koja je ikada obišla cijeli svijet. Pritom je posjetio više od 1000 najluksuznijih svjetskih hotela besplatno, nudeći im samo promidžbu preko svojega bloga te je večerao u 200 najbolje ocijenjenih restorana na svijetu.

vodič za turiste

Kratki priručnik za turiste

Znate li što ne trebate raditi tijekom svojeg putovanja?

Nedavno objavljeni post izazvao je neviđenu međunarodnu razmjenu mišljenja, uvreda, komentara i pošalica, među kojima su si zvjezdani status još jednom priskrbili komentatori iz regije.