Kamo nakon diplome?

Ovi hobiji mogu postati odlična poslovna ideja i buduća karijera

eSport, gaming, video igrice

Prije 20 godina nitko nije mogao zamisliti da će jednoga dana hobiji biti odličan temelj za razvijanje karijere. U svijetu stalnih promjena i novih tehnologija, uz malo sreće i dobru ideju, sve je moguće pa čak i živjeti od vođenja društvenih mreža, vloganja i igranja e-sportova.

Diploma u ruci ne znači da posao treba odmah početi tražiti u bazi burze rada. Istraživanja pokazuju kako u Hrvatskoj raste trend samozapošljavanja što znači da je ovaj oblik zapošljavanja prepoznat kao perspektivan. No može li hobi biti izvrsna poslovna ideja?

Mnogi uspješni poduzetnici svoje su karijere izgradili upravo iz svojih hobija. Ponekad ni formalno obrazovanje nije garancija da će se radna knjižica početi puniti ubrzo nakon diplome. Kako za mnoge stvari u životu, tako i za dobru karijeru treba vremena.

Gotovo da nema milenijalca kojega roditelji nisu tjerali da se skine s računala ili mobitela i primi knjige. Neće ti to kruha dati, govorili su. Eh, da su samo znali da će u 2015. godini prihod od društvenih mreža iznositi skoro 23 milijarde eura, a za 2019. portal Statista procjenjuje da će ta brojka doseći gotovo 40 milijardi eura.

Poznatom kanadskom vlogeru i fotografu te dobitniku nagrade Breakout YouTuber of the YearPeteru McKinnonu, trebale su godine da se odvaži i napusti svoj posao običnog fotografa i postane ono što je danas. Iako je kanal otvorio 2010, postao je slavan tek 2018. kad je svoje znanje počeo prenositi drugima. I to potpuno besplatno. Samo od YouTubea McKinnon danas zarađuje dovoljno za komotan život, a popularnost mu je pomogla da pronađe nove poslove što dokazuje da je uz dobru platformu i malo talenta sve moguće.

Znaju to i korisnici Twitcha, platforme specijalizirane za prenošenje snimki igranja računalnih igara, ili mnogo jednostavnije live streaminga. Baš poput youtubera, influenceri s ove mreže uče i zabavljaju svoje pratitelje s naglaskom na interakciji. Najpoznatiji među njima je Richard Blevins Ninja s preko 14 milijuna pratitelja i mjesečnom zaradom od 500 000 dolara. Najpopularnije igre trenutno su Fortnite, deset godina star Minecraft i Grand Threft Auto V.

Ako želite zaigrati jednu od aktualnih igara ili poslušati predavanja uspješnih mladih ljudi, posjetite konferenciju Youth Future Croatia 2019. koja će se održati 29. svibnja u velikoj dvorani Muzičke akademije u Zagrebu od 10 do 17 sati, a u svoj će program uključiti i finale studentskog natjecanja Pokretač. Za više informacija pratite Studentski.hr i Facebook Instagram stranice konferencije. 

Komentari na članak

Vezani članci

Filozofski fakultet u Zagrebu

Istraživanje za izradu doktorske disertacije

Anketni upitnik: „Uloga društvenih mreža u predstavljanju hrvatskih visokoškolskih ustanova“

„Glavni fokus mojeg studija, a samim time i radova koje sam radio, jest na društvenim mrežama i njihovoj upotrebi u našim visokoškolskim ustanovama.“

Tina Lee Odinsky-Zec

Konferencija tvrtke CROZ

QED 2018: Eksperimentima do uspjeha na svim područjima

Pojam eksperimenta u poslovnom segmentu na novom izdanju QED-a promatrat će se u kontekstu strategije, prodaje, razvoja, timskog rada, procesa, alata itd. O ovoj temi govorit će Tina Lee Odinsky-Zec, direktorica centra inovacija i poduzetništva na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa i mnogi drugi.

PR konferencija FPZG

Fakultet političkih znanosti

Studentska konferencija o odnosima s javnošću „PR RH”

U petak, 12. prosinca 2014. održava se studentska konferencija o odnosima s javnošću PR RH, koja je podijeljena u dva dijela, od kojih se prvi dio održava na Fakultetu političkih znanosti, a drugi u Matici hrvatskoj u Zagrebu.

Naslovna

Borba protiv ovisnosti

Zuckerberg pojavu ovisnosti o društvenim mrežama želi riješiti uvođenjem novih opcija

Osnivač najpopularnije društvene mreže odlučio je stati na kraj gubljenju vremena na društvenim mrežama te uvodi nekoliko novosti kako bi ih produktivnije koristili.

društvene mreže

Čuda tehnologije

Finstagram – najnoviji trend na društvenim mrežama

Među mladim korisnicima Instagrama pojavio se zanimljiv trend, otvaranje tzv. Finstagram računa.