LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Tko će paziti na vaš profil kada umrete?

Ostavite svoj Facebook profil u nasljeđe

Za 45 godina na Facebooku će biti više profila mrtvih korisnika nego onih živih. Mlade Facebook korisnike to još ne brine, no...

Za 45 godina na Facebooku će biti više profila mrtvih korisnika nego onih živih. Mlade Facebook korisnike to još ne brine, no...

Iako se tako ne čini, društvena mreža Facebook ima 30 milijuna profila mrtvih korisnika. Čarobno desetljeće u kojem će Facebook imati više mrtvih nego živih korisnika bit će 2060-te, donosi stranica what-if. Zastrašujuće, zar ne?

Ipak, kako bi se spriječilo zapostavljanje profila nakon nečije smrti, čelni ljudi Facebooka odlučili su se za novu opciju: legacy kontakt. Iako još nije dostupna u našim krajevima, inovatori Facebooka najavljuju kako će ta opcija uskoro biti dostupna i izvan Amerike.

Stvar je jednostavna: u sigurnosnim postavkama pojavit će se stavka legacy kontakt (ili kontak za nasljeđe). Korisnik će potom moći odabrati kome želi ostaviti svoj profil na čuvanje nakon odlaska s ovoga svijeta i uz to će tom kontaktu poslati simpatičnu poruku u kojem ga/ju obavještava o tome. Nakon toga, moći će još odabrati želi li tom kontaktu dozvoliti skidanje albuma s fotografijama i pojedinih podataka s osobnog profila.

Osoba koja nasljeđuje profil neće moći čitati poruke ili objavljivati nešto u ime preminulog, no moći će postaviti određenu fotografiju profila, odgovoriti na pojedine zahtjeve za prijateljstvo (kako bi i novopridošli prijatelji mogli štovati sjećanje na pokojnika) ili, jednostavno, s vlastitog profila postaviti glavnu objavu na zidu preminulog u kojoj obavještava sve prijatelje o misi zadušnici ili ih podsjeća na neko lijepo sjećanje na pokojnika.

Facebookov newsroom također objašnjava da uvijek možete odabrati opciju brisanja profila ako baš i niste zainteresirani za ostavljanje profila nakon smrti. Moderna tehnologija je zasigurno povukla za sobom neke nove, bizarne potrebe koje su se našim djedovima i bakama činile nemogućima. No, iako se smrt većini mlađahne populacije Facebooka čini dalekom, treba na vrijeme razmotriti kome ćemo, osim ostalih stečenih dobara, ostaviti i ovo vrijedno, virutalno nasljeđe.